2023-03-03, 20:22
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Verkligen inte övergiven, och bodde med pappan i Stendal under sin uppväxt. Finns så vitt jag kan se ingenting som tyder på att han inte skulle haft en normal relation till sin pappa.
Ok. Kanske inte övergiven då men kan ändå ha känt sig försummad av sina föräldrar. Det är förstås ingen bra förklaring till varför just han blev kriminell men kan ändå vara en pusselbit bakom hans livsval. Familjeproblem, dåligt umgänge, invandrarbakgrund, brist på förebilder och allt sånt som är riskfaktorer för gängkriminalitet. Samtidigt är det förstås så att lika många med stökig uppväxt inte blir kriminella. Nä, bara tragiskt detta med barnen han lämnar efter sig. Synnerligen skoningslöst av uppdragsgivaren om det nu var mord som beställdes eller om något gick snett. Även om det är hämnd för skottlossningen mot en bostad i Uppsala så tror jag få kriminella känner att det var ett okej agerande, vilket i så fall är positivt om detta mord fungerar avskräckande.
Citera
2023-03-03, 20:22
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
En Facebook-sida som skriver om mordet varnar även andra babbar för att komma hit, det får ju ändå ses som något positivt med detta mord. Texten är översatt

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=595573219278716&id=1000647812 86619
”#VEFATHABER

Sverige var en gång fredens, välståndens och demokratins land.

Men nu finns Sverige där rasistiska partier är delägare i makten, ekonomin har kraschat och drogmarknaden har förvandlat det till en blodig slagmark för en insats.

Låt det faktum att de demokratiska värdena sjunka och ekonomin lider borde vara ett annat samtalsämne.
Men Sverige är ett fattigt land där flera ungdomar avrättas på gatorna varje dag. Sverige är nu en arena där drogmarknaden utvecklas hänsynslöst och denna konkurrens blir ett blodigt krig. Sverige är platsen där döds- och dödandeåldern sänks till 15, och vapen byts ut som snacks på gatorna.

Sverige är landet där folk inte sover skönt hemma och är väldigt oroliga för sina barns framtid.

Igår kväll blev en medmänniskor avrättad av ett gäng på grund av att hans son påstås vara inblandad i brott framför hans dörr. En man som inte ens är 50 år gammal, blev brutalt avrättad av maffian vid dörren till sitt hus i huvudstaden världens 'mest avancerade demokrati' inför sin fru och barn.

Jag skäms över att bo i ett sådant land. Synd att bo i detta land där flera ungdomar mördas varje dag och nuvarande system, polis, teknik och utrustning gör ingenting åt saken. Jag hör.

Avundas inte dessa platser bror. Kom inte hit. Det här är inte längre platser där du kan förbereda en human framtid för dina barn..
Det här landet som vi söker tillflykt till för att leva fritt är nu en blodig konfliktzon för våra barn. Var inte uppmärksam här, låt dig inte luras av den dammiga rosa bilden på huvudet..

Källa: Kadir Çelik

Serdar Sar ıhan, invånare i Kulu-Omeranli och Ac ıkuyu-kvarteret, som är bosatt i Sverige, dog till följd av ett väpnat angrepp. Må Allah vara barmhärtig över honom. Vi önskar tålamod och kondoleanser till hans anhöriga och hans familj.”

Så denne Kadir Çelik skyller alltså våldet på "rasistiska partier" som tagit makten? Finns det absolut ingen självrannsakan/självkritik alls hos människor från Mellanöstern och Afrika? Är det alltid någon annans fel?
Citera
2023-03-03, 20:25
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Ok. Kanske inte övergiven då men kan ändå ha känt sig försummad av sina föräldrar. Det är förstås ingen bra förklaring till varför just han blev kriminell men kan ändå vara en pusselbit bakom hans livsval. Familjeproblem, dåligt umgänge, invandrarbakgrund, brist på förebilder och allt sånt som är riskfaktorer för gängkriminalitet. Samtidigt är det förstås så att lika många med stökig uppväxt inte blir kriminella. Nä, bara tragiskt detta med barnen han lämnar efter sig. Synnerligen skoningslöst av uppdragsgivaren om det nu var mord som beställdes eller om något gick snett. Även om det är hämnd för skottlossningen mot en bostad i Uppsala så tror jag få kriminella känner att det var ett okej agerande, vilket i så fall är positivt om detta mord fungerar avskräckande.

