Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Lider du av svår minnesförlust? Du började sätta dig på höga hästar och skrev nedsättande saker om mig i tron att du vet bättre hur jag fungerar, än vad jag vet själv. Att jag försvarar mig mot ditt skit, har alltså inte med mig som person att göra. Utan är ett försvar från din dynga riktad mot mig. Förstått?!
Nu återgår vi till trådens ämne, som sagt.
Du fattade alltså inte vad jag skrev. Om Mats varit polare med Lennart (eller det ryktas iaf. om att Mats och Lennart är polare) och samtidigt varit Lennarts chef. Och Mats givit Lennart löneförhöjning osv. Så hade Mats kunnat blivit anmäld för jäv. Om då polisledningen vänt Mats ryggen och givit honom obefintligt med stöd under utredningsprocessen och en mot Mats kränkande utredning skrivits som är ett rent karaktärsmord av Mats och det hela sedan på en offentlig presskonferens fortsatt samt rekommenderats att Mats ska sparkas från sin tjänst. Och Mats några timmar senare begår. Så är jag ganska säker att du hade fattat vad detta handlar om. Det handlar inte om feminism och det handlar inte om #Metoo. Utan det handlar med stor säkerhet arbetsmiljöbrott mot Mats. Och detta har alltså med stor sannolikhet lett fram till hans död.
Mats hade obefintligt stöd från polisledningen, det drevades mot honom massmedialt. Mats var en engagerad och hängiven polis och sa enligt sin bror att de tagit hedern från Mats. Mats måste känt sig oerhört stressad och pressad i detta läge och oerhört ledsen över att polisledningen inte gav honom stöd. Och så den där jävla presskonferensen på det... Det blev förmodligen droppen för Mats.
Jag minns en socionom som blev utsatt från sina chefer för flera år sedan. Lasse. Han blev utsatt för negativ särbehandling. Han suiciderades dagen då han eventuellt skulle få sparken.
Du verkar ha noll förståelse hur kraftfullt dåligt folk kan må om de blir illa behandlade av sina arbetsgivare... Du ser bara #Metoo och feminism som bovar till allt hemskt som händer. Hoppas nu du därav kanske fattar varför jag blandade in detta med "Lennart", så du ser på saker och ting med lite nyktra ögon.
Jag tror det är du som lider av minnesförlust.
Belägg ditt första och andra påstående, till att börja med.
Angående sista stycket, är det precis vad jag sagt.
Din Lennart är ännu en resa ut i absolut ingenstans, utan varken mening eller mål.
Jag gissar att du försöker säga att man hade hade använt anklagelser jäv även om det varit en hypotetisk man som drabbats.
Det vet vi ju inte, eller hur?
Det är bara din hypotes.
Min hade varit att ingenting hade hänt utan anklagelsen om sexuella trakasserier, beskyllningar om avsugningar och allmänt vidrigt chefsbeteende, precis som när det gällde Benny Fredriksson.
Du bortser från alla de här beläggen för att försöka styrka det "officiella" narrativet idag och att det jäst runt Löfving sen i alla fall 2016 och att det förr eller senare tar slut då får mer och mer belägg.