2023-03-03, 21:41
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Du verkar ha dålig koll på nationalekonomi?

Tror du på allvar på Putins påstående om att sanktionerna inte har eller kommer att få nån effekt på rysk ekonomi?

I så fall kommer du inom ett år få revidera dina tankar/drömmar...
Oj, här har vi en expert på nationalekonomi.
F.ö. tror jag ingenting utan bara konstaterar att även om Ryssland är ett ruttet land så är Ukraina än värre.
Citera
2023-03-03, 21:44
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Ja, och Ukraina har förlorat 10 miljoner av sin befolkning under kriget på bara 12 månader. Typ 25%. Total katastrof. Lika många till hade ju flyttat om dom inte tvingades vara kvar i landet av regeringen. Ingen man (utom oligarker och folk som vill till israel) får ju lämna landet. En stor fångkoloni .
Sånt som ukrainarunkar inte har någon aning om men som har en extrem påverkan på det ukrainska samhället.
Nej varför ljuger du?

Ukraina har möjligtvis förlorat ca 100000 människor som dödats av ryssar i deras angrepp.

Givetvis har kriget haft en enorm påverkan på deN Ukrainska befolkningen!

Det har ju svetsat dem tillsammans. De flesta etniska ryssar i Ukraina är på Ukrainas sida just nu!

Sluta ljug!
Citera
2023-03-03, 21:44
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ja vi har ju verkligen sett hur kapabla Ukraina är gällande att bygga egna vapen!

Stugna-P är ju det ultimata vapnet som säkert sänkt massor av ryskt pansar.

Det har ju fördelen att det filmar vad som händer!

Detta kan vara nåt som ska implementeras i NLAW och Javelin?

Bra om de skickar filmen då de slår ut en fiende..
Dock endast som ett bevis på att det skett. Fantasi och kreativitet är alltid betydligt mer värt än ett strikt format tankesätt av så kallad utbildning oavsett antal poäng. Ryssen har -1...
Citera
2023-03-03, 21:50
Medlem
Reimers avatar
MotoLife släpper en video där han hävdar att det inte är någon ko på isen i Bakhmut, läget är svårt men fortfarande under kontroll, svårt att tro men han är ju mitt i smeten.

Citat:
Incredible footage of combat in the residential area of Bakhmut. The enemy is on the same street as the Ukrainians, 15 meters away. The task, at a minimum, is to create a flurry of fire to prevent enemy assault.
Source: MotoLife.

https://twitter.com/wartranslated/status/1631757166217424900
Senast redigerad av Reimer 2023-03-03 kl. 21:55.
Citera
2023-03-03, 21:52
Medlem
Citat:
Ja vi har ju verkligen sett hur kapabla Ukraina är gällande att bygga egna vapen!

Stugna-P är ju det ultimata vapnet som säkert sänkt massor av ryskt pansar.

Det har ju fördelen att det filmar vad som händer!

Detta kan vara nåt som ska implementeras i NLAW och Javelin?

Bra om de skickar filmen då de slår ut en fiende..

Nej, NLAW och Javelin har tvärtom den enorma fördelen att du inte behöva sitta kvar och filma roboten medan den träffar. Tryck av, vänd ryggen till och spring, sätt dig själv i säkerhet.
Citera
2023-03-03, 21:52
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Igor Girkin och den där Dugin verkar vara favoriter på detta forum?
Men varför lyssna på "orcher" eller "mongoler"?
Bättre att lyssna på västeuropéer och jänkare - det brukar jag göra.
De har lättare att förhålla sig objektivt.

Det finns några enstaka ryssar jag lyssnar på (som t.ex Igor Girkin). Jag uppfattar det som att de vägrar att medverka i den ryska extremljugande propagandaapparaten utan de säger vad de verkligen tycker. De är också insatta i sakfrågorna. Och då blir de väldigt intressanta.

På den andra sidan har vi fullblodsmytomaner som Sergej Lavrov (Rysslands utrikesminister) och Igor Konashenkov (det ryska försvarsministeriets talesman). Jag uppfattar det som att allt de säger är lögn, lögn och återigen lögn. De är seriemytomaner.
Citera
2023-03-03, 21:53
Medlem
Citat:
Igor Girkin och den där Dugin verkar vara favoriter på detta forum?
Men varför lyssna på "orcher" eller "mongoler"?
Bättre att lyssna på västeuropéer och jänkare - det brukar jag göra.
De har lättare att förhålla sig objektivt.

Verkar vara lätt att vända kappan efter vinden här. Om du ser tillbaks på din historik så ger det dig ett direkt svar på rena motsatsen. Jänkare är objektiva plötsligt när saker inte går som önskat?
För bara ett tag sen höll du Dugin och Girkin högt som säkra källor på ditt skitsnack. Plötsligt är de inte värda skit utan även dem köpta utav fiendernas fiende. Snabba vändningar i fantasins land Mio.
Vi som följt denna tråden på distans och i tystnad börjar fundera på hur länge såna som dig kan överleva med hjälp utav skitsnack. Uppenbarligen är det helt ok att sitta och fantisera arslet av sig här i försvaret att det är i åsiktsfrihetens namn. Om du nu skall fantisera så gör det lite mindre uppenbart idiotiskt
Citera
2023-03-03, 21:54
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Oj, här har vi en expert på nationalekonomi.
F.ö. tror jag ingenting utan bara konstaterar att även om Ryssland är ett ruttet land så är Ukraina än värre.
Bra att du konstaterat att Ryssland är ett ruttet land!

