2023-03-04, 17:20
  #317257
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Som sagt. Teater. finns gott om krigsförbrytare i väst med. Men det är våra krigsförbrytare.

Hur hjälper det de ryssar som kommer efterlysas internationellt?
Citera
2023-03-04, 17:22
  #317258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hur hjälper det de ryssar som kommer efterlysas internationellt?

Inte alls. Pekar bara ut hur fulla av skit man är.
Citera
2023-03-04, 17:23
  #317259
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ukrainas stora offensiv kan komma lite senare; de vill göra alla sina nya brigader med väststridsvagnar klara. Eller så kan de göra en offensiv redan med det de har?
De kan av allt att döma ta itu med de viktigaste förberedelserna i lugn och ro om det vi sett hittills var allt Ryssland hade i beredskap. Vidare: Ska ryssarna kunna utnyttja sina fördelar i befolkningsmängd, storlek på armén etc. för att "mala ned" den ukrainska armén vill det förstås till att de blir mer effektiva. Finns det något som tyder på att de skulle bli det? Ukraina kan nog ta vad de har, mer eller mindre.
Citera
2023-03-04, 17:23
  #317260
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Går rykten idag om att Kadyrov har blivit förgiftad och njurarna har slagits ut. Kan ju förklara att han var svullen som en ballonggubbe ju. Måste in på dialys förmodligen då. Nu dök Kadyrovs son upp igår i Moskva istället. Korruptionen i Nazi-Ryssland måste hållas igång ju. Här på foto med Putain (som inte är sig lik här heller).

https://twitter.com/Feher_Junior/status/1632046845554835458

Det där är Putins double.
Riktiga Putin tar inte folk i hand
Citera
2023-03-04, 17:25
  #317261
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Går rykten idag om att Kadyrov har blivit förgiftad och njurarna har slagits ut. Kan ju förklara att han var svullen som en ballonggubbe ju. Måste in på dialys förmodligen då. Nu dök Kadyrovs son upp igår i Moskva istället. Korruptionen i Nazi-Ryssland måste hållas igång ju. Här på foto med Putain (som inte är sig lik häör heller).

https://twitter.com/Feher_Junior/status/1632046845554835458
Japp arvtagaren redan på plats innan den snart exploderande pappan gått ur tiden. Det som krokigt ska bli. Ska sonen hålla ilska tjetjener på plats för Vladdes räkning?
Citera
2023-03-04, 17:34
  #317262
Medlem
HejaFinlands avatar
Här blir några ryssar till fots jagade av en stridsvagn!
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1631976692758593538

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
De kan av allt att döma ta itu med förberedelserna i lugn och ro om det vi sett hittills var allt Ryssland hade i beredskap. Vidare: Ska ryssarna kunna utnyttja sina fördelar i befolkningsmängd, storlek på armén etc. för att "mala ned" den ukrainska armén vill det förstås till att de blir mer effektiva. Finns det något som tyder på att de skulle bli det? Ukraina kan nog ta vad de har, mer eller mindre.

Nej hittills ser vi inga tecken på att de blivit bättre. Det är fortfarande otydligt om ryssarna satt in alla sina nya trupper i den omtalade offensiven eller om vi bara sett en del hittills. Jag är fortfarande osäker, kanske inledande anfallen gått så dåligt så att huvudstyrkan inte har satts in ännu?
Citera
2023-03-04, 17:37
  #317263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Att du är full av skit, vad har detta med tråden att göra?

Man håller på och töntar sig om att man ska arrestera ryska affärsmän som krigsförbrytare. Samtidigt som Bush och liknande figurer går på fri fot i väst. Trams. Man hoppas på att spela på deras girighet så att dom ska starta någon ny form av revolution i ryssland. Problemet är att ryssarna är i största allmänhet enade.
Citera
2023-03-04, 17:39
  #317264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Här blir några ryssar till fots jagade av en stridsvagn!
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1631976692758593538



Nej hittills ser vi inga tecken på att de blivit bättre. Det är fortfarande otydligt om ryssarna satt in alla sina nya trupper i den omtalade offensiven eller om vi bara sett en del hittills. Jag är fortfarande osäker, kanske inledande anfallen gått så dåligt så att huvudstyrkan inte har satts in ännu?

Jag tror snarare att det går långsamt med flit. Man vet att ukraina inta klarar av att ta förluster i längden. Så man maler långsamt ner dom.
Citera
2023-03-04, 17:39
  #317265
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Man håller på och töntar sig om att man ska arrestera ryska affärsmän som krigsförbrytare. Samtidigt som Bush och liknande figurer går på fri fot i väst. Trams. Man hoppas på att spela på deras girighet så att dom ska starta någon ny form av revolution i ryssland. Problemet är att ryssarna är i största allmänhet enade.


Bush?

Du är en gammal övervintrare?
Tror inte Bush lever längre.
Citera
2023-03-04, 17:40
  #317266
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Finns det någon källa till detta?

Citat:
# Putin vill byta ut ockuperade delar av områden #Saporischschja och #Cherson mot #Krim, med efterföljande tillbakadragande av 🇷🇺 trupper från dessa områden." — Brittisk 🇬🇧 underrättelsetjänst

Det där låter lika otroligt som vissa nyheter ryska troll brukar släppa ibland, så jag är försiktig och avvaktande här. Men stort, om det stämmer.
Aldrig i livet, särskilt inte om det skulle komma från avtalsbrytande mytomanen Putin him self. Hade så inte varit fallet hade man hoppats att det var några inflytelserika ryssar som försökt rädda den sjunkande ryska skutan genom att finta bort Putin. Lever har verkligen fortfarande?
__________________
Senast redigerad av Taggad 2023-03-04 kl. 17:49.
Citera
2023-03-04, 17:49
  #317267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Jag tror snarare att det går långsamt med flit. Man vet att ukraina inta klarar av att ta förluster i längden. Så man maler långsamt ner dom.
Ryssland har drygt 3 gånger så många invånare men tar minst 5 gånger så höga förluster.

Dålig strategi med andra ord.
Citera
2023-03-04, 17:54
  #317268
Medlem
MU-XPRT-INPUTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Man håller på och töntar sig om att man ska arrestera ryska affärsmän som krigsförbrytare. Samtidigt som Bush och liknande figurer går på fri fot i väst. Trams. Man hoppas på att spela på deras girighet så att dom ska starta någon ny form av revolution i ryssland. Problemet är att ryssarna är i största allmänhet enade.

Ryssar är ofta väldigt pragmatiska och bara "enade" på ytan. Men i själva verket är det nästan alltid - speciellt i näringsliv och politik - "each to his own" som gäller. Skulle Putin falla idag så kan jag garantera att minst 50 % av hans närmaste vänner skulle vittna om hans oförrätter och rekommendera dödsstraff... så länge det gynnar dom själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in