2023-03-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Man vet aldrig i det här galna samhället vad som är i terrorsyfte, dvs att skapa skräck och terror hos allmänheten och vad som inte är det.

Jag tror inte att allt som sker är enskilda, isolerade händelser av ensamma, galna gärningsmän.
"Enligt en personutredning från kriminalvården har han ett långvarit missbruk. Han har olika i perioder, under lång tid, varit i kontakt med vården, socialtjänsten, polisen och kriminalvården."
Citera
2023-03-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Från en tråd

En kvinnlig familjemedlem blev även skadad. Hon la sig över flickan för att skydda henne men han fortsatte skada flickan med sparkar mot huvudet.. ändå gjorde kvinnan allt och slängde sig över flickan för att skydda henne för ytterligare skador 😔 så sorgligt detta.. jätte starkt av kvinnan att skydda det lilla barnet som var hjälplös och i chock..

Inte nog med qtt han högg henne i magen och halsen, han började sparka henne mot huvudet sen också?
Citera
2023-03-02, 22:31
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Tragiskt att en liten flicka från Nederländerna inte ska kunna besöka sin mormor och morfar i Göteborg utan att bli nedhuggen av en galning.

Hoppas på det bästa för den stackars flickan och hennes familj.

Galningen borde kastas till lejonen och gladiatorerna i Colosseum.
Jaha från Nederländerna. Vad skriver de där i tidningarna?
Citera
2023-03-02, 22:35
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag vill veta vad som var GM:s motiv, innan vi slår fast att är ett terrordåd.

Muslimska terroristen sa sitt motiv; Allahu Akbar. Stridsropet för muslimska terrorister, det de använt mycket i länder som Tyskland och Belgien just då de knivhuggit folk på måfå. Terrorattentat.
Citera
2023-03-02, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
Muslimer avgudar pedofilen Muhammad som gifte sig med en 6 årig flicka så starkt att kalla svenskar för pedofiler, och citat från Koranen Surah 9:5: "Then kill the disbelievers (non-Muslims) wherever you find them, capture them and besiege them, and lie in wait for them in each and every ambush.

Det är uppenbart att GM är en Islamist som följer sin religiösa övertygelse.

I videon så är det mest svenskar som visar civilkurage och hjälper till. En arab med bakbundna händer och en afrikan som står och flinar i bakgrunden över den döende flickan.

Den här bilden säger mer än 1000 ord:
https://twitter.com/swedish_swedop/status/1631368108333039616
Citera
2023-03-02, 22:36
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Regeringen brukar inte kommentera enskilda brott.

Nej, inte när svenskar är offer. Men ta tex. skjutningarna vid Vårväderstorget. Statsminister Löfven susade dit. Gick ju kanske inte så bra där för honom, eftersom babbarna visade sig vara aggressiva även mot "landsfadern".
Eller skjutningen av 12-åriga Adriana - inrikesminister Damberg (från regeringen) uttalade sig.
Eller den fejkade "mjölköverhällningen" i Forserum - Fridolin och Maria Larsson (dåvarande barn- och äldreminister) susade genast dit.

Det finns massor av exempel. Men du har väl minneshålat dem för att det är bekvämast för din agenda.
Citera
2023-03-02, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Inte nog med qtt han högg henne i magen och halsen, han började sparka henne mot huvudet sen också?

Ja de stämmer. Mormor la sig över flickan för att skydda henne men han fortsatte attackera tillslut fick mormors bort flickan och då sparkade hann henne i huvudet och då drog en man bort honom men de dröjde lite innan folk ingrepp
Citera
2023-03-02, 22:39
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Hade jag sett någon hugga folk med kniv hade jag rusat dit och drämt en påk hårt som fan i skallen på idioten. Varför har folk inte saker de kan försvara sig med? Är man i farliga städer måste man ha något man kan drämna till med. En rejäl kedja eller Stenar i en strumpa funkar ju också. Men helst något man kan slå till hårt som fan med.

Tror i princip allt sådant klassas som brott mot knivlagen.

Citat:
1 § Knivar, andra stick- och skärvapen och andra föremål som är ägnade att användas som vapen vid brott mot liv eller hälsa får inte innehas på allmän plats

Kikade själv på det där för en tid sedan, och kom fram till att jag i princip måste låtsas vara snickare på väg till en byggarbetsplats för att få lov att ens att ha med mig en hammare i ryggsäcken när jag är ute bland folk. Men den ursäkten lär jag inte komma undan med om jag hamnar i en situation där jag faktiskt använder verktyget i försvar.

