2023-03-02, 14:05
Medlem
Man behöver inte snacka om att Frida inte trycker ifrån på toppen när man kan titta på hur tyskan, i fartställning, glider om och ifrån Frida när de passerar förbi läktaren efter Ebbakurvan. Frida kommer ingen vart. Hon tappar tio meter på tyskan bara under de sekunderna.
Citera
2023-03-02, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Selv med optimale ski, så hadde sannsynligvis TUW og Ribom vekslet likt. Den formen Østberg viste i dag gjør at jeg antar Karlsson ikke hadde fått noen større luke selv med optimale ski. Dahlqvist så seig ut, men hadde selvsagt blitt et annet type løp om de gikk ut likt. Slind virket derimot tidvis å slite i motbakkene, så der kan jeg se for meg at Ebba kunne fått en viss luke med optimale ski.
Bra analys!
Citera
2023-03-02, 14:07
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monstergadda
Ja jag tänker lite samma. Hon ser väldigt tunn ut.
Jag är orolig att hon inte får bukt med sina problem och får en mycket kortare karriär pga det. Det kan ju inte hålla i längden som det är nu.

Fridas skidkarriär kommer att bli alldeles för kort om inte hon och alla runtom henne (inkl hennes korkade mor) förstår problemet.
Fridas problem förutom hennes ätstörningar är just som sagts att hon likt förbannat är så bra, men tids nog går det åt helvete.
En halvblind ser ju bara genom att se hennes kropp och t ex jämföra den med Ebbas, att i Frida ser man en tränad men även extremt undernärd kropp, i Ebba en extremt tränad kropp men inte undernärd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Han har väl ingen som helst anledning att skylla ifrån sig heller?
Myhlback skapar en fejd i nationell TV som säkert över en miljon svenskar kommer att se. Han måste ha blivit förbannad över Emmas och Fridas kommentarer om sämre skidor. Det svenska landslaget i längd bjuder på fortsatt drama, det här slår nästan Ruka 2020 och det svenska masskraschen och härdsmältan som följde efteråt. Hoppas Viasat följer upp på detta, nu avbröt man sändningen väldigt hastigt efter Myhlbacks kommentarer och varken Johan eller Teodor fick säga nåt.
Citera
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanItor91
Och för er med kort minne, Frida blir helt parkert i UPPFÖRSbacken och orkar inte hålla fart över krönet. Hon är ju en zombie i intervjuen. Ingen chans att det bara är skidornas fel
Vadå bara skidornas fel?

Vi ska ha bäst skidor. Har vi inte det så har vi gjort något fel.

Nä, varken Ebba eller Frida gjorde det okej men dom ska ju inte bli motarbetade av vallateamet.
Citera
Avstängd
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Man behöver inte snacka om att Frida inte trycker ifrån på toppen när man kan titta på hur tyskan, i fartställning, glider om och ifrån Frida när de passerar förbi läktaren efter Ebbakurvan. Frida kommer ingen vart. Hon tappar tio meter på tyskan bara under de sekunderna.

Precis
Citera
Medlem
Förövrigt har väl Tiril jobbat ihop till en diskning snart. Hon får varningar och gula kort i nästan varje löp.
Citera
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Myhlback: "Olyckan är framme och det det blir en lucka som Frida relativt enkelt kan täppa igen på sin sträcka."

Frida: "Jag tyckte jag fick slita för att täppa igen luckan."

Frida: "På toppen tycker jag ändå att det var ett bra avstånd (till Östberg). Men hon typ bara försvinner (utför)."
- Frida hade bara 3 sek upp till Norge i starten.

- Flugan hade 6,x lucka medan det fortfarande gick uppför. Det är inte något Frida eller någon annan kan glida ikapp.
Citera
Jag tror inte Myhlback bryr sig om vallan på skidorna. Huvudsaken är att han kvar lite valla till stakarna i bastun ikväll tillsammans med sina valla-grabbar.
Citera
2023-03-02, 14:08
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Frida har åtta individuella medaljer på nio VM-starter. Vad har du åstadkommit i ditt liv?
+1 Hon är redan en ”storstjärna”.
Citera
2023-03-02, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Selv med optimale ski, så hadde sannsynligvis TUW og Ribom vekslet likt. Den formen Østberg viste i dag gjør at jeg antar Karlsson ikke hadde fått noen større luke selv med optimale ski. Dahlqvist så seig ut, men hadde selvsagt blitt et annet type løp om de gikk ut likt. Slind virket derimot tidvis å slite i motbakkene, så der kan jeg se for meg at Ebba kunne fått en viss luke med optimale ski.
Låter rimligt det. Hade nog blivit en spurtuppgörelse då (som Maja vunnit).
Citera
2023-03-02, 14:09
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Som jag och många andra här har konstaterat tidigare: Frida Karlsson kommer aldrig att bli någon storstjärna. Hon saknar helt enkelt hjärnan som krävs för det.
Det är nog inget fel på hjärnan, undernäring snarare som även fler påpekar.
Ska hon bli en hållbar åkare som inte tar slut och får energibrist mitt i ett mästerskap så får nog ledningen ta itu med det uppenbara problemet.

Trist för övrigt med norsk vinst och hade gärna unnat finskorna en pallplats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in