2023-03-03, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Det är faktiskt väktaren Henry som nämner att Engström ofta hade en längre blåtäckjacka..

Varför skulle inte Engström både ägt en blåtäckjacka och en rock eller 2 rockar..

Själv har jag 4st jackor

Tack. Engström ägde en blå jacka och en rock. Någotdera hade han på sig mordkvällen.

Se så. Beskriv nu hans förväxlingsscenario.
Citera
2023-03-03, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Ja du...

Du börjar låta som TP

Skämt åsido...

Klart det kan vara samma person. Men jag personligen håller inte det som en sanning på något sätt. NFs vittnesmål är ju inte utan problem. Om vi bortser från de uppenbara snurrigheterna kring var på Sveavägen han gjorde sina observationer så är ju vittnesmålet tyvärr väldigt tunt.

Mannen ska ha haft en blå jacka - lik en Tensonjacka.
Mannen ska också verkat äldre än denna man: https://wpu.nu/images/thumb/a/a0/Avatar_Jan_L%C3%A4nninge.png/248px-Avatar_Jan_L%C3%A4nninge.png

Det är väl i princip allt vi får av NF?

Ja han säger äldre man med blå lite längre täckjacka...

Säger inte Mårten och Margareta samma sak...

LJ har väl också varit inne på längre blåtäckjacka..

Är det bara en tillfällighet ?
Citera
2023-03-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Henry O är kanske inte direkt det mest pålitliga vittnet. Han verkar ju ha haft fel om det mesta. Påverkad av media?

Vad misstar han sig på?
Citera
2023-03-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Tack. Engström ägde en blå jacka och en rock. Någotdera hade han på sig mordkvällen.

Se så. Beskriv nu hans förväxlingsscenario.

Han kan använda sig av förvöxlingen oavsett..

Det gick ju ut signalement på båda..

Så han kan välja och vraka men ändå känna sig förväxlad ..

Du håller inte med ?
Citera
2023-03-03, 22:54
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Vad misstar han sig på?
Det allra mesta skulle jag tro. Det här är alltså förhör som hålls flera månader efter ett oerhört stort massmedialt pådrag. Dessutom har ju snubben drag som påminner lite om de hos Lennart L och Inge M.
Senast redigerad av Draifos 2023-03-03 kl. 22:58.
Citera
2023-03-03, 22:58
Medlem
Citat:
Det allra mesta skulle jag tro. Det här är alltså förhör som hålls flera månader efter ett oerhört stort massmedialt pådrag.

Det viktiga jag ville få fram var att Engström äger en blåtäckjacka som används lika flitigt som rocken..

Stämmer det ?

Skit i vad han hade just mordnatten för jag litar inte på Engströms ord ändå..
Citera
2023-03-03, 22:59
Medlem
Citat:

Du håller inte med ?

Tappert försök men tyvärr. Hans förväxling bygger på att han har rock. Berätta gärna hur den är tänkt att fungera om han hade jacka
Citera
2023-03-03, 23:01
Medlem
Citat:
Det allra mesta skulle jag tro. Det här är alltså förhör som hålls flera månader efter ett oerhört stort massmedialt pådrag. Dessutom har ju snubben drag som påminner lite om de hos Lennart L och Inge M.

Okej. Tung argumentation. Är det något särskilt du vill invända mot?
Citera
2023-03-03, 23:03
Medlem
Faderligs avatar
Citat:

Du håller inte med ?

Så han hörde båda gå ut. Fick då panik över att hans blå täckjacka går ut som signalement, men hör också då räddningen rock. Då får vårt kära gamla geni för sig att han måste poängtera att det är mörkblå täckjacka som gäller, rock stämmer inte.

Det är en knepig tanke.
Citera
2023-03-03, 23:04
Medlem
Citat:
Tappert försök men tyvärr. Hans förväxling bygger på att han har rock. Berätta gärna hur den är tänkt att fungera om han hade jacka

Den har redan dragits ett par gånger i tråden av Dalulven och Enough-is-enough...

Den funkar nästan ännu bättre...

Det är liksom förväxlingen han är ute efter ...

Om du inte läst om förväxlingen när han har blå täckjacka så kan man dra den igen..

Men fundera själv först eftersom han skyddar sig mot ca 50/50 vilket plagg han än använder och kanske att påstå att man blivit förväxlad med fel plagg är ännu smartare..
Citera
2023-03-03, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Så han hörde båda gå ut. Fick då panik över att hans blå täckjacka går ut som signalement, men hör också då räddningen rock. Då får vårt kära gamla geni för sig att han måste poängtera att det är mörkblå täckjacka som gäller, rock stämmer inte.

Det är en knepig tanke.

Isåfall är den lika knepig som att som vittne känna en förväxling..

Jag tror att själva förväxlingen inte handlar så extremt mkt om just plagget utan han skyddar sig mot olika vittnen på olika ställen.

Det är ca 50/50 oavsett
Citera
2023-03-03, 23:11
Medlem
Citat:
Den har redan dragits ett par gånger i tråden av Dalulven och Enough-is-enough...

Den funkar nästan ännu bättre...

Det är liksom förväxlingen han är ute efter ...

Om du inte läst om förväxlingen när han har blå täckjacka så kan man dra den igen..

Men fundera själv först eftersom han skyddar sig mot ca 50/50 vilket plagg han än använder och kanske att påstå att man blivit förväxlad med fel plagg är ännu smartare..

Okej, jag bor inte härinne så rekapitulera gärna. Engström säljer in rocken som ett felaktigt signalement för att rentvå sig själv men i själva verket är det den blå jackan som besvärar honom. Den han påstår att Lisbeth nämner. Hjälp mig vidare här. Har missat spränggods märker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in