2023-03-03, 12:47
Medlem
Vi får hoppas att den där inavlade kamelryttaren får sitt på kåken för straffet lär ju bli a slap on the wrist.
Citera
2023-03-03, 12:47
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
12:43 Uppdatering
Kammaråklagare Moa Widjer har begärt en man häktad på sannolika skäl misstänkt för två fall av försök till mord i Göteborg den 2 mars. Förhandlingen startar kl. 15 i Göteborgs tingsrätt.

Tingsrättens målnummer: B 4076-23.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2023/mars/2/02-mars-1235-morddrap-forsok-goteborg/

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2023/mars/man-begard-haktad-for-knivskarning-i-goteborg/
Citera
2023-03-03, 12:51
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-

Att tro att muslimer styr världen och infiltrerar samhälleligt viktiga apparater och instanser för världsherravälde är en onykter och galen konspirationsteori som bara en mycket illa påläst counter-jihadist kan tro på.

Återigen, du vet inte motivet än. Du vet inte ens om han var religiös överhuvudtaget. Det enda ni har hört är att han är perser från Iran, och att luddiga tredjehandsuppgifter sagt att någon kan ha hört han skrika "Allahu Akbar", då kan det endast vara islam som är anledningen till att en person begår ett brott. Ett väldigt intellektuellt begränsat antagande, håller du inte med?

Om det är islam som alltid är skälet till att muslimer begår brott mot svenskar (och holländare i det här fallet) vad är skälet när andra blattar begår brott mot svenskar? För du inser väl att även andra invandrare bedrar, rånar, knivhugger, mördar och våldtar svenskar, som du hävdar?

Om det visar sig att det föreligger islamistiska motiv, so be it. Men vi kan väl åtminstone invänta utredningen innan man gör det till en trådsanning att det är ställt bortom tvivel?

Då Aftonbladet nu verkar helt gömt artikeln om detta bestialiska dåd, får man istället kika på Expressen för en snabb uppdatering:

https://www.expressen.se/nyheter/misstankt-for-knivdadet-i-brunnsparken-begars-haktad/

Med andra ord ännu en blodbesudlad räkning vi kan skicka till frivården och rättsväsendet, som aldrig lär sig av sina misstag. Såna här typer ska sitta inlåsta, punkt slut. I övrigt ett mycket exemplariskt ingripande från omgivningen och de grabbar som brottade ned den knivbeväpnade gärningsmannen. Vem vet vad som hade hänt om de inte gjort det.

Du vet att muslimer är galet statistiskt överrepresenterade när det gäller terrordåd globalt? Jag säger inte att det är nödvändigtvis är fallet den här gången, men det är absolut relevant att ha i bakhuvudet. Och även om brotten inte är religiöst motiverade, kan vi kanske enas om att det är mindre sannolikt att bli mördad, rånad eller våldtagen av en frälsningssoldat eller en hindu än av en person som rent tekniskt är muslim..
Citera
2023-03-03, 12:53
Medlem
KattKorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Det spelar väl ingen roll? Det skulle han tänkt på tidigare. Han får försöka lösa det på egen hand men här ska han såklart inte vara.

Vill inte hans födelseland ta emot honom så är det hans och det landets problem som de får lösa. Har inget med Sveriges att göra. Vi skickar ut honom precis när vi vill.

Håller med på detta till 100%. Har man gjort bort sig och ska ut, så har det noll relevans för mig vad som händer kräket i hemlandet. Faktiskt. Bryr mig inte ett dugg faktiskt, varför skulle jag när individen pissar på vårt land och folk som tack?

Nån gång måste det vara slut med daltandet. Ut med släkten också. Förutom att de har fallerat i sin skyldighet att se till att han rättar sig efter samhällets normer också så är det dåliga gener alltså och sånt ska inte spridas i Sverige.
Citera
2023-03-03, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Sjukt.
Jag trodde att polisen skulle vara dom sista som ville skydda terrorister.
När rikspolischefen i upprepade intervjuar tar gärningsmännens parti blir det såhär. Poliserna på gatan vill väl, man gör inte deras jobb för den skitlönen utan att brinna för det. Men alla chefer och pressisar motarbetar dem med sin politiska agenda, och enda sättet att få deras jobb är att vara lojal.
Citera
2023-03-03, 13:00
Medlem
hängballens avatar
Man får hoppas att flickan får ett riktigt skadestånd utan nått jävla tjafs från brottsofferfonden, men det blir väl 50.000 som ska krävas in av GM är jag rädd.
Citera
2023-03-03, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare
Vilka är "de"? Polis, åklagare och medierna i maskopi för att påskynda islamiseringen av Sverige och främja fler muslimska terrordåd?

Jag tycker inte du ska underskatta SD:s förmåga att tappa väljarsympatier på egen hand utan att resten av världen konspirerar mot dem.
Behövs ingen konspiration när befolkningen är efterbliven och bryr sig mer om hur de framstår än verkligheten. Du komplicerar det. Vissa är genuint oroliga att nazityskland står runt hörnet och Muhammed från skolan var ju så trevlig. Handhjärta, styrkekram.

Man behöver bara se fallet när tanterna på jag är här i grupp gick på stackars lilla tjejen som anmälde sin våldtäktsman för att se psykosen. De är inte onda, vi har bara gett psykiskt sjuka tolkningsföreträde för den goda stämningens skull och det har fullständigt spårat ur.
Citera
2023-03-03, 13:04
Medlem
laxkaviars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Man får hoppas att flickan får ett riktigt skadestånd utan nått jävla tjafs från brottsofferfonden, men det blir väl 50.000 som ska krävas in av GM är jag rädd.

Vi kan sätta upp en Gofundme i hennes namn.
Citera
2023-03-03, 13:05
Medlem
Anjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
En polis som intervjuades av SVT sa att det var en enskild händelse, ett vansinnesdåd och att det "fanns inga tecken på attentat".

Stämmer det?

Nytt attentat på fm i Örebro idag.

Man attackerade ung kvinna. Med ett vasst föremål ska hon ha huggits eller skurits.
Först skrev NA att mannen sa någonting innan han gick till attack, men det är borttaget nu.
Samband med Göteborg?

https://www.na.se/2023-03-03/ung-kvinna-attackerad-pa-norr?shareSource=sharebutton
Citera
2023-03-03, 13:07
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxkaviar
Vi kan sätta upp en Gofundme i hennes namn.
Hur gör man det?
Citera
2023-03-03, 13:07
Medlem
Häktningsframställan

https://gofile.io/d/j7Jbc5

.
Citera
2023-03-03, 13:09
Medlem
fululfs avatar
Jag vet att många "vill" se detta som terrorism för att stärka sin ställning. Och det är inte otänkbart att terrordåd kommer inträffa i Sverige, såklart. Klimatet är lite upplagt för det, jag förnekar inte det ens som den vänsterblivna tomte jag är.
Men detta dåd, terror? Nej, det har jag svårt att köpa. Detta är psykfall 1.0 som handlat under psykos och / eller droger. Jag skulle bli mer förvånad om det kommer fram terrormotiv, än om det framkommer att han såg flickan som ett troll eller liknande, som han "behövde" döda. Eller en duva. Han har ju visat agg mot duvor tidigare.

Att ett barn knivats är lika sorgligt oavsett motiv och där nånstans tycker jag att fokus ska ligga just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in