2023-03-03, 14:22
Medlem
Noen som har tilgang på biler fra en bilbutikk kan kanskje bruke en bil derfra til et eller flere oppdrag (og sette på falske skilter eller dekke skiltene med gjørme) uten at bruken av den bilen registreres noe sted.
Citera
2023-03-03, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellepant
Er det en sammenheng i at MWL bor i hus som er eid av Beauty Eiendom? Og at Beauty Products står som sponsor på fremsiden av drakta til Lørenskog om man ser på draktbilder fra noen år tilbake? Samme eier på disse to selskapene, nemlig Hann* W*stgaard. Hun er samboer med Frod* Røst* (*=e), som er styreleder i mange av hennes selskaper, og meg bekjent i omgangskrets med både MWL og SS (som nevnt i quoten over). På proff.no, ser også ut som han drev en bilbutikk på Fjellhamar i perioden fru Hagen ble borte. Kan alt dette være tilfeldig?
Hvilke bilmerker og var det bruktbiler eller nybiler?
På hvilken adresse på Fjellhamar var den bilbutikken i?
Senast redigerad av z-z-z 2023-03-03 kl. 14:31.
Citera
2023-03-03, 14:31
Medlem
Aner ikke. Ser bare proff at han (beauty eiendom) er deleier i et firma som heter at bil, som driver med detaljhandel med biler, som ligger på Fjellhamar, og ikke har hatt noe særlig drift siden 2018, om man legger inntektstallene til grunn for driften.
Citera
2023-03-03, 14:47
Medlem
Citat:
Aner ikke. Ser bare proff at han (beauty eiendom) er deleier i et firma som heter at bil, som driver med detaljhandel med biler, som ligger på Fjellhamar, og ikke har hatt noe særlig drift siden 2018, om man legger inntektstallene til grunn for driften.
Takk. Jeg forstår. Hvis den som fraktet AE fra huset i Sv4 (og som eventuelt kjørte bil over plen) eventuelt kjørte fra Sv4 og til et sted i nærheten av Sv4 der det var stor garasje el.l. (enten en privatbolig med stor garasje eller et firma med stor garasje el.l.), kan vedkommende ha flyttet AE over til en annen bil i denne garasjen el.l. og kjørt videre med denne bilen tilsynelatende på vei til jobb eller på et "ordinært jobboppdrag" når den egentlige hensikten med kjøreturen var å frakte AE. Sistnevnte bil er i så fall kanskje fanget på kamera og bilfører er kanskje avhørt, men da kan vedkommende ha løyet til politiet og f.eks sagt at han kjørte den bilen på vei til et jobboppdrag som håndtverker (rørlegger, snekker el.l.) Og eventuelt kan det i et slikt tilfelle ha vært sant at vedkommende kjørte den bilen på vei til et håndtverkeroppdrag men at vedkommende fraktet AE til et skjulested i den samme bilen på vei til et slikt håndtverkeroppdrag).

Vedkommende kan kanskje eventuelt ha brukt garasjen til noen andre (som eventuelt var bortreist den dagen) til ombytting av biler?

Hvis noen hadde skaffet seg nøkler til garasjen til en av de nærmeste naboene som var bortreist den dagen, så kan et slikt eventuelt bilbytte eventuelt kanskje ha foregått i den garasjen? (Hvis det foregikk slik, så måtte GM vente med å utføre forbrytelen til etter at den naboen reiste bort den 25.10.2018).

Det er ikke helt uvanlig at nære naboer har et nøkkelsett til hverandres hus liggende hjemme pga avtaler dem i mellom om å vanne planter og passe på huset i hverandres ferier o.l. I et slikt tilfelle kan en plantevannende nabo ha funnet en garasjenøkkel i naboens hus for deretter å kopiere en garasjenøkkel uten eierens vitende.
Senast redigerad av z-z-z 2023-03-03 kl. 15:41.
Citera
2023-03-03, 14:49
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Er det en sammenheng i at MWL bor i hus som er eid av Beauty Eiendom? Og at Beauty Products står som sponsor på fremsiden av drakta til Lørenskog om man ser på draktbilder fra noen år tilbake? Samme eier på disse to selskapene, nemlig Hann* W*stgaard. Hun er samboer med Frod* Røst* (*=e), som er styreleder i mange av hennes selskaper, og meg bekjent i omgangskrets med både MWL og SS (som nevnt i quoten over). På proff.no, ser også ut som han drev en bilbutikk på Fjellhamar i perioden fru Hagen ble borte. Kan alt dette være tilfeldig?

HW og MWL kjenner hverandre fra lenge før MWL kom til LIK. SS kjenner igjen både MWL og HW. Når det kommer til SS så satt han i fengsel når AEH forsvant.

