2023-03-03, 21:41
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Om pappa BO är gift med kvinnan som också fanns i bostaden vid skotten, tillsammans med två barn, och om de två barnen är BOs barn, så delas arvet på hälften till frun och varsin tredjedel av resten till BOs 3 barn.

Var BO inte gift med kvinnan ärver hon inget om hon inte finns med i BOs testamente. Då får BOs barn dela på hela kvarlåtenskapen. BO kan ha många barn. Har inte det kriminella vuxna ”barnet” några hel- eller halvsyskon som BO också är pappa till?

Det kanske inte blir så mycket kvar till BOs barn, han kanske har många många barn, obetalda räkningar och höga lån på huset, bilen, CNN och en massa annat? Dock lär han nog ha en saftig livförsäkring om han kände till sin äldre sons förehavanden.

Är de gifta så har hon giftorätt till hälften dessutom ärver hon hälften av resten således får bröstarvingarna dela på 25%.

Ärvdabalken lär inte ha förändrats sedan farsan tog ned skylten.
Citera
2023-03-03, 21:48
Medlem
antonthamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Haha apan är en hund men ok.

Vad jag menar är att han är död. Så man får väl försöka trösta sig med det då. Han skapade ju monstret till son. Om min hund biter ihjäl ett barn för att jag uppfostrar hunden oansvarigt och någon dödar mig..? So be it

Men om apan biter även fast to gjort allt du kan för att han inte ska bita, förtjänar du ändå dödstraff eller har apan ett eget ansvar? Liknelsen haltar lite då jag inte förväntar mig att en hund ska visa ansvar på samma sätt som en människa men tror du ser poängen?
Citera
2023-03-03, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Inte lika. Alls.
Exakt!
Inte för att just det NOLLAR möjligheten att BO förväxlats med 25åringen men sannolikt var BO det avsedda målet.

Sedan naturligtvis en helt annan femma om GM alls visste vem måltavlan var, vem 25 åringen är, hur han såg ut... eller varför (den vuxna manliga) personen på den adressen skulle skjutas... Gå dit, gör det.
Citera
2023-03-03, 23:08
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
En Facebook-sida som skriver om mordet varnar även andra babbar för att komma hit, det får ju ändå ses som något positivt med detta mord. Texten är översatt

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=595573219278716&id=1000647812 86619
”#VEFATHABER

Sverige var en gång fredens, välståndens och demokratins land.

Men nu finns Sverige där rasistiska partier är delägare i makten, ekonomin har kraschat och drogmarknaden har förvandlat det till en blodig slagmark för en insats.

Låt det faktum att de demokratiska värdena sjunka och ekonomin lider borde vara ett annat samtalsämne.
Men Sverige är ett fattigt land där flera ungdomar avrättas på gatorna varje dag. Sverige är nu en arena där drogmarknaden utvecklas hänsynslöst och denna konkurrens blir ett blodigt krig. Sverige är platsen där döds- och dödandeåldern sänks till 15, och vapen byts ut som snacks på gatorna.

Sverige är landet där folk inte sover skönt hemma och är väldigt oroliga för sina barns framtid.

Igår kväll blev en medmänniskor avrättad av ett gäng på grund av att hans son påstås vara inblandad i brott framför hans dörr. En man som inte ens är 50 år gammal, blev brutalt avrättad av maffian vid dörren till sitt hus i huvudstaden världens 'mest avancerade demokrati' inför sin fru och barn.

Jag skäms över att bo i ett sådant land. Synd att bo i detta land där flera ungdomar mördas varje dag och nuvarande system, polis, teknik och utrustning gör ingenting åt saken. Jag hör.

Avundas inte dessa platser bror. Kom inte hit. Det här är inte längre platser där du kan förbereda en human framtid för dina barn..
Det här landet som vi söker tillflykt till för att leva fritt är nu en blodig konfliktzon för våra barn. Var inte uppmärksam här, låt dig inte luras av den dammiga rosa bilden på huvudet..

Källa: Kadir Çelik

Serdar Sar ıhan, invånare i Kulu-Omeranli och Ac ıkuyu-kvarteret, som är bosatt i Sverige, dog till följd av ett väpnat angrepp. Må Allah vara barmhärtig över honom. Vi önskar tålamod och kondoleanser till hans anhöriga och hans familj.”
En kommentar till inlägget verkar iaf klokt och genomtänkt. Det kommer från den by där BO är född om jag fattat rätt:

Googelöversatt:
Citat" Jag vill göra några antaganden om den här händelsen, men nu får vi vara egen kritisk tänkande att våra barn som vi skickar till Sverige i åratal ska skicka pengar till oss ändå vi aldrig ifrågasatte någonting,
Ungdomarna åkte och byggde hus på 3-5 år, köpte bil till sin far m.m Ingen bad om källa, som om pengarna samlades in från marken ändå ifrågasattes det inte"

Där har han slagit huvudet på spiken tycker jag. En av förklaringarna till vad allt handlar om.
Citera
2023-03-03, 23:40
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
En Facebook-sida som skriver om mordet varnar även andra babbar för att komma hit, det får ju ändå ses som något positivt med detta mord. Texten är översatt

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=595573219278716&id=1000647812 86619
”#VEFATHABER

Sverige var en gång fredens, välståndens och demokratins land.

