2023-03-01, 22:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Slovakien skänker nu en jäkla massa gamla Sovjet-vapen till UAF. De har 11 Mig-29 varav de vill behålla 1 till museum.

https://t.me/Donbas_Operativniy/29405

Intressant att Yaroslav är en Ungrare!
Citera
2023-03-01, 22:07
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werner.Sombart
Tyckte det passade här i tråden. Nåväl, vi får se framåt om Zelenskys Natoarmé i längden kan stå emot ryssarnas armé. Jag tror det inte . Dessutom har ryssarna casus belli. Kriget är rättfärdigt, rättfärdigt bortom den liberala förvridna "världsordningen". Humlan flyger, och ryssarna vinner kriget.
Bara floskler.
Natoarmé som inte finns, ett skapat spöke där allt i uttrycket är fel på alla sätt. Postmodernistiska metoder skapade av judarna. Man konstruerar en verklighet och säger sen att den är sann. Är du Jude?

Casus Belli: "De gillade inte mig! Då har jag rätt att invadera deras land!". Hjärnspöken i en förvriden hjärna.

Tänker du inte själv?
Citera
2023-03-01, 22:11
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av texashatt
”Bete sig på det sättet” nej!
Men är du redo att ha alla döda Ukrainare på ditt samvete för att Putin inte har rätt att bete sig på det sättet?
Jag har väl inga döda ukrainare på mitt samvete? Jag är på ett diskussionsforum, inte i ett parlament. Om du däremot befinner dig i Kreml får du gärna säga åt Putler att få stopp på hans fruktansvärda massmord i Ukraina.
Citera
2023-03-01, 22:19
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Texashatts logik är helt bakvänd mot hur man normalt brukar resonera under ett krig. Normalt ses ju ökad tillgång på vapen och ammunition som något positivt ur försvarssynvinkel.

Tänk om man hade tillämpat Texashatts logik under Andra världskriget? Då hade utgången sett helt annorlunda ut.

Istället för att rusta upp så skulle alltså väst rustat ned, mitt under Andra världskriget.
Han ska nog inte ha vapen. Risken är att han inte förstår hur de är meningen att användas och skjuter sig själv.
Citera
2023-03-01, 22:23
Medlem
Citat:
Hur är situationen runt Bakhmut, har ryssen lyckats utplåna natostyrkorna än?
Finns inga natostyrkor där så på så sätt har de väl lyckats.
Citera
2023-03-01, 22:25
Medlem
Citat:
Tyckte det passade här i tråden. Nåväl, vi får se framåt om Zelenskys Natoarmé i längden kan stå emot ryssarnas armé. Jag tror det inte . Dessutom har ryssarna casus belli. Kriget är rättfärdigt, rättfärdigt bortom den liberala förvridna "världsordningen". Humlan flyger, och ryssarna vinner kriget.

Zelensky har ingen Nato-arme.
Ryssarna har inget casus belli.
Citera
2023-03-01, 22:36
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Och varför är kriget rättfärdigt? Vi har ju hört en mängd förklaringar, den ena mer absurd än den andre som om man plockar en lapp i säcken med ett nytt påstående.
"Vi ska denazifiera Ukraina". Jaha, nazisterna håller visst på oss så en ny lapp.
"Vi ska bekämpa Nato vars gränser kommer för nära". Jaha, oj vi anföll visst fel land, det var Baltikum vi menade. En ny lapp.
"Vi slåss mot det sataniska väst". Ok. USA ligger närmast österut och inte västerut. Ny lapp.
"Vi skyddar ryssar från folkmord". Okej. Ja 3000 civila har tydligen dött bland stridigheterna som Ryssland själv startade.
"Väst vill förgöra oss!!". Ja, varför? Väst investerade mycket i infrastruktur för att kunna köpa naturtillgångar till ett skapligt pris. Således hade man tillgång till ett ömsesidigt avtal som gynnade både oss och Ryssland. Varför vill man kriga då? Att ens svara på de här frågorna är att spela med i ryssarnas sjuka spel men man kan också visa på galenskaperna i deras absurda argument.
Citera
2023-03-01, 22:37
Medlem
Sarumans avatar
Ryska soldater går på led och den ukrainska militären ser dem tydligt med mörkerkikare. Det är mycket smartare att sprida ut sig, men det är förstås det de gör 💥💣

https://twitter.com/ua_patriot_news/status/1631018950468272129
Citera
2023-03-01, 22:39
Medlem
88SONs avatar
Citat:

Zelensky har ingen natoarmé
Ryssarna har inget legitimt casus belli
Kriget är inte rättfärdigt
Frågan om " liberala förvridna världsordningar " har ingen relevans här
Humlor flyger inte just nu
Baserat på Ryssarnas egna strategiska planer så förlorar de kriget på varje punkt
Citera
2023-03-01, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag har väl inga döda ukrainare på mitt samvete? Jag är på ett diskussionsforum, inte i ett parlament. Om du däremot befinner dig i Kreml får du gärna säga åt Putler att få stopp på hans fruktansvärda massmord i Ukraina.

Väck inte björnen. Hans målsättning är ju mord så vad tror du får honom att sluta?
Citera
2023-03-01, 22:55
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ryska soldater går på led och den ukrainska militären ser dem tydligt med mörkerkikare. Det är mycket smartare att sprida ut sig, men det är förstås det de gör 💥💣

https://twitter.com/ua_patriot_news/status/1631018950468272129

Oj. Ja det blev snömos av dem! Inga kvarlevor att skicka hem till RyZZland……
Citera
2023-03-01, 22:57
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Väck inte björnen. Hans målsättning är ju mord så vad tror du får honom att sluta?

Vilken björn? Visade sig vara en jävla tvättbjörn på sin höjd.. Asfaltera Moskva nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in