Tack, men jag vet mycket väl vad som är allmänna riskfaktorer till gängkriminalitet. I detta fall skulle jag dock säga att familjen var det minsta problemet i sammanhanget.
Citera
2023-03-03, 20:35
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Tack, men jag vet mycket väl vad som är allmänna riskfaktorer till gängkriminalitet. I detta fall skulle jag dock säga att familjen var det minsta problemet i sammanhanget.
Håller inte med om det. Familjen, eller snarare föräldrarna, bär alltid ett visst ansvar om barnen blir kriminella. Även om ingen i slutändan kan hållas direkt ansvarig för någon annans handlingar så är familjeförhållanden en viktig rot bakom oönskade livsval. När allting kommer kring vet vi hursomhelst ingenting om vare sig sonens relation till pappan eller varför den förra hamnade i skiten. Min poäng kvarstår dock, att pappan alldeles säkert kunde ha spelat sina kort bättre tidigare i livet. Vi kan spekulera, men vi vet inte vilket eventuellt svin eller vilken eventuell ängel han varit.
Citera
2023-03-03, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonthaman
Om du skulle mördas för något apan gjort så ska jag tänkta tillbaka på den här posten och säga till mig själv ” han förtjänade det, verkar sakna empati och apan är faktiskt hans ansvar”

Haha apan är en hund men ok.

Vad jag menar är att han är död. Så man får väl försöka trösta sig med det då. Han skapade ju monstret till son. Om min hund biter ihjäl ett barn för att jag uppfostrar hunden oansvarigt och någon dödar mig..? So be it
Citera
2023-03-03, 20:43
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMjenkler
BO är Serd*r S*rih*n, far till *dem S*rih*n som är efterlyst för att ha skjutit 20 tal skott mot en bostad i uppsala den 19Januari. Behövs inte mycket Iq för att veta vem som anstiftat mordet...
Tragiskt

*=A

Ang. denna ?
Södertörns TR - B 13368-15
Tilltalad
*dem S*rihan, 19970816
Relevant länk:
https://anonfiles.com/Bfa0mabbbf/S_dert_rns_TR_B_13368-15_Dom_2016-03-09.pdf
Citera
2023-03-03, 21:00
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Ang. denna ?
Södertörns TR - B 13368-15
Tilltalad
*dem S*rihan, 19970816
Relevant länk:
https://anonfiles.com/Bfa0mabbbf/S_dert_rns_TR_B_13368-15_Dom_2016-03-09.pdf

Ja det är hans son.
Citera
2023-03-03, 21:10
Medlem
Citat:
Ytterst spekulativt från min sida nu men: Ad*m och hans pappa är väldigt lika till utseendet. Kan således ha varit ett rent misstag. Man hade kanske tänkt köra samma tillbaka-kaka som i Uppsala, och "bara" skjuta i skrämselsyfte som dylika lägenhets-/husskjutningar tidigare, men såg sin chans när någon öppnade dörren, och tänkte inte på/såg inte om det var sonen eller pappan som stod där. Helt bottenlöst tragiskt vilket som dock.
Detta förbannade gängkrig måste få ett slut, NU!

Inte lika. Alls.
Citera
2023-03-03, 21:18
Medlem
Första gången i historien dessa babbar går på familj på detta sättet, detta är ett nytt kapitel. Läskigt och vidrigt. Kommer bli blodigt
Citera
2023-03-03, 21:20
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElBomber
Första gången i historien dessa babbar går på familj på detta sättet, detta är ett nytt kapitel. Läskigt och vidrigt. Kommer bli blodigt

Japp, detta kommer aldrig sluta. Jag skulle inte vilja bo i Stockholm just nu..
Citera
2023-03-03, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Japp, detta kommer aldrig sluta. Jag skulle inte vilja bo i Stockholm just nu..
Jo men Greken borde fått lite svårare med rekryteringen typ. Även om han sägs ha fet backning. Eller?
Citera
2023-03-03, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia
Barn ärver inte om föräldrarna är gifta och har gemensamma barn. De ärver först när båda föräldrarna är borta.
Han är OGIFT såt det på merinfo! Är du trög ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in