2023-03-01, 07:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Han var chef och huvudansvarig. Så när du säger att du "läste" så antar jag att du menar ljuger och hittar på.
Länspolismästare ja. Kan rimligen inte ha varit huvudansvarig för om ett polisdistrikt sätter upp ett register som strider mot Datainspektionens regler. Varför inte rikspolischefen i så fall? Nä, så funkar det inte. Och hans namn dyker alltså inte ens upp.

Som sagt, jag har kommit fram till att det är hatet mot dina egna anhöriga du projicerar.
Citera
2023-03-01, 07:16
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Lider du av svår minnesförlust? Du började sätta dig på höga hästar och skrev nedsättande saker om mig i tron att du vet bättre hur jag fungerar, än vad jag vet själv. Att jag försvarar mig mot ditt skit, har alltså inte med mig som person att göra. Utan är ett försvar från din dynga riktad mot mig. Förstått?!
Nu återgår vi till trådens ämne, som sagt.

Du fattade alltså inte vad jag skrev. Om Mats varit polare med Lennart (eller det ryktas iaf. om att Mats och Lennart är polare) och samtidigt varit Lennarts chef. Och Mats givit Lennart löneförhöjning osv. Så hade Mats kunnat blivit anmäld för jäv. Om då polisledningen vänt Mats ryggen och givit honom obefintligt med stöd under utredningsprocessen och en mot Mats kränkande utredning skrivits som är ett rent karaktärsmord av Mats och det hela sedan på en offentlig presskonferens fortsatt samt rekommenderats att Mats ska sparkas från sin tjänst. Och Mats några timmar senare begår. Så är jag ganska säker att du hade fattat vad detta handlar om. Det handlar inte om feminism och det handlar inte om #Metoo. Utan det handlar med stor säkerhet arbetsmiljöbrott mot Mats. Och detta har alltså med stor sannolikhet lett fram till hans död.

Mats hade obefintligt stöd från polisledningen, det drevades mot honom massmedialt. Mats var en engagerad och hängiven polis och sa enligt sin bror att de tagit hedern från Mats. Mats måste känt sig oerhört stressad och pressad i detta läge och oerhört ledsen över att polisledningen inte gav honom stöd. Och så den där jävla presskonferensen på det... Det blev förmodligen droppen för Mats.

Jag minns en socionom som blev utsatt från sina chefer för flera år sedan. Lasse. Han blev utsatt för negativ särbehandling. Han suiciderades dagen då han eventuellt skulle få sparken.

Du verkar ha noll förståelse hur kraftfullt dåligt folk kan må om de blir illa behandlade av sina arbetsgivare... Du ser bara #Metoo och feminism som bovar till allt hemskt som händer. Hoppas nu du därav kanske fattar varför jag blandade in detta med "Lennart", så du ser på saker och ting med lite nyktra ögon.
Jag tror det är du som lider av minnesförlust.
Belägg ditt första och andra påstående, till att börja med.
Angående sista stycket, är det precis vad jag sagt.

Din Lennart är ännu en resa ut i absolut ingenstans, utan varken mening eller mål.
Jag gissar att du försöker säga att man hade hade använt anklagelser jäv även om det varit en hypotetisk man som drabbats.
Det vet vi ju inte, eller hur?
Det är bara din hypotes.

Min hade varit att ingenting hade hänt utan anklagelsen om sexuella trakasserier, beskyllningar om avsugningar och allmänt vidrigt chefsbeteende, precis som när det gällde Benny Fredriksson.

Du bortser från alla de här beläggen för att försöka styrka det "officiella" narrativet idag och att det jäst runt Löfving sen i alla fall 2016 och att det förr eller senare tar slut då får mer och mer belägg.
Citera
2023-03-01, 07:23
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Länspolismästare ja. Kan rimligen inte ha varit huvudansvarig för om ett polisdistrikt sätter upp ett register som strider mot Datainspektionens regler. Varför inte rikspolischefen i så fall? Nä, så funkar det inte. Och hans namn dyker alltså inte ens upp.

Som sagt, jag har kommit fram till att det är hatet mot dina egna anhöriga du projicerar.

Fortsätt ljuga.

Citat:
Bakgrund och vilka som är ansvariga
NOA – Nationella Operativa Avdelningen (med mansdominans bland chefer) tidigare benämnd Rikskriminalpolisen är ansvarig för rapporten. Chefen för NOA är Mats Löfving som blev handplockad till jobbet. Mats Löfving figurerade även i #kvinnoregistret då han kallade frågan om polisen har en dålig kvinnosyn för ”trams”. Det är alltså denna polischef som är ytterst ansvarig för rapporten. Det kan naturligtvis ses som illavarslande att en polischef som bagatelliserar frågor om kvinnosyn utreder något som har med mäns våld mot kvinnor att göra. Men så är det.
Citera
2023-03-01, 07:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag tror det är du som lider av minnesförlust.
Belägg ditt första och andra påstående, till att börja med.
Angående sista stycket, är det precis vad jag sagt.

