Citat:
Ursprungligen postat av
Omniscientpotent
Ryssland har drygt 3 gånger så många invånare men tar minst 5 gånger så höga förluster. Dålig strategi med andra ord.
Sedan får man fundera på stridsvärdet på de ryska männen. Sjuka och alkoholiserade. De har också lågt barnafödande så de har nog relativt få unga män. De ukrainska soldaterna ser oftast friska ut (Och ser ofta bra ut!

), medans de ryska soldaterna ser sjuka och svaga ut. Undernärda och alkoholiserade. Sådana man ser sitta utanför systembolaget.