2023-03-04, 01:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Far till en gängkriminell.

Ajdå, risk för hämndspiral alltså, om det nu är som du säger.
Citera
2023-03-04, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Ajdå, risk för hämndspiral alltså, om det nu är som du säger.

Ja exakt precis som denna var.
Citera
2023-03-04, 01:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Ja exakt precis som denna var.
Vet man något om GM tillhörighet? Förslagsvis grupptillhörighet. Man måste vara en riktig fitta för att göra en sån sak. Ingen jag vill ha att göra med och vice versa.
Senast redigerad av Tridnod 2023-03-04 kl. 01:23.
Citera
2023-03-04, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
Kurd tror t.o.m PKK
Rent skitsnack att han skulle tillhöra PKK, du har givetvis heller inget som styrker detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
det kan dom ha men om dom har w eller ê i sitt namn är det 100% kurder
sen kan många riktiga turkar både höra o se vilka som är kurder
dom liknar typ zigenare
"Turkar" i Turkiet är en salig blandning av centralasiatiska/mongoliska, armeniska, grekiska, balkan folkslag. De vet själva inte sitt egna riktiga ursprung. Kurder är ett indo-ariskt folkslag och talar ett indoeuropeiskt språk, har inget med zigenare att göra. Harry är bara en bitter liten horunge som sprider lögner.
Citera
2023-03-04, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storspelare
Rent skitsnack att han skulle tillhöra PKK, du har givetvis heller inget som styrker detta.

"Turkar" i Turkiet är en salig blandning av centralasiatiska/mongoliska, armeniska, grekiska, balkan folkslag. De vet själva inte sitt egna riktiga ursprung. Kurder är ett indo-ariskt folkslag och talar ett indoeuropeiskt språk, har inget med zigenare att göra. Harry är bara en bitter liten horunge som sprider lögner.

Jaha. Och BO och hans släkt? Identifierar de sig som kurder eller turkar?
Att "turkar" tänker sig "kurder" som "zigenare" är ju inte nytt direkt. Så tänker ju alla länder där de har anknytning. Finns en anledning till att det bombas, gasas och whatever.
Personligen håller jag inte med såklart. Men jag ser ju vad som händer.
Mitt problem är inte huruvida någon är turk, kurd, svensk eller så. Bara att jag inte riktigt fattar strukturen.
Jag har bekanta som påstår sig vara "turkar" som heter Sahin, Sahan, Sari och mycket mer.
(Ska säga att jag vet många som "svär på gud" att Yildiz, Yilmaz, Yildirim etc. är 100% turkiska släkter, och i Sverige är Yildiz kurder i Sollentuna? Jag har många exempel. Varenda gång jag tror mig ha grepp säger någon motsatsen.)
Citera
2023-03-04, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Jaha. Och BO och hans släkt? Identifierar de sig som kurder eller turkar?
Att "turkar" tänker sig "kurder" som "zigenare" är ju inte nytt direkt. Så tänker ju alla länder där de har anknytning. Finns en anledning till att det bombas, gasas och whatever.
Personligen håller jag inte med såklart. Men jag ser ju vad som händer.
Mitt problem är inte huruvida någon är turk, kurd, svensk eller så. Bara att jag inte riktigt fattar strukturen.
Jag har bekanta som påstår sig vara "turkar" som heter Sahin, Sahan, Sari och mycket mer.
(Ska säga att jag vet många som "svär på gud" att Yildiz, Yilmaz, Yildirim etc. är 100% turkiska släkter, och i Sverige är Yildiz kurder i Sollentuna? Jag har många exempel. Varenda gång jag tror mig ha grepp säger någon motsatsen.)
Det är väldigt vanligt att kurder har turkiska och arabiska för och efternamn eftersom att ha kurdiska namn varit förbjudet i länderna de är förtryckta i
Citera
2023-03-04, 05:22
Medlem
Tacka Mrkoll, Ratsit m.m för detta. En ordentlig, hederlig och skötsam medborgare har blivit bragd om livet och Sverige fortsätter dela ut utgivningsbevis för dessa skitsidor som underlättar för de kriminella att fortsätta med sin verksamhet. Bravo.
Citera
2023-03-04, 09:10
Medlem
Som förälder så är man ansvarig för barnens uppfostran. Undet de 18 åren så ska man lära ut vad som är rätt och fel och ge barnen en stabil plattform att stå på under resten av livet. Så klart så kan det hända saker senare i livet som gör att personen väljer brottets bana men egentligen alla brott före 25 års ålder kan till stor del kopplas till föräldrarnas uppfostran och de vägval som gjorts tidigare i livet.

