2023-03-02, 10:00
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Har kriminella slut på kulor kanske och fördelen är att det är tystare så dom hinner smita.

Ja bråk om tvättstugan kan det vara men sätter nog mitt odds på en uppgörelse inom det kriminella.
Döda nån pga tjafs om tvättid? Låter konstigt, men blattar är ju blattar, så...
Citera
2023-03-02, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comeundone
Jag vet fortfarande inte om GM är svensk. Jag säger att jag fick telefonsamtal från en person som var vid Skatan, kooperativa förskolan, som talade om för mig att det var kaos på platsen och personer skrek typ han som körde var ljus med mörka kläder och körde ditåt mot Kolbäcksgränd. Detta var strax innan polis kom till platsen. Men då jag ej var där kan jag inte säga hur säkert det är att det var just så GM såg ut. Jag hänvisade fortfarande bara till vart personer kan ha fått de uppgifterna ifrån.

Däremot är detta med maskering lång och smal nyheter för mig. Ingen jag sett skrivit eller återberättat något har nämnt nåt om det. Så du kanske har mer direkt info än jag.

Och min gissning på husis hos BO är fortfarande bara en gissning. Så ta det med ro och chilla lite.

Den direktinfo jag har är att det inte gick att se något alls om etnicitet på grund av maskering.

Lång, smal. Svar ja.
Citera
2023-03-02, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EidosAkrobat
Den direktinfo jag har är att det inte gick att se något alls om etnicitet på grund av maskering.

Lång, smal. Svar ja.

Och som jag skrev att om flera människor är på platsen och kaos uppstår så kommer med det flera felaktiga uppgifter. Vi får helt enkelt se. Ska som sagt knalla förbi sen och se om jag kan luska något mer.
Citera
2023-03-02, 10:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Comeundone
Och som jag skrev att om flera människor är på platsen och kaos uppstår så kommer med det flera felaktiga uppgifter. Vi får helt enkelt se. Ska som sagt knalla förbi sen och se om jag kan luska något mer.

Du får gärna gå förbi portarna på Lillåvägen 61, 63, 65 och 67, man kan inte se dessa med hjälp av Google Maps. Sedan kan du jämföra bilderna som finns i denna artikel där man kan se trapphuset och porten:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JQ75gm/man-knivhuggen-i-bagarmossen-i-sodra-stockholm
Citera
2023-03-02, 10:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert

Såg på Facebook att det varit en del problem med just den tvättstugan, bland annat har det varit flera klädstölder, hemlösa som brukar ta sig in för att sova där m.m.
Citera
2023-03-02, 10:59
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Rasister är rasister, så är det ba...
Citera
2023-03-02, 11:09
Medlem
L.Kollbergs avatar
Utan att kunna verifiera detta känns det som om vi har en ökande tendens till knivbrott på sistone. Att den misstänkte gärningskillen dessutom flydde med gängens nya, men redan klassiska färdmedel plus offrets och gärningspojkens ålder plus orten det skedde (Bagarmossen) skulle kunna leda till att gängkonflikter är ett tänkbart motiv.
Polisen har blivit mycket bättre i år att avvärja skjutningar. Efter att året började med flera skjutningar per dygn har det gått ner väsentligt.
Förra året sköts 61 personer till döds i Sverige. I år endast 3 hittills efter 2/12månader. 10 månader återstår. Om vi lyckas fortsätta i januari och februaris anda återstår 5 x 3 dödsskjutningar = 18 totalt vilket skulle innebära en minskning på 67%. Dessutom ser vi allt fler gripanden, direkt efter något händer. Det verkar som om Aina för något rätt nu.
Knivmordet i Bagarmossen skulle dock kunna ha varit Stockholms och Sveriges 4:e gängrelaterade mord.
Är det någon som kan säga vem brottsoffret var?
Citera
2023-03-02, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Du får gärna gå förbi portarna på Lillåvägen 61, 63, 65 och 67, man kan inte se dessa med hjälp av Google Maps. Sedan kan du jämföra bilderna som finns i denna artikel där man kan se trapphuset och porten:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JQ75gm/man-knivhuggen-i-bagarmossen-i-sodra-stockholm

Min tanke att göra så 👌
Citera
2023-03-02, 11:27
Medlem
Jachins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Utan att kunna verifiera detta känns det som om vi har en ökande tendens till knivbrott på sistone. Att den misstänkte gärningskillen dessutom flydde med gängens nya, men redan klassiska färdmedel plus offrets och gärningspojkens ålder plus orten det skedde (Bagarmossen) skulle kunna leda till att gängkonflikter är ett tänkbart motiv.
Polisen har blivit mycket bättre i år att avvärja skjutningar. Efter att året började med flera skjutningar per dygn har det gått ner väsentligt.
Förra året sköts 61 personer till döds i Sverige. I år endast 3 hittills efter 2/12månader. 10 månader återstår. Om vi lyckas fortsätta i januari och februaris anda återstår 5 x 3 dödsskjutningar = 18 totalt vilket skulle innebära en minskning på 67%. Dessutom ser vi allt fler gripanden, direkt efter något händer. Det verkar som om Aina för något rätt nu.
Knivmordet i Bagarmossen skulle dock kunna ha varit Stockholms och Sveriges 4:e gängrelaterade mord.
Är det någon som kan säga vem brottsoffret var?

Tror inte det handlar om en gänguppgörelse. Jag brukade handla amfetamin av högsta kvalitet på samma adress för några år sedan. Tror att det handlar om svenskar. Mest svenskar som skulle handla tjack var i porten, men detta var några år sen iofs.
Citera
2023-03-02, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Är inte alla i Sverige Svenskar?

(☆Åsa Romson MP)

I see what you did there, let me rephrase:

Han ska enligt vittnen sett ut att ha en svensk eller iallafall skandinaviskt ursprung.
Citera
2023-03-02, 11:35
Bannlyst
Vad är det för pistol/vapen polisen har i ab videon 8s in?
Citera
2023-03-02, 11:41
Medlem
Citat:

Suck.

Tvättstugebråk eller grannbråk är liksom inget nytt fenomen och ett typiskt mänskligt beteende.

Har velat mörda grannar som varit både högljudda, stulit min tvättid och varit allmänt irriterande. Nu har jag spärrar och inte ens lite lust att sitta inne på livstid för att jag har en granne som irriterar mig så därför gör jag det självklart inte. Jag har däremot full förståelse för att det kan brinna till i huvudet på folk för saker som irriterande grannar ställer till med. Inte minst i tvättstugan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in