2023-03-04, 17:55
  #317269
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Jag tror snarare att det går långsamt med flit. Man vet att ukraina inta klarar av att ta förluster i längden. Så man maler långsamt ner dom.

Man kanske vill det men det går ju så dåligt. Just nu vinner Ukraina utnötningskriget.
Citera
2023-03-04, 17:58
  #317270
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Här blir några ryssar till fots jagade av en stridsvagn!
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1631976692758593538

Nej hittills ser vi inga tecken på att de blivit bättre. Det är fortfarande otydligt om ryssarna satt in alla sina nya trupper i den omtalade offensiven eller om vi bara sett en del hittills. Jag är fortfarande osäker, kanske inledande anfallen gått så dåligt så att huvudstyrkan inte har satts in ännu?
Det kan vara så illa för dem att trevarna gått åt helvete och att man inte kommer till skott. I så fall lär de få försvara sig i stället! Har väldigt svårt att se att de skickat allt de har. Det händer mest bara ingenting.
Citera
2023-03-04, 17:59
  #317271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Ryssland har drygt 3 gånger så många invånare men tar minst 5 gånger så höga förluster.

Dålig strategi med andra ord.

Det är siffror från ett av världens mest korrupta land. Kan garantera att dom överdriver för att få mera pengar osv från väst. Att ryssland tagit förluster är det inget snack om. Men man ska vara skeptisk. Ukraina försöker ju konstant att dra in nato i ukraina. Det betyder att det inte går så bra som man påstår.
Citera
2023-03-04, 17:59
  #317272
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Jag tror snarare att det går långsamt med flit. Man vet att ukraina inta klarar av att ta förluster i längden. Så man maler långsamt ner dom.
Som i Vuhledar menar du? 😂😂
Citera
2023-03-04, 18:00
  #317273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Man kanske vill det men det går ju så dåligt. Just nu vinner Ukraina utnötningskriget.

Enligt dom själva. Lita inte till 100% på vad ukraina påstår.
Citera
2023-03-04, 18:00
  #317274
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Ryssland har drygt 3 gånger så många invånare men tar minst 5 gånger så höga förluster. Dålig strategi med andra ord.

Sedan får man fundera på stridsvärdet på de ryska männen. Sjuka och alkoholiserade. De har också lågt barnafödande så de har nog relativt få unga män. De ukrainska soldaterna ser oftast friska ut (Och ser ofta bra ut! ), medans de ryska soldaterna ser sjuka och svaga ut. Undernärda och alkoholiserade. Sådana man ser sitta utanför systembolaget.
Citera
2023-03-04, 18:01
  #317275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Undrar hur det där twitterklippet kom till? Fake?
Marcus Oscarsson skulle jag aldrig använda som källa i något sammanhang
Här är hela talet som Lavrov höll inför indisk publik och när han säger det han sade om Ukraina var det ingen i publiken som skrattade.
Däremot förekom det skratt när han skämtade med sin torrhumor under talets gång.
'NATO Violated All The Commitments': Russian Foreign Minister Sergey Lavrov In India On Ukraine War
https://www.youtube.com/watch?v=scldTIZMG-Y

Vad får du ut av att skydda en krigsförbrytare?
Citera
2023-03-04, 18:02
  #317276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Det är siffror från ett av världens mest korrupta land. Kan garantera att dom överdriver för att få mera pengar osv från väst. Att ryssland tagit förluster är det inget snack om. Men man ska vara skeptisk. Ukraina försöker ju konstant att dra in nato i ukraina. Det betyder att det inte går så bra som man påstår.
Självklart försöker man få så mycket hjälp man kan oavsett.

Finns väl ingen nedsida med det.
Citera
2023-03-04, 18:02
  #317277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OSS117
Som i Vuhledar menar du? 😂😂

Nja, som i backmut, mariupol och lychansk.
Citera
2023-03-04, 18:03
  #317278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Självklart försöker man få så mycket hjälp man kan oavsett.

Finns väl ingen nedsida med det.

Nej absolut inte. Men ta det dom påstår med en nypa salt.
Citera
2023-03-04, 18:04
  #317279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Sedan får man fundera på stridsvärdet på de ryska männen. Sjuka och alkoholiserade. De har också lågt barnafödande så de har nog relativt få unga män. De ukrainska soldaterna ser oftast friska ut (Och ser ofta bra ut! ), medans de ryska soldaterna ser sjuka och svaga ut. Undernärda och alkoholiserade. Sådana man ser sitta utanför systembolaget.
Många verkar vilja dö så fort som möjligt, hellre än att bli våldtagen av sina egna.
Citera
2023-03-04, 18:05
  #317280
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Nja, som i backmut, mariupol och lychansk.
Bakhmut där Wagner förlorade 40000 man?

Det var inget vidare exempel på nednötning av Ukraina😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in