Sen betyder inte detta att man inte -i strid med lagen- kan välja att gå runt med ett vapen ändå. I Minecraft, givetvis.
Personligen förstår jag inte riktigt hur detta fortfarande kan vara så ovanligt bland normalt folk. Rör du dig på platser som Brunnsparken så är det närapå en solidarisk gärning att bära vapen - du kanske inte bryr dig om att försvara dig själv, men hur ska du stoppa ett ungdomsgäng/galen muslim som ger sig på någon oskyldig i din närhet?
Helt klart en fråga Sverigedemokraterna borde lyfta. Ge tillbaka befolkningen åtminstone delar av den rätt till våld som monopoliserats av Polisen. Inga problem med personalbrist inom ordningsmakten om vi gör tio miljoner svenskar till ordningsskapare.

https://lagen.nu/1988:254
Senast redigerad av fluff995 2023-03-02 kl. 22:54.
Citera
2023-03-02, 22:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas.karl1254
Hon måste ha gjort något mot honom, jag har svårt och tro att någon skulle göra något så fruktansvärt helt oprovocerat.
Den lilla 10-åriga flickan måste ha hotat den fullvuxne araben så han agerade i nödvärn menar du? Eller någonting sådant?
Du har just bevisat att du är helidiot. Inget illa menat, du kan inte rå för att du är särbegåvad.
Citera
2023-03-02, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Jag hoppas innerligt att alla verkligen lägger på minnet hur snabbt våra etablerade stormedier begravde den här nyheten. Aldrig förr har det varit lika uppenbart som idag.

Ett barn huggs i magen och halsen och överöses av sparkar i huvudet mitt på ljusa dagen i Nordstan. Med har den som huvudrubrik i 30 minuter och sen är det knäpptyst. SVT väljer knappt ens att rapportera om det och väljer att ha flygstrejken i Grekland som huvudnyhet.

Vad är det som pågår egentligen?
Citera
2023-03-02, 22:49
Medlem
Crimphris avatar
https://nltimes.nl/2023/03/02/amsterdam-girl-stabbed-random-attack-gothenburg-city-center

Citat:
Amsterdam girl stabbed in random attack in Gothenburg city center
A young girl from Amsterdam was seriously injured in a stabbing on Thursday afternoon in the Gothenburg city center. The girl was stabbed several times, including in the stomach, when she was in Brunnsparken, one of the busiest central areas of the Swedish city. She was there visiting the family at the time of the incident, a family friend told De Telegraaf.
Citera
2023-03-02, 22:50
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo65
"Enligt en personutredning från kriminalvården har han ett långvarit missbruk. Han har olika i perioder, under lång tid, varit i kontakt med vården, socialtjänsten, polisen och kriminalvården."
På nyheterna sa de även att han hade kända psykiska problem.

Men så här ligger det till, majoriteten av människor med psykisk ohälsa skulle inte få för sig att kniva barn. Kontakt med psykiatrin innebär inte att människor är oberäkneliga och att det alltid är förklaringen.

Samma instanser är det många andra kriminella som har med att göra utan att en skjutning sker och de sedan uppger på nyheterna att personen har psykiska problem.

Allt är frid och fröjd för personen har varit i kontakt med psykiatrin och det säger allt?

Varför gör det inte det i andra fall? Hur många procent av de inom psykiatrin begår illdåd? Knappt inga alls.

Hur många mentalt friska människor begår hedersbrott? Gängskjutningar? Våldtäkter? Terrordåd? Knappt inga alls.

Klart som tusan att det inte är en frisk person, däremot innebär det inte att psykisk ohälsa är någon jäkla förklaring till allt. Är det friska människor som är extremister? I missbruksjukdom? Religiösa fanatiker? Osv.

Jag tror att det är ett hatbrott med terrormotiv, dvs angripa barn för att förlama samhället och väcka rädsla och oro. Du måste inte tillhöra en terrororganisation för att vara rasist eller involverad med människor som syftar till att begå terrorhandlingar.

Det är nog mycket polisen i Sverige gör det för enkelt för dem och sorterar in i grupper av brottstyper som inte uppdaterats sedan mitten av åttiotalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in