2023-03-03, 21:51
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Det är en kvinna. So what? En rättelse.

På vilket sätt är det bekräftat att det är en kvinna? Förutom att några här i tråden skriver det. Inte för att det spelar någon roll, men jag är bara nyfiken. Ge gärna någon som helst bevis.

I media har det skrivit att det är en kille med invandrarbakgrund som brottade ner GM och fick honom fast.

På bilderna och filmen ser det för mig iallafall ut som 60/40 kille.
Citera
2023-03-03, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Grabben med solglasögon luvjacka borde omedelbart få anställning hos polisen

Grabben/bruttan kanske redan är anställd av polisen? Enligt uppgift så ingrep ju en polis (som ej var i tjänst).

Citat:
Ursprungligen postat av heggenes

Här är ytterligare en bild på vår hjälte-blatte som brottade ner GM.

https://imgur.com/a/MDXL84E

Kan inte ni Flashback vara nöjda med ens något som "ortens" kids gör?

”Ytterligare en bild”, och så postar du samma igen?

Självklart är det ett gott agerande. 👍Oavsett vem som nu gör det. Men din bild säger inget om nåt. Alls.

Sedan kan man väl inte utifrån bilden avgöra vem som ”brottade ned” GM?
Citera
2023-03-03, 21:55
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlexibelHottentott
Han är 36 år gammal, född i Iran och har sedan 2002 begått 52 brott i Sverige.
52 brott som han har blivit dömd för. Med största sannolikhet har han begått mångdubbelt fler än 52.
Citera
2023-03-03, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Ett alternativ är att Sverige förbättrar vården för återfallsförbrytare, svårt psykiskt sjuka , så dom inte ser våldsbrott som en chans att få vård överhuvudtaget...ta händelsen på Gotland t.ex.! Bygg ut vården för missbrukare, psykiskt sjuka, så dom slipper gå ute bland folk och irra, till att börja med!!
Hur mycket skatt bidrar du själv med??
Citera
2023-03-03, 21:57
Avslutad
Citat:
På vilket sätt är det bekräftat att det är en kvinna? Förutom att några här i tråden skriver det. Inte för att det spelar någon roll, men jag är bara nyfiken. Ge gärna någon som helst bevis.

I media har det skrivit att det är en kille med invandrarbakgrund som brottade ner GM och fick honom fast.

På bilderna och filmen ser det för mig iallafall ut som 60/40 kille.

Så du menar att media skulle rapportera att det är en kille med invandrarbakgrund som brottade ner MGM. Men inte rapportera att det är en kille med invandrarbakgrund som är MGM?

Nä det kan man väl aaaaldrig tro
Rätt sjukt va om du tänker på det? Rätt onödig diskussion dock, det är ju inte så att det förmildrar vad ortenkillen gjort mot den lilla 10-åriga tjejen för att ”nerbrottaren” med ev är ortenkille.
Kan du länka den media artikel som rapporterat det du skrev ovan.
Senast redigerad av Cha-Cha-Boys 2023-03-03 kl. 22:01.
Citera
2023-03-03, 21:58
Medlem
Xedomes avatar
Citat:

Bevisbördan hör inte hemma i ditt inlägg. Det handlar såklart inte om kön - utan om hur man är funtad. Har själv varit i en situation där jag gått emellan en man jag uppskattade var svagare än mig och två invandrarkillar som klev ur en bil fly förbannade vid ett övergångsställe. Vet att jag har pondus och förmodligen var starkare än honom. Man behöver inte lägga någon som helst värdering i det över huvud taget.

Att civilkurage var avgörande för flickans överlevnad, kan vi konstatera. Det finns en hyfsat god anledning till att tex. Frankrike har lagstiftat om just civilkurage hos gemene man.

Utan det hade hon väl inte levt vid det här laget. Håller tummarna för att det går bra.
Senast redigerad av Xedome 2023-03-03 kl. 22:16.
Citera
2023-03-03, 22:00
Medlem
Citat:
Vilket tramsigt inlägg. Folk är upprörda över det hemska dådet, tro intet annat. Men vadå "insett att det är så här det är och så här det kommer att vara". Möjligtvis i din förtvinade hjärna.

