2023-03-04, 05:16
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Polisen larmades till centrala Katrineholm där en kvinna avlidit efter ett fall från en balkong. Vad som hänt är oklart men polisen utreder det som ett misstänkt mord.

– Vi har inlett en förundersökning gällande mord på grund av omständigheterna på platsen, säger polisens RLC–befäl Oscar Öster.

En man och en kvinna, både i 30-årsåldern, har gripits och är skäligen misstänkta för mord.
https://www.expressen.se/nyheter/kvinna-dod-efter-balkongfall-tva-gripna/

Så var vi där igen. Känns som om vi rapporterar om en balkongflygning i veckan nu.

Vad har hänt här då?
Citera
2023-03-04, 05:42
Medlem
Är det bara jag som stör mig på ordet ”balkongfall”. Om man faller från en balkong så är det väl ok.

Om man däremot blir utkastad av annan över ett balkongräcke för att sedan slå i marken och dö så måste det finnas bättre ord än balkongfall.

Syftar inte just fall på en olycka? Fallolycka finns ju men knappast fallmord? Mordfall är ju något annat.

Balkongutslängd är nog det bästa.

Off topic medges.

Nå två män slänger ut en kvinna över ett balkongräcke och hon dör hon slår i marken. Tragiskt. Hoppas polisen kommer lösa detta så att de skyldiga får sitta i buren resten av livet.

Tippar på Max 50 inlägg i tråden. Brotten engagerar helt enkelt inte längre pga avtrubbning.
Citera
2023-03-04, 05:55
Medlem
Nu är det dock en kvinna inblandad så otroligt nog får jag pundarvibbar av detta .
Citera
2023-03-04, 06:16
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medborgargardet
Nu är det dock en kvinna inblandad så otroligt nog får jag pundarvibbar av detta .

Jag får hedersmordvibbar. Pappa och mamma som mördar dotter för att hon inte vill gifta sig med en kusin vars pappa redan gjort betalningen.
Citera
2023-03-04, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medborgargardet

Även om det inte vore en annan kvinna inblandad, så skulle det ändå kunna röra sig om pundare eller om personer med psykisk ohälsa.

Jag känner till ett fall där en kvinna med psykisk ohälsa föll från sin balkong. Ingen annan var inblandad. Kvinnan överlevde.
Citera
2023-03-04, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Jag får hedersmordvibbar. Pappa och mamma som mördar dotter för att hon inte vill gifta sig med en kusin vars pappa redan gjort betalningen.

Det kan absolut röra sig om hedersmord. Observera dock att det inte kan vara mamma och pappa som är inblandade ifall det är en "kvinna" som har fallit och de två misstänkta GM är i 30-årsåldern.
Citera
2023-03-04, 06:24
Medlem
Enligt Aftonbladet är den döda kvinnan äldre än dom som ska ha puttat henne över räcket
Citera
2023-03-04, 06:24
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Det kan absolut röra sig om hedersmord. Observera dock att det inte kan vara mamma och pappa som är inblandade ifall det är en "kvinna" som har fallit och de två misstänkta GM är i 30-årsåldern.

Broder och syster mördar mamma som vill skilja sig men som vanärar släkten. Ta vilket alternativ du vill. Det är alltid någon typ av kombination av ovanstående.
Citera
2023-03-04, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
GM kanske kom till sverige som "14 åriga" skäggbarn utan id-handlingar, och nu är 40 biologiska år?

Hennes sista ord var kanske Din mamma....
Citera
2023-03-04, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Broder och syster mördar mamma som vill skilja sig men som vanärar släkten. Ta vilket alternativ du vill. Det är alltid någon typ av kombination av ovanstående.

Visst, det var ju två bröder nyss som körde ihjäl sin mamma därför att de tyckte att hon hade vanärat släkten. Så det här Katrineholmfallet kan ju vara något liknande, fastän det handlade om en balkong och inte en bil, och det var inte två bröder som samarbetade utan kanske bror och syster.
Citera
2023-03-04, 06:48
Medlem
Linnévägen 43?
Senast redigerad av personpp 2023-03-04 kl. 06:51.
Citera
2023-03-04, 06:49
Medlem
Studsbolls avatar
Det kan såklart vara något mellan pundare som blivit osams, men i dagens Sverige är det mer sannolikt med något hedersrelaterat. BO kan vara en släkting som kränkt hedern eller någon utomstående som kränkt familjen på något sätt. Balkongflygning är smidigare än köra över sin mamma med bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in