2023-03-02, 20:15
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
(...) Det rör sig om en 36-årig man som är född i Iran, och som kom till Sverige tillsammans med mamma, pappa och två äldre syskon när han var tre år gammal.

36-åringen har sedan han blev straffmyndig dömts för ett mycket stort antal brott. Första gången när han var 15 år, och därefter upprepade gånger hela sitt vuxna liv. Han är bland annat dömd för ett flertal stölder, en misshandel och två rån.(...)

Det är så löjligt att Sverige inte kan säga "tack, men nej tack" till denna typ av människor. Han borde naturligtvis inte ens vara i landet med den historian. Nu betalar barn med blod för svenskens patologiska undfallenhet och konflikträdsla.
Citera
Medlem
Nyhet förstås även i nederländsk press

https://www.telegraaf.nl/nieuws/458616405/nederlands-meisje-9-neergestoken-in-goteborg
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Han attackerade henne pga hennes utseende.

Vi vet inte varför han attackerade henne.
Citera
2023-03-02, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja, och i det här fallet tror jag det Lamotte påstår stämmer. Han påstod samma vid mordförsöken i Vetlanda. Jag ifrågasatte det, vilket visade sig ogrundat. Lamottes uppgift stämde.

Men det gör det däremot inte till ett terrordåd.

Hur många grenar behöver du se innan det blir ett träd?

Så säpo har varnat för terrorism efter koranbränningarna.
GM är från Iran och om Lamottes uppgifter stämmer en Muslim. Han ska då ha skrikit allah akbar och ha knivskurit en blond flicka från Nederländerna.

Terrorister vill injaga skräck i befolkning vilket det definitivt kan göras när en oskyldig 10 åring drabbas. Det går ut i media mer då. Än om någon random vuxen hade blivit det.

Jag vill gärna höra alternativ här. Fick han psykbryt? Kände han bara för det?

Jag är ingen jurist och det kan vara möjligt att på en teknikalitet inte klassas som terrorism enligt lagen vid rättegången, men enligt uppgifterna som finns så tycker jag det mesta tyder på terrorbrott.
Citera
2023-03-02, 20:16
Medlem
vallpojkens avatar
Lustigt hur alla dessa muhammedaner skriker "Allahu Akhbar" i samband med sina dåd, men det har aldrig med Islam eller terrorism att göra.

https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5ldsd%C3%A5det_i_Vetlanda_2021
Citera
2023-03-02, 20:17
Medlem
Flickan som bor i Nederländerna besökte sin mormor och morfar i Göteborg där båda bor.
Gärningsmannen kommer ju som alla vet från Iran, är kriminell och har med detta också visat sig vara en riktig feg jävel som med kniv ger sig på liten flicka.

Dagens hjälte är den person som brottade ner eller slog ner GM och höll honom fast till polisen kom
Citera
Medlem
okok1s avatar
Undra hur hans tillstånd var med tanke på att han kunde bli övermannad? Han kanske var hög som ett hus på något.
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkobyDo
Nyhet förstås även i nederländsk press

https://www.telegraaf.nl/nieuws/458616405/nederlands-meisje-9-neergestoken-in-goteborg

Så inte bra för sverigebilden? Vad skriver de? Liten flicka huggen på öppen gata av iransk islamist?
Citera
2023-03-02, 20:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
Hur många grenar behöver du se innan det blir ett träd?

Så säpo har varnat för terrorism efter koranbränningarna.
GM är från Iran och om Lamottes uppgifter stämmer en Muslim. Han ska då ha skrikit allah akbar och ha knivskurit en blond flicka från Nederländerna.

Terrorister vill injaga skräck i befolkning vilket det definitivt kan göras när en oskyldig 10 åring drabbas. Det går ut i media mer då. Än om någon random vuxen hade blivit det.

Jag vill gärna höra alternativ här. Fick han psykbryt? Kände han bara för det?

Jag är ingen jurist och det kan vara möjligt att på en teknikalitet inte klassas som terrorism enligt lagen vid rättegången, men enligt uppgifterna som finns så tycker jag det mesta tyder på terrorbrott.

Psykbryt är en realistisk möjlighet. Terrormotiv är en annan. Ett rasistiskt motiv ytterligare en. Finns säkert fler möjligheter. Man kan ju också tänka sig en kombination.
Citera
2023-03-02, 20:20
Medlem
Enligt nederländsk media & Google Translate - 9år

/.../
GÖTEBORG - I centrum av den svenska staden Göteborg knivhöggs en 9-årig flicka mitt på ljusa dagen. Hon skulle ha blivit knivhuggen i magen och är nu i stabilt tillstånd på sjukhuset. Det skulle vara en holländsk tjej från Amsterdam som var på besök hos familjen i Sverige. En vän till flickans familj informerade De Telegraaf om detta.
/.../
Citera
Medlem
reedtowers avatar
Tycker gärningsmannen ser psyksjuk ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Delar inte din premiss. Ren spekulation att GM tänker på det viset.

Det kan bero mer på GM’s hat mot ljushyade/blonda iofs. Våld riktat mot vita med färgad förövare är ju överlägset störst i amerikansk statistik så det hade nog sett liknande ut här i Sverige om det inte vore tabu att forska kring ämnet.
Lagen utesluter t.o.m. vissa brott riktade mot svenskar tex.

Konstigt va? Är nästan som om nån inte vill att verkligheten ska få visas upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in