Edit:
Denne artikkelen oppsummerer vel det dere lurer på rundt HW/FR
https://www.estatenyheter.no/aktuelt/setter-skjonnhetspenger-i-eiendom/109517
Senast redigerad av first.spring 2023-03-03 kl. 14:52.
Citera
2023-03-03, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tydelig at de fokuserer på etnisitet, ja. Ikke uventet fra den kanten.
Spørsmålet er om det stemmer at dommen mot MWL omtaler FR slik det hevdes - at vedkommende "aldri har drevet med kriminalitet"...?

Det ville jo være ganske spesielt.

Med forbehold om at det er sitert korrekt fra dommen er jeg ikke overrasket, forøvrig en "praksis" omtalte dommer KAH har videreført i flere av de sakene hvor h*n har dømt. Hvorvidt det skyldes naivitet eller annet skal jeg ikke spekulere i. At retten har oversett "rullebladet" som normalt vil være vedlagt sakens dokumenter er spesielt
Citera
2023-03-03, 17:09
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyggekaster
Med forbehold om at det er sitert korrekt fra dommen er jeg ikke overrasket, forøvrig en "praksis" omtalte dommer KAH har videreført i flere av de sakene hvor h*n har dømt. Hvorvidt det skyldes naivitet eller annet skal jeg ikke spekulere i. At retten har oversett "rullebladet" som normalt vil være vedlagt sakens dokumenter er spesielt

Tar sterke forbehold til alt som skrives på Rustads blogg, som over tid har sklidd
lengre og lengre over i foliehattlandskapet.
Citera
2023-03-03, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tar sterke forbehold til alt som skrives på Rustads blogg, som over tid har sklidd lengre og lengre over i foliehattlandskapet.

Ja det er vi enige om, og således er det vanskelig å vurdere påliteligheten til kilden, men det betyr ikke at innholdet ikke er sant. Selv om informasjonen ikke er bekreftet av andre uavhengige kilder, fremstår den slik jeg ser det som logisk, og samsvarer i stor grad med annen informasjon jeg har sett om nevnte persongalleri. Således er det kun spørsmål hvorvidt påstanden fra retten er korrekt gjengitt. Jeg ser liksom ikke noe årsak til at den ikke skal være korrekt gjengitt, all den tid dette tross alt er mulig å verifisere ved å hente inn dommen. Nå er vel ikke denne dommen tilgjengelig i Lovdata gitt den er anket og ikke rettskraftig, slik at da må man hente den hos OTR?
Citera
2023-03-03, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
HW og MWL kjenner hverandre fra lenge før MWL kom til LIK. SS kjenner igjen både MWL og HW. Når det kommer til SS så satt han i fengsel når AEH forsvant.

Edit:
Denne artikkelen oppsummerer vel det dere lurer på rundt HW/FR
https://www.estatenyheter.no/aktuelt/setter-skjonnhetspenger-i-eiendom/109517
Litt om Fr*ode R*ste også:
https://www.retten.no/lokale-nyheter/tar-oppgjor-med-fortida/s/1-25-1244770
Citera
2023-03-03, 18:24
Medlem
BlueMixRocs avatar
Er det slik at denne Furuset skytteren har en tilknytning til forsvinningen av AEH, eller ser jeg atter sladder kjerringer spammer og sabotering av tråden?

At krim sladder bloggen til enkelte er lagt hit som systematisk spam?
Senast redigerad av BlueMixRoc 2023-03-03 kl. 18:37. Anledning: la til noe
Citera
2023-03-03, 18:37
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMixRoc
Er det slik at denne Furuset skytteren har en tilknytning til forsvinningen av AEH, eller ser jeg atter sladder kjerringer spammer og saboterer tråden?

MWL (skytteren) er koblet til TH via driftslederen i TH Eiendom AS, og til PSS
som er siktet for medvirkning til drap på AE. PSS er også dømt i samme sak
som MWL. Så ja, en forbindelse er det, og ikke helt uinteressant heller siden
både PSS og MWL er godt kjent med krypto og tung kriminalitet.

At enkelte aspekter ved disse herrers geskjefter kanskje ikke har en direkte
relevans til selve forsvinningen, vil jeg ikke anse som direkte spam.
Citera
2023-03-03, 18:43
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMixRoc
Er det slik at denne Furuset skytteren har en tilknytning til forsvinningen av AEH, eller ser jeg atter sladder kjerringer spammer og sabotering av tråden?

Krimsladderbloggen skrives i ett ord. En rask gjennomgang av innleggene dine viser jo tydelig hvem som ønsker sabortering og villedning i tråden. MWL er ikke noe sladder. Han er, enten han vil eller ikke, knyttet til saken gjennom flere ledd. Han har også vært innkalt til avhør i saken av politiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in