2023-03-02, 15:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Ja uppenbarligen. Att skidor är en extrem materialsport förklarar även att en så medioker skidskytt som Anna Magnusson kunde vinna.

Nej det berodde på att hon sköt fullt.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Om de har två par och båda är undermåliga måste för fan åkaren kunna avgöra det.
Vallatestarna som lägger fram dem åt Frida sedan får hon välja det par hon tror ska fungera!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuokkonen
Alla åkte på rugg. Jag tror inte att det fanns märkvärdiga skillnader i fästet på klassiskt. Ebba och Emma kan inte skylla på skidorna.

Nej det där säger hon bara för att hjälpa Frida. Både Ebba och Emma hade dessutom bra glid vilket syntes i stakningen
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Konstig? Du vill alltså att åkarna ska vara helt passiva inför situationen?

Om de var så jävla dåliga så borde hon ju känna det och underkänna alla. De lägger uppenbarligen för lite tid på testningen. Det händer för ofta numera att det klagas ensidigt.

Det har ju uppenbarligen varit förbjudet att ifrågasätta de högvördiga vallarna innan. De kanske inte vågar underkänna så de får börja om? Stormogulen Nieme gjorde väl klart vallan kvällen innan på sin tid dessutom, inte ska de väl behöva jobba varje dag?
Citera
2023-03-02, 15:08
Medlem
Citat:
Det tyder snarare på att hon är i extremt bra form och att valla-pajaserna förstörde det för dem, igen.

Hur kan vallapajasarna förstöra ruggskidor utan fästvalla?
Citera
2023-03-02, 15:09
Medlem
Det svingas mycket hårt i media från båda håll.
Myhlback är märkbart irriterad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuokkonen
Alla åkte på rugg. Jag tror inte att det fanns märkvärdiga skillnader i fästet på klassiskt. Ebba och Emma kan inte skylla på skidorna.
Jag förstår inte hur Emma av alla kan öppet klaga till media på skidorna som om hon talar för Fridas räkning. Väldigt onödigt och tror det var det som fick Myhlback att bli förbannad. Emma borde ha knipit igen med tanke på att hon iaf hade bra skidor på sin sträcka. Emma verkar vara en som gillar att skapa drama.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Vallatestarna som lägger fram dem åt Frida sedan får hon välja det par hon tror ska fungera!

Ja det verkar hon ju inte ha en susning om. Hur fan kan man välja något som man sedan anser vara helt undermåligt och inte ens glider utför? Tar åkaren inte sitt ansvar ens på den nivån så är det bara att hålla käft.
Citera
2023-03-02, 15:10
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ja uppenbarligen. Att skidor är en extrem materialsport förklarar även att en så medioker skidskytt som Anna Magnusson kunde vinna.
Ungefär så är det ja!
Har du dåligt material då vinner du inte ett skvatt men hade man haft materialet då hade det sett annorlunda ut i dag, För om man inte ser hur dåligt glid Frida hade utför då tror jag man är så förblindad av hatet så man ska nog pyssla med annat i livet!
Detta får vallachefen och hans team ta på sig totalt men han har inte insikten att inse det då är problemet på hans egna plan!
Citera
Medlem
Citat:
Ebba och Frida är världens bästa skidåkare just nu. Så länge de inte har dåligt material vinner de.

Då är det väl givet att de som sköter deras skidor får kritik när de inte levererar, de jobbar väl fan inte ideellt utan får väl lön för arbetet.

Vallateamet har alltid varit svåger-anställda snöflingor som inte tål kritik. Riktigt patetiskt.

Det kan inte vara lät för Ebba och Frida heller att aldrig vara trygg i sitt material utan varje dag är typ rysk roulett. Norska åkarna har typ dåliga skidor en gång om året, svenskarna har det 8/10 lopp.

Även om (vilket jag tror ) skidorna var sämre för svenskorna, så presterade ändå Emma och Maja på toppen av sina förmågor. Ebba var väl okej, det är vurpan som ställer till det främst. Frida borde tagit det mer lugnt, men man såg oxå att norskan gled ifrån utför. Här tror jag skillnaden mellan Maja och Frida är att Maja är bättre utför, men hon hade också ex antal sekunder till Pärmen och troligen hade inte heller Finland bästa underlaget.. Norge o Tydkland hade fenomenala skidor och en sån dag spelar det ingen roll om vi har bästa landslaget.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ja när man inte har något fäste så får man staka, hur som tror jag på en kombination av mediokra skidor och en dålig dag för Frida och Ebba.
Frida har ganska många dåliga dagar per säsong, det är antingen fågel eller fisk.

Nu var det ju glidet det klagades på.
Citera
Medlem
ruckaalis avatar
Ni diskuterar de klassiska skidorna. Säkert inget större problem där. Skejten däremot, bedrövligt. De var en pytteliten lucka för Frida efter Flugans ryck. I vanliga fall hade slipstreamen ätit ikapp det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in