Citat:
Ursprungligen postat av
Storspelare
Rent skitsnack att han skulle tillhöra PKK, du har givetvis heller inget som styrker detta.
"Turkar" i Turkiet är en salig blandning av centralasiatiska/mongoliska, armeniska, grekiska, balkan folkslag. De vet själva inte sitt egna riktiga ursprung. Kurder är ett indo-ariskt folkslag och talar ett indoeuropeiskt språk, har inget med zigenare att göra. Harry är bara en bitter liten horunge som sprider lögner.
Jaha. Och BO och hans släkt? Identifierar de sig som kurder eller turkar?
Att "turkar" tänker sig "kurder" som "zigenare" är ju inte nytt direkt. Så tänker ju alla länder där de har anknytning. Finns en anledning till att det bombas, gasas och whatever.
Personligen håller jag inte med såklart. Men jag ser ju vad som händer.
Mitt problem är inte huruvida någon är turk, kurd, svensk eller så. Bara att jag inte riktigt fattar strukturen.
Jag har bekanta som påstår sig vara "turkar" som heter Sahin, Sahan, Sari och mycket mer.
(Ska säga att jag vet många som "svär på gud" att Yildiz, Yilmaz, Yildirim etc. är 100% turkiska släkter, och i Sverige är Yildiz kurder i Sollentuna? Jag har många exempel. Varenda gång jag tror mig ha grepp säger någon motsatsen.)