Men nu finns Sverige där rasistiska partier är delägare i makten, ekonomin har kraschat och drogmarknaden har förvandlat det till en blodig slagmark för en insats.

Låt det faktum att de demokratiska värdena sjunka och ekonomin lider borde vara ett annat samtalsämne.
Men Sverige är ett fattigt land där flera ungdomar avrättas på gatorna varje dag. Sverige är nu en arena där drogmarknaden utvecklas hänsynslöst och denna konkurrens blir ett blodigt krig. Sverige är platsen där döds- och dödandeåldern sänks till 15, och vapen byts ut som snacks på gatorna.

Sverige är landet där folk inte sover skönt hemma och är väldigt oroliga för sina barns framtid.

Igår kväll blev en medmänniskor avrättad av ett gäng på grund av att hans son påstås vara inblandad i brott framför hans dörr. En man som inte ens är 50 år gammal, blev brutalt avrättad av maffian vid dörren till sitt hus i huvudstaden världens 'mest avancerade demokrati' inför sin fru och barn.

Jag skäms över att bo i ett sådant land. Synd att bo i detta land där flera ungdomar mördas varje dag och nuvarande system, polis, teknik och utrustning gör ingenting åt saken. Jag hör.

Avundas inte dessa platser bror. Kom inte hit. Det här är inte längre platser där du kan förbereda en human framtid för dina barn..
Det här landet som vi söker tillflykt till för att leva fritt är nu en blodig konfliktzon för våra barn. Var inte uppmärksam här, låt dig inte luras av den dammiga rosa bilden på huvudet..

Källa: Kadir Çelik

Serdar Sar ıhan, invånare i Kulu-Omeranli och Ac ıkuyu-kvarteret, som är bosatt i Sverige, dog till följd av ett väpnat angrepp. Må Allah vara barmhärtig över honom. Vi önskar tålamod och kondoleanser till hans anhöriga och hans familj.”
En annan bybo skriver i kondoleanserna till BO:

Googelöversatt:
Citat:
Ingen går någonsin i pension från det oäkta. Slutet är antingen grav eller fyra väggar. Utifrån verkar det bra att skaka om någon med miljö och pengar och makt och rykte, men saknas inre ansikte är det annorlunda. Kort sagt att hålla unga människor borta från denna mörka värld beror på tillsyn av familjemedlemmar-
Slut citat

Den kommentaren ligger det mycket sanning i
Citera
2023-03-03, 23:44
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
Exakt!
Inte för att just det NOLLAR möjligheten att BO förväxlats med 25åringen men sannolikt var BO det avsedda målet.

Sedan naturligtvis en helt annan femma om GM alls visste vem måltavlan var, vem 25 åringen är, hur han såg ut... eller varför (den vuxna manliga) personen på den adressen skulle skjutas... Gå dit, gör det.

En tanke är att, man kanske gav igen med samma mynt men tog det ett steg längre. Dvs skjuter mot hans familj utan att bry sig i VEM man träffar, så det kunde lika gärna ha varit kvinnan eller nåt av barnen som träffats...
Citera
2023-03-04, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriventen
Synd att kurder dödar kurder 😔😔

Är BO kurd? Inte turk från Kulu?
Citera
2023-03-04, 00:20
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Är BO kurd? Inte turk från Kulu?

Kurd tror t.o.m PKK
Citera
2023-03-04, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
Kurd tror t.o.m PKK

Ok. Tack. Varenda gång jag tror jag fått koll på namnen blir det fel. Kan kurder och turkar ha samma efternamn? Komma från samma region?
Citera
2023-03-04, 00:31
Medlem
Sluta snacka om eventuell förväxling. Om polisen tvingas gå ut i Efterlyst för att vädja om hjälp med att hitta personen så förstår nog alla normalbegåvade, inkl kurdiska räven, att killen knappast sitter hemma i vardagsrummet och kollar på Hotell Romantik. Det är ju dessutom fullt logiskt budskap: går ni på mina anhöriga kommer jag gå efter era men på en helt annan nivå.
Citera
2023-03-04, 00:37
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ok. Tack. Varenda gång jag tror jag fått koll på namnen blir det fel. Kan kurder och turkar ha samma efternamn? Komma från samma region?

det kan dom ha men om dom har w eller ê i sitt namn är det 100% kurder
sen kan många riktiga turkar både höra o se vilka som är kurder
dom liknar typ zigenare
Citera
2023-03-04, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
det kan dom ha men om dom har w eller ê i sitt namn är det 100% kurder
sen kan många riktiga turkar både höra o se vilka som är kurder
dom liknar typ zigenare

Och "Serdar Sarıhan, invånare i Kulu-Omeranli och Acıkuyu-kvarteret" betyder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in