2023-03-03, 09:56
Medlem
Knastratts avatar
Tugga maten som om varje tugga ska förvandlas till vätska! I värsta fall - lavemang med duschslangen…
Citera
2023-03-03, 09:58
Medlem
revodnebs avatar
Gamlingar som äter opiater mot smärta brukar också få laktulos för att inte bli förstoppade, har du provat det? Finns på apoteket.
Citera
2023-03-03, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knastratt
Tugga maten som om varje tugga ska förvandlas till vätska! I värsta fall - lavemang med duschslangen…

Tack för tipset. Skrattade gott åt det där med duschslangen

Såg för övrigt att det fanns en stor tråd om detta redan. Mod får gärna sammanfoga.
Citera
2023-03-03, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Gamlingar som äter opiater mot smärta brukar också få laktulos för att inte bli förstoppade, har du provat det? Finns på apoteket.

Tack för tipset. Ska till apoteket och kolla.
Citera
2023-03-03, 10:40
Moderator
Morfar-52s avatar
"Förstoppning och sår i röven pga opiater" infogad./mod
Citera
2023-03-05, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antikristetkukhuve
Hej!
Som ni alla vet är förstoppning ett problem som alla opiatbrukare får dras med. Jag har förvisso trappat ner mitt bruk av tunga opiater. Men dom dagarna jag håller mig i från tar jag istället stora doser kratom. Som dessvärre har samma effekt på magen. Resultatet med andra ord. Förstoppning och gigantiska jävla bajskorvar när det väl kommer ut. Här om dagen krystade jag så hårt så jag måste ha pajat nåt i arslet. Varje gång jag skitit sen dess så har det svidit som fan och vart massa blod på pappret när jag torkat mig. Inser att detta sår, eller vad det är, aldrig kommer läka så länge jag skiter dessa gigantiska, stenhårda bumlingarna. Måste därför få igång magen på nåt sätt. Har börjat dricka mycket vatten, käkat fibrer och probiotika-tillskott. Samt den gamla husmorskuren katrinplommon. Hur håller ni opiat bruk/missbrukare igång era magar? Tips på receptfria läkemedel?

Jag lider av kronisk förstoppning och använder opiater ibland. Det finns bara en sak som VERKLIGEN hjälper. MOVICOL. Movicol är laxerande medel som gör ditt bajs mjukare. Opiater torkar ut dig, då även ditt bajs. Så när du tar 2 påsar movicol om dagen smörjer du basically röven inifrån. Testa detta. 2 påsar om dagen och se hur det går. Detta är inte beroendeframkallande överhuvudtaget då det inte påverkar dina tarmrörelse utan enbart gör bajset mjukare. Det hjälper inte så mycket att du tar laxerande rektalt för då är redan skadan skedd då bajset torkar ut. Och börjar du äta mer fiber blir det värre eftersom fiber gör ditt bajs ännu fastare. Och om du skulle ta något piller som t.ex dulcolax eller laxoberaldroppar så kommer du bara få grov magknip då det sätter igång dina tarmar när
Du har hårt bajs i dom som pressas ut med våld.

Testa movicol och förändra ditt liv! 1-3påsar om dan. Helst 2. Its the maric number!
Citera
2023-03-05, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
Jag lider av kronisk förstoppning och använder opiater ibland. Det finns bara en sak som VERKLIGEN hjälper. MOVICOL. Movicol är laxerande medel som gör ditt bajs mjukare. Opiater torkar ut dig, då även ditt bajs. Så när du tar 2 påsar movicol om dagen smörjer du basically röven inifrån. Testa detta. 2 påsar om dagen och se hur det går. Detta är inte beroendeframkallande överhuvudtaget då det inte påverkar dina tarmrörelse utan enbart gör bajset mjukare. Det hjälper inte så mycket att du tar laxerande rektalt för då är redan skadan skedd då bajset torkar ut. Och börjar du äta mer fiber blir det värre eftersom fiber gör ditt bajs ännu fastare. Och om du skulle ta något piller som t.ex dulcolax eller laxoberaldroppar så kommer du bara få grov magknip då det sätter igång dina tarmar när
Du har hårt bajs i dom som pressas ut med våld.

Testa movicol och förändra ditt liv! 1-3påsar om dan. Helst 2. Its the maric number!

Tack så mycket! Ska testas
Citera
2023-04-17, 14:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det har jag fått en gång efter en krasch där delar av kroppen behövde repareras en hel del, så det blev mycket sängliggande & opiater under en tid.
Vill minnas att Laktulos smaka lite som ägglikör, rätt gott faktiskt.
Citera
2023-04-17, 20:17
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antikristetkukhuve
Hej!
Som ni alla vet är förstoppning ett problem som alla opiatbrukare får dras med. ... Hur håller ni opiat bruk/missbrukare igång era magar? Tips på receptfria läkemedel?

Hej! Jag är hyfsad på förstoppning. Ingen har efter mina råd haft just dem problem kvar. När du har opiatorsakad förstoppning behöver du hjälp på 2 sätt som inte utesluter varandra:
1. Motorik.
2. Konsistens.
Receptfritt köper du Cilaxoberaldroppar och provar du dig fram från 5-15 droppar per dag. Den ökar tarmperistaltiken, rörelserna. För konsistensen köper du något bulkmedel som kan heta Inolaxol eller Moxalole, det är ett pulver du blandar med vatten som gör tarminnehållet mjukare. Du behöver förstå att du behöver hjälp på två sätt, två olika angreppssätt.
Citera
2023-04-18, 06:41
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det har jag fått en gång efter en krasch där delar av kroppen behövde repareras en hel del, så det blev mycket sängliggande & opiater under en tid.
Vill minnas att Laktulos smaka lite som ägglikör, rätt gott faktiskt.

Jag har faktiskt inte smakat det själv så jag får lita på ditt ord.
Citera
2024-09-11, 12:43
Medlem
Dziarekks avatar
Buprenorfin depot - förstoppning..

Yo.
Jag har sen ca 2 månader tillbaka gått på Subutex depotspruta 300mg.
Till ämnet, jag har aldrig varit så fucking förstoppad som under den här tiden. Inte ens på horse, där funkade Dulcolax eller att låta bli ett litet tag så magen blev ”sjuk” .
Den här jävla spruta har legit orsakat mig tårar på toastolen. Dulcolax funkar inte och en gång när jag tog 4st tabletter så låg jag i magkramper en hel natt och dag.
Fick även Moventig utskriven men jag märker ingen skillnad? Den ska tydligen göra underverk, men käkat det i 6 dagar nu utan något bra resultat. Hade verkligen stora förhoppningar, men om inte den funkar så vet jag inte vad jag ska göra. Testat lactulos också, värdelöst.
Köpt Oxytarm och ska testa denna med, ska tydligen öka mängd vätska i tarmarna.
Någon som har tips eller liknande erfarenhet? Funderar på att avsluta LARO, dessa förstoppningar är ofantligt hemska.
Citera
2024-09-11, 12:45
Avslutad
Katrinplommon, magnesium och kaffe är effektivare än de grejor som finns på apoteket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in