2023-03-02, 15:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Ja uppenbarligen. Att skidor r en extrem materialsport frklarar ven att en s medioker skidskytt som Anna Magnusson kunde vinna.

Nej det berodde p att hon skt fullt.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Om de har tv par och bda r undermliga mste fr fan karen kunna avgra det.
Vallatestarna som lgger fram dem t Frida sedan fr hon vlja det par hon tror ska fungera!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuokkonen
Alla kte p rugg. Jag tror inte att det fanns mrkvrdiga skillnader i fstet p klassiskt. Ebba och Emma kan inte skylla p skidorna.

Nej det dr sger hon bara fr att hjlpa Frida. Bde Ebba och Emma hade dessutom bra glid vilket syntes i stakningen
Citera
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Konstig? Du vill allts att karna ska vara helt passiva infr situationen?

Om de var s jvla dliga s borde hon ju knna det och underknna alla. De lgger uppenbarligen fr lite tid p testningen. Det hnder fr ofta numera att det klagas ensidigt.

Det har ju uppenbarligen varit frbjudet att ifrgastta de hgvrdiga vallarna innan. De kanske inte vgar underknna s de fr brja om? Stormogulen Nieme gjorde vl klart vallan kvllen innan p sin tid dessutom, inte ska de vl behva jobba varje dag?
Citera
2023-03-02, 15:08
Medlem
Citat:
Det tyder snarare p att hon r i extremt bra form och att valla-pajaserna frstrde det fr dem, igen.

Hur kan vallapajasarna frstra ruggskidor utan fstvalla?
Citera
2023-03-02, 15:09
Medlem
Det svingas mycket hrt i media frn bda hll.
Myhlback r mrkbart irriterad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuokkonen
Alla kte p rugg. Jag tror inte att det fanns mrkvrdiga skillnader i fstet p klassiskt. Ebba och Emma kan inte skylla p skidorna.
Jag frstr inte hur Emma av alla kan ppet klaga till media p skidorna som om hon talar fr Fridas rkning. Vldigt ondigt och tror det var det som fick Myhlback att bli frbannad. Emma borde ha knipit igen med tanke p att hon iaf hade bra skidor p sin strcka. Emma verkar vara en som gillar att skapa drama.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Vallatestarna som lgger fram dem t Frida sedan fr hon vlja det par hon tror ska fungera!

Ja det verkar hon ju inte ha en susning om. Hur fan kan man vlja ngot som man sedan anser vara helt undermligt och inte ens glider utfr? Tar karen inte sitt ansvar ens p den nivn s r det bara att hlla kft.
Citera
2023-03-02, 15:10
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ja uppenbarligen. Att skidor r en extrem materialsport frklarar ven att en s medioker skidskytt som Anna Magnusson kunde vinna.
Ungefr s r det ja!
Har du dligt material d vinner du inte ett skvatt men hade man haft materialet d hade det sett annorlunda ut i dag, Fr om man inte ser hur dligt glid Frida hade utfr d tror jag man r s frblindad av hatet s man ska nog pyssla med annat i livet!
Detta fr vallachefen och hans team ta p sig totalt men han har inte insikten att inse det d r problemet p hans egna plan!
Citera
Medlem
Citat:
Ebba och Frida r vrldens bsta skidkare just nu. S lnge de inte har dligt material vinner de.

D r det vl givet att de som skter deras skidor fr kritik nr de inte levererar, de jobbar vl fan inte ideellt utan fr vl ln fr arbetet.

Vallateamet har alltid varit svger-anstllda snflingor som inte tl kritik. Riktigt patetiskt.

Det kan inte vara lt fr Ebba och Frida heller att aldrig vara trygg i sitt material utan varje dag r typ rysk roulett. Norska karna har typ dliga skidor en gng om ret, svenskarna har det 8/10 lopp.

ven om (vilket jag tror ) skidorna var smre fr svenskorna, s presterade nd Emma och Maja p toppen av sina frmgor. Ebba var vl okej, det r vurpan som stller till det frmst. Frida borde tagit det mer lugnt, men man sg ox att norskan gled ifrn utfr. Hr tror jag skillnaden mellan Maja och Frida r att Maja r bttre utfr, men hon hade ocks ex antal sekunder till Prmen och troligen hade inte heller Finland bsta underlaget.. Norge o Tydkland hade fenomenala skidor och en sn dag spelar det ingen roll om vi har bsta landslaget.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ja nr man inte har ngot fste s fr man staka, hur som tror jag p en kombination av mediokra skidor och en dlig dag fr Frida och Ebba.
Frida har ganska mnga dliga dagar per ssong, det r antingen fgel eller fisk.

Nu var det ju glidet det klagades p.
Citera
Medlem
ruckaalis avatar
Ni diskuterar de klassiska skidorna. Skert inget strre problem dr. Skejten dremot, bedrvligt. De var en pytteliten lucka fr Frida efter Flugans ryck. I vanliga fall hade slipstreamen tit ikapp det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in