Citat:
Jag tror om det hade vart 2 manliga vakter hade nog dödsfall kunnat unvikas, Kärringen står ju under vissa sekvenser och tittar på när dom står upp, för den manlige OV blir det ju som en 1vs1 match då kvinnan inte kan bidra med mycket i form av att "neutralisera" Juha.
Sen var han full med substanser och hade gjort utfall mot folk,man kan inte bete sig hursomhelst och tro att det är okej heller.
Felet ligger i att dom inte inväntade fler OV men förstår att det kan ha varit svårt men det blir så när man känner att kvinnor och män är jämnställda, för mig känns det mest som att kvinnan är i vägen fram tills dess att dom ligger ner och enda hjälpen hon bidrar med är att säga att han inte andas och då är det försent....Surt sa räven
Sen var han full med substanser och hade gjort utfall mot folk,man kan inte bete sig hursomhelst och tro att det är okej heller.
Felet ligger i att dom inte inväntade fler OV men förstår att det kan ha varit svårt men det blir så när man känner att kvinnor och män är jämnställda, för mig känns det mest som att kvinnan är i vägen fram tills dess att dom ligger ner och enda hjälpen hon bidrar med är att säga att han inte andas och då är det försent....Surt sa räven
Kan bara instämma.
Med största sannolikhet hade detta bara slutat med ett grip, fyllecell och att offret hade ett eventuellt åtal för misshandel att vänta om det varit två OV istället för en som i detta fall. Vet att även flicksnärtan formellt räknas som OV men när det kommer till handgemäng är hon inget att räkna med.
Just för att att den manliga OV var ensam om att behöva ta ner och säkra offret var han tvungen att ta i för allt han mäktade med och sedan säkra honom via mindre bra grepp som strypgrepp.
Sen säger jag inte att kvinnor inte lämpar sig som OV men ska de vara det så skulle jag helst se att de går som tredje person i en patrull som i övrigt består av 2 män och med uppgift att hantera kvinnor och sedan lämna våldsanvändningen till männen i patrullen.