2023-03-02, 20:21
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Lustigt hur alla dessa muhammedaner skriker "Allahu Akhbar" i samband med sina dåd, men det har aldrig med Islam eller terrorism att göra.

https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5ldsd%C3%A5det_i_Vetlanda_2021

Jo ganska ofta finns det ju då ett terrormotiv.
Citera
Medlem
KattKorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Det är hatbrott mot Svenskar oavsett om flickan var nederländsk.

Han attackerade henne pga hennes utseende.

Hans svenska medborgarskap om han innehåller något sådant ska bli indraget och han ska bli permanent utvisad.

Någon som begår hatbrott mot etniciteten i landet de befinner sig i ska utvisas permanent och ha alla svenska privilegier eliminerat.

Det är ett rent hån mot svenskar om han inte permanent utvisas.

Med tanke på "snippdomen" häromsistens blir jag inte alls ett dugg förvånad om det här bagatelliseras ner bortom all rimlighet. Tyvärr. Rättsväsendets agerande är så absurt så man kan bara skaka på huvudet

Det första som kommer hända är att brottsrubriceringen kommer ändras till misshandel. Så att det inte blir så hårt för honom liksom.

Varför ska mina skattepengar finansiera en sån här jävla komedi? Fast det är ju tyvärr ingen komedi egentligen.
Citera
Medlem
Lät chatGPT översätta artikeln, förmodar att den är starkare än Google translate.
” I stadens centrum i Göteborg har en 9-årig flicka blivit knivhuggen mitt på dagen. Hon ska ha blivit stucken i magen och ligger nu i stabilt tillstånd på sjukhuset. Det är en holländsk flicka från Amsterdam som var på besök hos släktingar i Sverige. Detta meddelar en vän till flickans familj till De Telegraaf.

Den misstänkte, som enligt svenska medier är runt 30 år gammal, hölls fast av förbipasserande och senare överlämnad till polisen. Polisen spärrade även av brottsplatsen i Brunnsparken och inledde en utredning. Hittills ser de inget samband mellan gärningsmannen och offret och de är fortfarande osäkra på motivet.

Enligt svenska medier är den misstänkte känd av myndigheterna. Några av flickans familjemedlemmar ska också ha fått lindriga skador när de försökte skydda flickan. De har följt med flickan till sjukhuset.”
Citera
2023-03-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highpineal
Tror mer bara att faktumet att hon var en liten flicka spelar roll. Annars kunde han ju gått på en svensk Glenn i samma storlek. Fega jävla manskräk. Det ska alltid bli en "rasfråga" i dessa trådar. Stannar man aldrig tanken och tänker varför majoriteten av såna här överfall görs av män. För det är en fan så mer intressant disskusion än vilket jävla land gm är ifrån
Det är för att män är fysiskt farligare än kvinnor. Det faktumet bör man agera efter utifrån sin personliga säkerhet när man vistas i farliga omgivningar.

Att man pratar om härkomst i dylika fall, handlar ofta om att man upplever att Sverige valt att bortse från risken att i "flykting"kris släppa in trojanska hästar fyllda med farliga människor, där varje opposition krossas viftandes med mediastödd IQ 74-godhetsflagga.
Som psykopatisk utlänning måste ju Sverige te sig som ett utmärkt land att som "flykting" "fly" till?
(nej, alla utlänningar är inte psykopater, bara en bråkdel)

Personligen anser jag det gravt efterblivet när ett samhälle skapar tabun vad gäller att identifiera mönster inom kriminell verksamhet i syfte att skapa förbättring.
Lika efterblivet som när medborgare övertolkar fakta utifrån statistik för att stärka sin egen valda agenda att utan vidare eftertanke stereotypa etnicitet till brottslighet.

Men allt är i sin ordning egentligen, vi har de makthavare och system vi förtjänar.
Citera
2023-03-02, 20:23
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Om Lamotte har rätt om Allahu Akbar och detta kan styrkas med vittnesuppgifter är den iranska hunden rökt; det blir klassat som terrorbrott och han får maxstraffet.

