2023-03-03, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Som sagt, varför då ha en diskussion i ämnet? Vad vill du få ut av det?

Det blir märkligare och märkligare...

Om man absolut tror 0% på Engström som GM så borde ju intresset sjunka drastigt att diskutera detaljer hit och dit fort...

Men det känns som att många älskar att prata om Engström även oskyldig..

Jag hade nog tappat intresset snabbt för ett vittne som kanske bara överdrivit
Citera
2023-03-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Vad är du rädd för? Diskuterar du bara med folk som håller med dig?

Absolut inte. Däremot förstår jag inte vad man får ut av att ha en diskussion när man inte någon gång kan sträcka sig till att tänka att den andre kan ha en poäng. Vill du får du gärna förklara.
Citera
2023-03-03, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020

Om man absolut tror 0% på Engström som GM så borde ju intresset sjunka drastigt att diskutera detaljer hit och dit fort...

Håller med. Varför prata om signalement, språngmarsch osv om det ändå är meningslöst?
Citera
2023-03-03, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Ja, supermisstänkt om man kör cluedoresonemang.

Sedan kollar man på vad resterande vittnen säger. Funderar en sväng på vapenfrågorna, kollar tidslinjen och kommer fram att det nog är de enklaste svaren som är svar på de där indicierna.

Att vittnen förstärker sin insats är inget ovanligt. Särskilt inte när det gäller århundradets händelse som detta. Lögner, fel och missuppfattningar förekommer frekvent i vittnesutsagor.
Vi kan faktiskt inte säga att något av det SE säger är en lögn. Det vet vi inte. Man kan bara anta att han förstärker eftersom det verkar som det.

Mannen på dvbg stämmer dåligt med SE förutom med körsbärsplockning. Att signalementen skiljer från mordplatsen borde snarare få en att fundera på om det är gm mer än något annat.

SE har inte alls liknande signalement som gm. Jag förstår inte hur man kan anse det. Märker ni inte när ni plockar ut de saker som stämmer att ni faktiskt plockar ut dom? Eller sker det omedvetet?

Tur vi har "supervittnet" som fullständigt pekar ut Engström så inga tvivel finns...

Men då plötsligt så ljuger Engström...

Jaha varför då ?

Jo för att han vill ha uppmärksamhet för att bli förväxlad med GM..

Haha okej
Citera
2023-03-03, 19:19
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Absolut inte. Däremot förstår jag inte vad man får ut av att ha en diskussion när man inte någon gång kan sträcka sig till att tänka att den andre kan ha en poäng. Vill du får du gärna förklara.

Varför skulle jag inte ta emot om någon hade en poäng. Nej jag har ännu inte sett någon poäng.

Jag tror man eller jag diskuterar Engström för att han blivit utpekad av PU som
lösningen på Palmemordet. Och att man officiellt stängt utredningen pga utpekandet av Engström.
Därför är Engström intressant. Men ju mer man vet ju längre ifrån verkar den där poängen vara.
Citera
2023-03-03, 19:19
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det är bara från mordplatsen som LJ ser ut som en siluett. Från krönet är LJ belyst framifrån. Att SE hela tiden talar om en kontur och så vidare tyder för mig att observationen gjordes från mordplatsen.
Just det, det hade jag inte tänkt på. bra invändning

Men SE var ju ett geni, som säkert har tänkt ut att han måste vända på observationen av LJ när han berättar om den observationen. Hur LJ borde sett ut i det ljuset från brottsplatsen hade han nog tänkt ut redan vid regeringsgatan. ungefär samtidigt som han kom på att det smartaste i det här läget är nog att återvända till brottsplatsen.
Citera
2023-03-03, 19:22
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020

Bra poäng.

Det känns helt otänkbart för mig att hänga i tex CPtråden och älta LPs utpekande och en haltande gång som ingen har sett....

Helt obegripligt varför någon som inte ser något värde i detta spår hänger här dagligen och ältar detaljer.....
Citera
2023-03-03, 19:22
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Varför skulle jag inte ta emot om någon hade en poäng. Nej jag har ännu inte sett någon poäng.

lösningen på Palmemordet. Och att man officiellt stängt utredningen pga utpekandet av Engström.
Därför är Engström intressant. Men ju mer man vet ju längre ifrån verkar den där poängen vara.
Det är min anledning också. Hade inte det hänt hade jag bara behandlat SE-spåret som den osannolika alternativteori det är.
Citera
2023-03-03, 19:23
Medlem
Citat:

Hur någon som är 100 % oskyldig är intressant att diskutera kan jag inte förstå.
Citera
2023-03-03, 19:24
Medlem
kato85s avatar
Oavsett hur mycket man gillar Skandiamannen som mördare så pekade åklagaren ut Skandiamannen som trolig misstänkt utan vare sig:
Mordvapen
Teknisk bevisning
Gärningsbeskrivning
Motiv
Vittnesutpekanden
Citera
2023-03-03, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Det är min anledning också. Hade inte det hänt hade jag bara behandlat SE-spåret som den osannolika alternativteori det är.

Krister Petersson och co pekar ut SE som misstänkt mördare. Om det inte skett hade du låtit bli att skriva här. Är det korrekt?
Citera
2023-03-03, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Bra poäng.

Det känns helt otänkbart för mig att hänga i tex CPtråden och älta LPs utpekande och en haltande gång som ingen har sett....

Helt obegripligt varför någon som inte ser något värde i detta spår hänger här dagligen och ältar detaljer.....

Hade alla bara kunnat vara öppna så hade det blivit bättre dialog..

Man kan landa i att inte vara överens men ändå ha en dialog..

Ett bra exempel är att Engström känner sig förväxlad...

Den kan jag tänka mig är lite suddig även för dom som tror att han är oskyldig..

Varför känner sig Engström så utpekad att han nästan har panik på morgonen!!

För när man tänker efter så är det ju det han vill nå ut till polis och media..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in