Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Ukrainas stora offensiv kan komma lite senare; de vill göra alla sina nya brigader med väststridsvagnar klara. Eller så kan de göra en offensiv redan med det de har?
De kan av allt att döma ta itu med de viktigaste förberedelserna i lugn och ro om det vi sett hittills var allt Ryssland hade i beredskap. Vidare: Ska ryssarna kunna utnyttja sina fördelar i befolkningsmängd, storlek på armén etc. för att "mala ned" den ukrainska armén vill det förstås till att de blir mer effektiva. Finns det något som tyder på att de skulle bli det? Ukraina kan nog ta vad de har, mer eller mindre.