Det tror jag inte.
Citera
2023-03-02, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
Hur många grenar behöver du se innan det blir ett träd?

Så säpo har varnat för terrorism efter koranbränningarna.
GM är från Iran och om Lamottes uppgifter stämmer en Muslim. Han ska då ha skrikit allah akbar och ha knivskurit en blond flicka från Nederländerna.

Terrorister vill injaga skräck i befolkning vilket det definitivt kan göras när en oskyldig 10 åring drabbas. Det går ut i media mer då. Än om någon random vuxen hade blivit det.

Jag vill gärna höra alternativ här. Fick han psykbryt? Kände han bara för det?

Jag är ingen jurist och det kan vara möjligt att på en teknikalitet inte klassas som terrorism enligt lagen vid rättegången, men enligt uppgifterna som finns så tycker jag det mesta tyder på terrorbrott.

Var hon blond ?
Jag har nämligen läst i tråden att hon hade brunt hår. Fegt var det i vilket fall som helst.

Hur som helst så var flickan i Göteborg för att hälsa på sin mormor och morfar som bor där.
Det blir dock lite sisådär med svenskheten om det visar sig att mormor och morfar inte är svenskar.
Hemskt är det dock i vilket fall som helst. 10 årig flicka
Senast redigerad av Tavelramskrok 2023-03-02 kl. 20:29.
Citera
Medlem
Starlinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Källa ?
Citat:
Knivmannen dömd flera gånger tidigare: ”Svårt att kontrollera sig”

Enligt uppgifter till TV4 Nyheterna handlar det om en 36-årig man som förekommer med 25 avsnitt i belastningsregistret och har avtjänat flera fängelsestraff. Han har begått brott sedan början av 2000-talet, bland annat flera stölder, narkotikabrott och rån. Han är även dömd för brott i Danmark.

https://www.tv4.se/artikel/2WuW0NCQiFUL9VfX8E7YXU/gripen-foer-vansinnesdad-har-psykiska-problem-svart-att-kontrollera-sig

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Varför sa dom på radion förut att han inte är känd utav polisen sen tidigare??
Hur ska jag kunna svara på det? Fråga radiokanalen istället.
Citera
Medlem
Värst va tyst det var om det här. Borde väl toppa nyheterna flera dagar framåt kan man tycka. Försöker man lägga locket på nu när det visar sig vara en galen arab?
Citera
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jo ganska ofta finns det ju då ett terrormotiv.

Som de inte döms enligt. Iaf inte i Vetlanda-fallet.
Citera
2023-03-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Var hon blond ?
Jag har nämligen läst i tråden att hon hade brunt hår. Fegt var det i vilket fall som helst.

Hur som helst så var flickan i Göteborg för att hälsa på sin mormor och morfar som bor där

https://www.flashback.org/sok/?so=weight&query=blond&t=3512758&sp=1

Står 10 ggr att hon är blond, kan ha missat om någon sa nått annat.
Citera
2023-03-02, 20:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Som de inte döms enligt. Iaf inte i Vetlanda-fallet.

Just i det fallet saknades terrormotiv.
Citera
2023-03-02, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highpineal
Tror mer bara att faktumet att hon var en liten flicka spelar roll. Annars kunde han ju gått på en svensk Glenn i samma storlek. Fega jävla manskräk. Det ska alltid bli en "rasfråga" i dessa trådar. Stannar man aldrig tanken och tänker varför majoriteten av såna här överfall görs av män. För det är en fan så mer intressant disskusion än vilket jävla land gm är ifrån

Nej, det är inte en mansfråga.
Svenskar/västerlänningar som hugger ner en flicka (nästintill obefintliga fall de senaste 100 åren), det handlar över lag om psyksjuka. Svartskallar har allt som oftast en ”tycksyndommigjaggöralltföratt” stanna kvar agenda, eller en *muslimsk agenda* Eller så har de ingen agenda, de är bara fårknullade i generationers generationer.

* Fråga inte vad det betyder, om du inte är en utvecklingsstörd svartskalle, då är det ok med en följdfråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in