2023-03-01, 21:14
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werner.Sombart
Jag är mycket kritisk mot Putin och kretsen runt honom. Men i denna fråga så tar jag utan att skämmas en försiktigt pro-rysk hållning.

Tråden är 26304 sidor lång. Det har debunkats tusentals gånger i den om "folkmord", "Natos löften" till Ryssland om utvidgning, etc, mm, osv..

Läs den innan du kommer med "pro-ryska" åsikter. För något nytt kommer du ändå aldrig att presentera. Så bespara tråden utav mer av samma skit.
Citera
2023-03-01, 21:17
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Nej, Putin är dessutom inte ensam om att styra Ryssland. Jag förstår att det är en tröstgivande snuttefilt ni har att reducera kriget till infantila modeller slikt "Putin bombar Ukraina". Men så är ni småhandlare utan större horisont än nyckelhålet; och det är lite trist, faktiskt.
Putins specialoperation är helt klart Putins idé från ax till limpa. All opposition har sedan länge förgiftats eller fått en enkelbiljett med balkongflygning. Vem annars skulle styra Ryssland? Han har därtill blivit en levande parodi på en Bond-skurk där verkligheten överträffar dikten.
Citera
2023-03-01, 21:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Håller med, inte en krona till åt Zelenskys vansinnesarmé. Det är mycket bekymmersamt ur en demokratisk synvinkel att svenska staten kastar iväg pengar samtidigt som vi har fattigpensionärer som inte kan äta sig mätta. Skeva prioriteringar.

Det är inte bara staterna som skänker pengar till Ukraina, här är ett exempel på en privatperson som skänkte 350 000 till blågula bilen. Det finns många privata som skänker. Rent matematiskt/ekonomiskt kan inte ryssland vinna.

https://twitter.com/BlagulaBilen/status/1630938426605199362
Citera
2023-03-01, 21:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
För tillfället? Hur många tror du kommer byta sida och börja hejja på ryZzen? Finns ingen som vill bli som dom, leva som dom. Jag stöttar Ukraina och inte förväntar jag mig nån "deal" där jag får pengar tbx för det lilla jag bidrar. Hade det varit vi som fått invällare så hade hela svea rike varit tacksamma om vi fått det stöd och den hjälp Ukraina fått

Ingen kommer att byta till ryssidan, gör man det är man per default - slut i huvudet. Finns inget att hämta där mer än elände, vi behöver inte mer elände.
Citera
2023-03-01, 21:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Visst är det så. Och nu har vi ett utmärkt tillfälle att kastrera den ryska björnen en gång för alla, till närmast rea-pris, i och med att Ryssland varit dumma nog att ge sig på en fullskalig invasion av sin granne som om det vore 1700-tal.

Jag har svårt att se vilket alternativ grinollarna förespråkar här. Ryssland för ett ekonomiskt krig mot väst och ett militärt krig mot Ukraina. De förlorar på båda områden. Man kan gnälla om kostnaden men den kan inte undvikas eftersom det ligger helt i ryska händer. Det var Ryssland som ströp gasen, och det var innan Tyskland skickat mer än några hjälmar till Ukraina typ.

Dessutom har kostnaden blivit mycket mindre än vissa befarade - och andra hoppades. För ett halvår sedan satt ju vissa domedagsprofeter och runkade sina mikropenisar över hungerkravaller och ihjälfrusna pensionärer i Västeuropa. Nu har gnället reducerats till att ostkakan blivit dyr.

Det kommer att kosta men samtidigt är det en bra grej, folk måste lära sig att uppskatta det de har och inte sukta efter "The joneses". En del pensionärer fryser, min mammas brf sänkte temperaturen till 19 grader, men nu backade eon från sin fjärrvärmehöjning och hon har 22 grader igen. Min mamma kan koka soppa på en spik!
Citera
2023-03-01, 21:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Använder inte Kreml sig åt Falsk matematik?

De genomsyras av Vranyo i alla fall.

https://en.wiktionary.org/wiki/vranyo
Citera
2023-03-01, 21:45
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Rent matematiskt kan inte humlan flyga - ändå flyger han.
Kallar ryssarna inte sitt Mainstay för just "humlan"?
Citera
2023-03-01, 21:48
Medlem
Werner.Sombarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Bara ett felaktigt påstående som låter bra och vissa kan tro det är sant om det upprepas tillräckligt många gånger. Men påståendet håller inte måttet, som mycket du har sagt här.

Tyckte det passade här i tråden. Nåväl, vi får se framåt om Zelenskys Natoarmé i längden kan stå emot ryssarnas armé. Jag tror det inte . Dessutom har ryssarna casus belli. Kriget är rättfärdigt, rättfärdigt bortom den liberala förvridna "världsordningen". Humlan flyger, och ryssarna vinner kriget.
Citera
2023-03-01, 21:49
Medlem
Sgt.Blands avatar
Slovakien skänker nu en jäkla massa gamla Sovjet-vapen till UAF. De har 11 Mig-29 varav de vill behålla 1 till museum.

Citat:
Slovakia transfers to Ukraine post-Soviet weapons — S-300 anti-aircraft systems, helicopters, MLRS "Grad" and dozens of armored vehicles. Now the country is considering the possibility of transferring 10 out of 11 MiG-29 fighters to Ukraine. The 11th plane, according to the Minister of Defense Yaroslav Nagy, will go to the museum.

https://t.me/Donbas_Operativniy/29405
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-03-01 kl. 21:55.
Citera
2023-03-01, 21:53
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av texashatt
I helvete heller att jag gett tummen upp till några vapen åt Ukraina. Begriper du inte att ju fler vapen som skickas desto fler ukrainare blir nermejade på fronten, och DU har direkt skuld i det om du applåderar mer vapen åt den lille tiggarjudens kringresande cirkus.
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nej! Det är helt fel. Jag tror inte du förstår hur det fungerar. Desto mer vapen vi skickar desto mer ryssar dör. Ukrainarna skjuter inte på varandra, utan på ryssarna. Desto mindre vapen och sämre vapen de har att försvara sig med. Desto fler Ukrainare dör. Det anser jag nog är uppenbart.

Ja. Texashatts logik är helt bakvänd mot hur man normalt brukar resonera under ett krig. Normalt ses ju ökad tillgång på vapen och ammunition som något positivt ur försvarssynvinkel.

Tänk om man hade tillämpat Texashatts logik under Andra världskriget? Då hade utgången sett helt annorlunda ut.

Istället för att rusta upp så skulle alltså väst rustat ned, mitt under Andra världskriget.
Citera
2023-03-01, 22:00
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Tyckte det passade här i tråden. Nåväl, vi får se framåt om Zelenskys Natoarmé i längden kan stå emot ryssarnas armé. Jag tror det inte . Dessutom har ryssarna casus belli. Kriget är rättfärdigt, rättfärdigt bortom den liberala förvridna "världsordningen". Humlan flyger, och ryssarna vinner kriget.

Du menar att det är rättfärdigat som nazisternas judeutrotning.
Citera
2023-03-01, 22:00
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Får Zelensky i framtiden en Natoarmé är invällarna borta ganska snabbt, enklast för poopin att skylla sina enorma förluster i kriget på hemmaplan med påhittade Natosoldater. Tippar på att många ryZzar börjar tröttna på klackpajasen och hans eviga lögner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in