När knivhöggs en 10-årig flicka brutalt på gatan av en okänd förövare sist? Har det någonsin hänt? Och det lär med all sannolikhet dröja decennier innan det sker igen om det någonsin sker.
Igår.
Och det har hänt tidigare. Det var inte länge sen en, av dig importerad, vidrig neger höll på att slå ihjäl en annan nio-årig tös. Hon sitter i rullstol nu, gravt hjärnskadad.
En annan skolflicka blev huggen i Angered, cokså Götborg för några år sedan, också av en babbe, på väg hem från skolan.
Men det är klart, ni tystar ju ned alla dessa dåd. Om folk inte får veta så "har det inte hänt"

Här:
https://www.gp.se/nyheter/göteborg/flicka-i-10-årsåldern-knivskuren-i-halsen-1.693291
Senast redigerad av 80talaren 2023-03-03 kl. 22:06.
Citera
2023-03-03, 22:01
Medlem
Citat:
Flashback taktik nu, när det uppdagats att det är en orten-kille som var först på plats och brottade ner GM så han kunde gripas ...... är .... voila ...... orten-killen är en kvinna!

Eller hur det nu skulle ändra på något
Första och enda konstaterade orten-killen på plats är iraniern som försökte halalslakta flickan.
Citera
2023-03-03, 22:09
Avslutad
Citat:
Det är totalt "osjukt" va om du tänker på det.

Hjältar vill man lyfta fram i ett samhälle. De sprider sammanhållning, gemenskap och framgång. Banditer och knivmän vill man begrava någonstans dit pepparn växer.

Det pratas om:
Höger - Vänsterskalan
TAL - GAN-skalan

Men jag vill nog introducera ytterligare en skala som blir tydlig i trådar som detta. Sammanhållning vs. Splittring. Öppenhet kontra konflikt. På denna skala står Flashbackmobben på exakt samma position som IS krigare. Det blir mer och mer en fråga om: Vill vi ha ett bra samhälle med gemenskap, eller vill vi ha ett samhälle med splittring och hat.

Ortenkillen som brottade ner GM har iallafall min röst

Kunde du länka media där det rapporterats att det var en kille med invandrarbakgrund som brottade ner MGM. Inte för att det spelar någon roll i det hela, men blev nyfiken eftersom du hävdar det.
Senast redigerad av Cha-Cha-Boys 2023-03-03 kl. 22:12.
Citera
2023-03-03, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80talaren
En annan skolflicka blev huggen i Angered, cokså Götborg för några år sedan, också av en babbe, på väg hem från skolan.
Men det är klart, ni tystar ju ned alla dessa dåd. Om folk inte får veta så "har det inte hänt"

Här:
https://www.gp.se/nyheter/göteborg/flicka-i-10-årsåldern-knivskuren-i-halsen-1.693291
11 år sen, närmare bestämt. GM vietnames. Påföljd: rättspsyk. Och tjejen hade också invandrarbakgrund.
Senast redigerad av slothlorien 2023-03-03 kl. 22:19.
Citera
2023-03-03, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Kunde du länka media där det rapporterats att det var en kille med invandrarbakgrund som brottade ner MGM. Inte för att det spelar någon roll i det hela, men blev nyfiken eftersom du hävdar det.
Med 99% säkerhet är killen svensk. Hade det vart en babbe så hade ju regimmedia redan gjort ett stort nummer av det.
Citera
2023-03-03, 22:16
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys

Det som finns är att multipla media rapportera att "förbipasserande ungdomar" brottade ner GM, samt bilder som denna:

Det ser ju inte direkt ut som det är Anton Von Stråle, klarinettspelande scout från Övre Medelklassgatan 10, som brottar ner GM.

Sen läste jag om något vittnesmål att det var ett gäng invandrarungdomar som ingrep, men det är precis lika trovärdigt, eller inte, som allt annat som postas här i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in