Knappast att en väluppfostrad person med laglydiga vänner väljer att bli kriminell när man fyller 23.

Föräldrarna har därför ett stort ansvar för personens misslyckanden och det är inte så konstigt att man därigenom riskerar att dö i konflikten. Vi ser ju hela tiden fall där man hämnas på syskon, kusiner och vänner. Att en förälder blir dödad som till stor del är skyldig till bristande uppfostran är ju inte så anmärkningsvärt.
Citera
2023-03-04, 09:28
Medlem
Bollapinsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Sluta snacka om eventuell förväxling. Om polisen tvingas gå ut i Efterlyst för att vädja om hjälp med att hitta personen så förstår nog alla normalbegåvade, inkl kurdiska räven, att killen knappast sitter hemma i vardagsrummet och kollar på Hotell Romantik. Det är ju dessutom fullt logiskt budskap: går ni på mina anhöriga kommer jag gå efter era men på en helt annan nivå.
Exakt. Jag är säker på att det var en helt planerad handling.
Hustrun och barnen ska nog inte röras utan kommer att traumatiseras för livet. Här blir det helt klart hämndaktioner mot GM.
Detta är utan tvekan menat som en kraftfull varning.
Citera
2023-03-04, 09:38
Medlem
Bollapinsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Helt sjukt. En radhusturk som ska få sota för buset som hans vuxna son ställer till med. Är det här en game changer?
Problemet ligger också i att man själv skapar en game changer när man skjuter på Rävens familj, även om det "bara" blev skjuten mot dörren. När sonen gjorde detta satte han sin egen familjs liv i fara, särskilt sin pappa.
Senast redigerad av Bollapinsvin 2023-03-04 kl. 09:42.
Citera
2023-03-04, 10:06
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Som förälder så är man ansvarig för barnens uppfostran. Undet de 18 åren så ska man lära ut vad som är rätt och fel och ge barnen en stabil plattform att stå på under resten av livet. Så klart så kan det hända saker senare i livet som gör att personen väljer brottets bana men egentligen alla brott före 25 års ålder kan till stor del kopplas till föräldrarnas uppfostran och de vägval som gjorts tidigare i livet.

Knappast att en väluppfostrad person med laglydiga vänner väljer att bli kriminell när man fyller 23.

Föräldrarna har därför ett stort ansvar för personens misslyckanden och det är inte så konstigt att man därigenom riskerar att dö i konflikten. Vi ser ju hela tiden fall där man hämnas på syskon, kusiner och vänner. Att en förälder blir dödad som till stor del är skyldig till bristande uppfostran är ju inte så anmärkningsvärt.
Har det någonsin tidigare hänt att föräldrar avrättats pga deras barns brott? Tycker detta är extremt anmärkningsvärt
Citera
2023-03-04, 10:43
Medlem
Bollapinsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Har det någonsin tidigare hänt att föräldrar avrättats pga deras barns brott? Tycker detta är extremt anmärkningsvärt
När man skjuter på Rävens familj gick man över en gräns för länge sedan. Eller när man överhuvudtaget skjuter på någons familj. När sonen sköt mot Rävens familj i Uppsala gick han över en röd linje. Rävens fruktansvärdhet känner inga gränser.
Det finns en hotline för att komma ur gäng. Alla som är inblandade i gäng bör kontakta dem och få hjälp.
Senast redigerad av Bollapinsvin 2023-03-04 kl. 10:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in