Men tycker du verkligen att ett ruttet land har rätt att invadera ett annat ruttet land och mörda och våldta deras kvinnor och barn?

Bomba sönder deras städer till grus, försöka få deras civilbefolkning att frysa ihjäl genom terrorbombning av elnät mm..

Du verkar ju uppenbart vara en gravt sjuk person som troligtvis drivs av nåt hat?
Citera
2023-03-03, 21:59
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Om väst fortsatt ställer upp och Ukraina följer deras råd så ser jag det som ett troligt resultat, ja
Inte mycket pekar för Ryssen
Just nu finns det inget som pekar på att vi kommer att svikta i stödet för Ukraina!

Leverans och utbildning på JAS, har idag kommit mycket närmare!

De flesta har nog förstått att det här kriget kommer att pågå minst 1 år till!

Då finns det tid till att utbilda piloter här innan vi skickar planen.
Citera
2023-03-03, 22:02
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Ursprungligen postat av borskungen
Smart att rensa ut ur gamla förråd och spara de moderna vapnen till sist.

+ att jag undrar vad mödrarna till döda ryska soldater skulle säga om att deras söner fick gammalt junk att kriga med för att Putin ville rensa på hyllorna?
Även om det kanske finns någon slags idiotisk rysk logik i att sätta sina soldater i ett onödigt underläge och förlora 100 tusentals man så är det få som skulle kalla det smart…Borskungen och några andra Putinister är de enda jag känner till som ser det på det viset.
Sedan kommer vi till den uppenbara tankevurpan i att om du spar de bästa vapnen till sist och sätter dem i händerna på nymobiliserade amatörer så gör vapnen föga nytta.
Men men…jag har rent generellt haft svårt att se det mästerliga i Putins och kremls förehavanden de senaste 20 åren, så jag kanske bara är korkad? Jag kan dock lova att äta upp min hatt om Putin helt plötsligt skulle rulla ut en massa T90 och avgöra slaget i någon slags väl planerad nådastöt. Men jag har fan fortfarande svårt att se hur det skulle gå hem hos de 100 tusentals döda soldaternas mödrar. Känns svårsmält hur man än vrider och vänder på det…
Idag verkar det bara finnas ett antal nyproducerade AK och nysydda uniformer för de nyrekryterade?

Lagom kul att bli skickad till fronten med kanske några veckors träning i Belarus?
Citera
2023-03-03, 22:03
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Jag tror nog att ditt påstående om att en president har sexslav i källaren är lite mer pikant än att påstå att Ukrainas president lägger sig i strategiska beslut av politiska skäl. Det skulle jag aldrig vilja antyda om någon politiker.
Eller så har jag äntligen lyckats hamna på rätt nivå i denna TS !

länkar något att grunna på i detta ämne om vår Z

https://www.youtube.com/watch?v=pd6AA7DaZaY
https://www.thedefensepost.com/2022/08/11/zelensky-narrative-ukraine/
https://www.telegraph.co.uk/world-news/2022/07/06/zelensky-criticises-top-general-imposing-restrictions-army-recruits/
Finns mycket att läsa om Putins grandiosa behov vilket det huvudlösa anfallet på Ukraina endast är ett exempel på.
https://letmegooglethat.com/?q=Putins+stripclub&l=1

Putin i högklackat: https://youtu.be/lY6lHjZjYXE

Envisa uträkningar gör gällande att hans älskarinna Alina Kabaeva var olagligt ung för gubben Vladimir Putin.
(FB) Putins älskarinna göms i alperna krav från USA på gripande och utvisning

Du får nog revidera dina uppblåsta idéer om massmördaren Vladimir Putin.
Zelenskyj = hjälte.
Putin = mördare.

Slava Ukraini🇺🇦
Senast redigerad av Taggad 2023-03-03 kl. 22:11.
Citera
2023-03-03, 22:04
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
MotoLife släpper en video där han hävdar att det inte är någon ko på isen i Bakhmut, läget är svårt men fortfarande under kontroll, svårt att tro men han är ju mitt i smeten.

Incredible footage of combat in the residential area of Bakhmut. The enemy is on the same street as the Ukrainians, 15 meters away. The task, at a minimum, is to create a flurry of fire to prevent enemy assault.
Source: MotoLife.

https://twitter.com/wartranslated/status/1631757166217424900

Det är dags att Ukraina stänger butiken i Bakhmut (för denna gången). Hoppas de håller på att dra sig tillbaka. Man kan inte kräva en sekund till utav de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in