2023-03-04, 09:17
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Terrorbrott o polisen tystar ned det hela...

Verkar inte röra sig om terrorbrott.
Citera
2023-03-04, 09:17
Medlem
heggeness avatar
Vad vad vet vi om fallet? GM pappa och syster död i bilolycka då GM var 6 år gammal. Trasslig uppväxt, tidigt in i droger och småbrott. Sedan tyngre brottslighet, 20 fall av rån, misshandel.

Själva våldsbrottet som denna tråd handlar om: GM går plötsligt urskinningslöst till angrepp mot den 10-åriga flickan och hugger henne i buken och halsen med kniv. Mormor som försöker skydda blir också skadad. GM brottas ner av ett gäng ortenkids, väktare skyndar också till.
Citera
2023-03-04, 09:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
Planerat terrorbrott? Skrek han allah acbar?

Det finns vittnesuppgifter som hävdar att han ropade Allah Akbar, men det verkar inte röra sig om terrorbrott.
Citera
2023-03-04, 09:25
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det finns vittnesuppgifter som hävdar att han ropade Allah Akbar, men det verkar inte röra sig om terrorbrott.

Har själv inte sett några trovärdiga källor kring detta, men det är väl standard att varje brottsling ropar detta enligt Flashback.

I och för sig skulle detta enkom inte göra det till terrorbrott, lika lite som det är terrorbrott om jag ropar "herre gud". Detta gör mig inte till kristen terrorist.
Citera
2023-03-04, 09:33
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Har själv inte sett några trovärdiga källor kring detta, men det är väl standard att varje brottsling ropar detta enligt Flashback.

I och för sig skulle detta enkom inte göra det till terrorbrott, lika lite som det är terrorbrott om jag ropar "herre gud". Detta gör mig inte till kristen terrorist.
Men ponera att han gjorde det och även han som högg ner kvinnan i Örebro igår och sedan eventuellt ytterliggare en i morgon, då är det terrorbrott.

Att det är ett hatbrott emot vita är dock ändå helt uppenbart
Citera
2023-03-04, 09:33
Medlem
Zloths avatar
Citat:
GM brottas ner av ett gäng ortenkids, väktare skyndar också till.

Varför ljuger du?

Eller har du en bättre källa nu? Hoodie+solglasögon behöver inte betyda "ortenkids"
Citera
2023-03-04, 09:34
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faaaaan
Milad gick i samma grundskola som Högsbo mördaren, dom har även hängt tillsammans i samma kretsar

Högsbomördaren försökte väl också hugga ner två pers i Nordstan?

Drabbmissbruk verkar oundvikligen förstöra människor.

Sen att han slåss med poliserna och skriker om änglar och demoner, kan Holländska låtit som något demonspråk för idioten?

https://www.expressen.se/nyheter/knivmannen-i-slagsmal--pa-polishuset-efter-dadet/
Citera
2023-03-04, 09:38
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Men ponera att han gjorde det och även han som högg ner kvinnan i Örebro igår och sedan eventuellt ytterliggare en i morgon, då är det terrorbrott.

Att det är ett hatbrott emot vita är dock ändå helt uppenbart

Har du mer information än alla andra? För mig är detta ett vansinnesdåd av en psykiskt störd grovt krimnell.

Hur du får det till ett "hatbrott mot vita" är obegripligt. GM själv är inte speciellt mörkhyad (men det är irrelevant).
Citera
2023-03-04, 09:44
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Har du mer information än alla andra? För mig är detta ett vansinnesdåd av en psykiskt störd grovt krimnell.

Hur du får det till ett "hatbrott mot vita" är obegripligt. GM själv är inte speciellt mörkhyad (men det är irrelevant).
Ok, Brunnsparken är en knutpunkt i Göteborg som mitt på dagen huserar av till stor del svartskallar. Att då den här svartskalle väljer ut en blond 9 årig flicka att försöka mörda är då helt uppenbart på grund av att han är Iranier och hon är i hans ögon en vit kristen. Precis som alla brott som sker emot svenskar idag, ett rasistiskt har emot våran ras och vårat folk.
Ditt skinn är din uniform, oavsett ditt kön, ålder, religös tro eller politisk ställning. I deras ögon så är vi vita kristna som ska utrotas
Citera
2023-03-04, 09:49
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Ok, Brunnsparken är en knutpunkt i Göteborg som mitt på dagen huserar av till stor del svartskallar. Att då den här svartskalle väljer ut en blond 9 årig flicka att försöka mörda är då helt uppenbart på grund av att han är Iranier och hon är i hans ögon en vit kristen. Precis som alla brott som sker emot svenskar idag, ett rasistiskt har emot våran ras och vårat folk.
Ditt skinn är din uniform, oavsett ditt kön, ålder, religös tro eller politisk ställning. I deras ögon så är vi vita kristna som ska utrotas

Du har uppenbarligen mer "information" än de flesta. De flesta skulle nog klassa det du skriver som djupt förvirrat och ett tecken på att du kan behöva hjälp.

Till själva brottet: i dagsläget finns det inget som tyder på något annat än att detta var ett vansinnesdåd av en grovt seriekriminell som inte borde gått fri ute.
Citera
2023-03-04, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Varför försvarar du svinet? Klart att äcklet har ett personligt ansvar, även troligyvis för sin psykisk ohälsa. Har han valt att ta droger och gamblat kan denna utlöst och förvärrat det dåliga måendet.

Jag försvarar verkligen inte gärningsmannen - tvärtom! Det jag menar är att människor måste steppa upp och inte bara hitta ursäkter för sitt kriminella och antisociala agerande. Jag spyr när jag återkommande måste lyssna på PK-människors drabbel om socioekonomiska faktorer och ojämlikhet.

Socioekonomiska faktorer gör det inte fritt fram för dig att våldta eller knivhugga random personer på öppen gata. Inte heller en svår barndom eller psykos utlöst av eget narkotikabruk.
Citera
2023-03-04, 10:15
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Det som finns är att multipla media rapportera att "förbipasserande ungdomar" brottade ner GM, samt bilder som denna:
https://imgur.com/a/MDXL84E

Det ser ju inte direkt ut som det är Anton Von Stråle, klarinettspelande scout från Övre Medelklassgatan 10, som brottar ner GM.

Sen läste jag om något vittnesmål att det var ett gäng invandrarungdomar som ingrep, men det är precis lika trovärdigt, eller inte, som allt annat som postas här i tråden.

Han får gärna vara den babbigaste babben från Babianistan, eller den svennigaste svennen från Kalles Kaviargatan 3b. I vilket fall som helst är han en hjälte!
Det enda felet han gjorde var att inte misshandla GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in