Citat:
Ursprungligen postat av
Gustav2adolf
Vet du vad många ukrainare som har dött ? Nej just precis
Jag kan komma med en siffra om du mår bättre av det. Soldater, så gissar jag mellan 50-100 000 döda. Civila ungefär lika många.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gustav2adolf
Dina inlägg har hållit en ruskigt låg nivå nu ett tag.
Jag kommer inte vika mig en tum i det jag tycker och uppenbarligen inte du heller
Ska pajkastningen sluta och vi faktiskt kan snacka om kriget? Antar att du håller med.

Bra argument. Du bemöter inte det jag skriver utan du angriper
hur jag argumenterar. Kom igen nu. Besvara mina frågor istället för att valsa runt som en idiot.
Det var som någon skrev innan.
DU får gärna ha dina åsikter men när du inte kan underbygga dem med fakta så framstår du som en pajas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gustav2adolf
Då går vi tillbaks till Bakmuth.
Vad tror du anledning är att den som nu styr styrkorna runt Bakmuth väljer att lämna sina soldater helt i sitt öde ?
Jag vet inte hur fördelaktigt det är att hålla Bakhmut. Åsamkar man stora förluster hos anfallaren så finns det ett värde, annars inte.
Men de är inte lämnade åt sitt öde än för Bakhmut är inte omringat än. Ingen av oss vet heller om hur många Ukrainska soldater som finns i Bakhmut. Det kan vara ett kompani, det kan vara 10000. Men om det var som Mariupol så hävdade pro-ryssen länge att det var väldigt många tusen. Det visade sig sen att det inte var det.
Kan du bemöda dig att svara på varifrån du har fått för dig att Zelensky bestämmer över militären? Är det ett önsketänk eller har du belägg för det?