Din Lennart är ännu en resa ut i absolut ingenstans, utan varken mening eller mål.
Jag gissar att du försöker säga att man hade hade använt anklagelser jäv även om det varit en hypotetisk man som drabbats.
Det vet vi ju inte, eller hur?
Det är bara din hypotes.

Min hade varit att ingenting hade hänt utan anklagelsen om sexuella trakasserier, beskyllningar om avsugningar och allmänt vidrigt chefsbeteende, precis som när det gällde Benny Fredriksson.

Du bortser från alla de här beläggen för att försöka styrka det "officiella" narrativet idag och att det jäst runt Löfving sen i alla fall 2016 och att det förr eller senare tar slut då får mer och mer belägg.
Det är som sagt ingen som anklagat Löfving för några sexuella trakasserier, avsugningar eller nåt vidrigt chefsbeteende.

Utredningen gällde misstänkt tjänstefel.
Citera
2023-03-01, 07:30
Avslutad
Citat:
Fortsätt ljuga.
Är det alltså att du har hittat meningen ”Mats Löfving figurerade även i #kvinnoregistret” som du tar som intäkt för att han var så djupt hatad?
Citera
2023-03-01, 07:49
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Är det alltså att du har hittat meningen ”Mats Löfving figurerade även i #kvinnoregistret” som du tar som intäkt för att han var så djupt hatad?

Ytterst ansvarig. Du ljög.
Citera
2023-03-01, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
I högsta grad har det med metoo att göra.

Kvinnor som knullar sig till maktpositioner för att sedermera spela offer när inkompetens uppdagas.

Business as usual.

Mats anses som boven i dramat. Ett jävla drev dödade honom.

Precis som vanligt.
Ligger nåt i det.
I den mån jag och en del av mina nära har haft erfarenheter av kvinnliga chefer, så är de inga medmänskliga föredömen, de är ofta känslokallare än sina manliga kolleger, låt vara att de manliga oftast inte heller är särskilt medmänskliga. Tycker mig ha märkt att kvinnliga chefer ofta är mer för att använda mobbing (kanske för att få hjälp att utöva makt genom att alla ska vara rädda att bli mobbade?). Några kvinnor som jag har mött har varit duktiga projektledare, men avstått chefsjobb just för att slippa kicka folk och liknande, dvs de har varit medmänskliga. Däremot verkar en del av de kvinnliga cheferna vara extremt lydiga sina uppdragsgivare, och extremt omänskliga nedåt i organisationen. Mer så än sina manliga kolleger. Det verkar i mina ögon som om dagens chefsrekryterare ser stora fördelar med psykopater som chefer, och där de hopps att olika system, som chefsbonusar(morötter) och datoriserade ekonomisystem(piskor), ska hindra cheferna från att stjäla av företaget...
Citera
2023-03-01, 08:15
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det är som sagt ingen som anklagat Löfving för några sexuella trakasserier, avsugningar eller nåt vidrigt chefsbeteende.

Utredningen gällde misstänkt tjänstefel.
Det rensas en del på nätet just nu, men du ska nog vidga horisonten till 2016 och framåt.
Citera
2023-03-01, 08:18
Avslutad
Citat:
Ytterst ansvarig. Du ljög.
Ja han var tydligen ytterst ansvarig för nåt på NOA.

Sen så står det ”figurerade han även i #kvinnoregistret” och det är tydligen det du påstår han blev så hatad. Som jag sa så har jag googlat kvinnoregistret och hans namn dyker överhuvudtaget inte upp.

Förutom att du har hittat nån blogg som skriver om nån rapport på NOA och även säger att han även figurerat i kvinnoregistret. Det är alltså den kopplingen du har hittat?
Senast redigerad av Ipsi 2023-03-01 kl. 08:49.
Citera
2023-03-01, 08:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det rensas en del på nätet just nu, men du ska nog vidga horisonten till 2016 och framåt.
Ingen har anklagat honom för sån skit som ni vill kasta på honom. Misstänkt tjänstefel. Må ha varit nog så allvarligt i hans ögon.

Står inget särskilt graverande om honom på nätet överhuvudtaget faktiskt.
Senast redigerad av Ipsi 2023-03-01 kl. 09:00.
Citera
2023-03-01, 10:11
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Metoo:s dödlighet visar att de som driver metoo egentligen innerst inne inte bryr sig om människoliv. Och de är därmed minst lika hemska som de som metoo ska avslöjaar. Som är män som inte bryr sig om kvinnor, men de dödar iallafall inte sina offer.

Påminner om hetsjakten mot barnporr-tittare/pedofiler. 100-tals män har gjort självmord efter den jakten, och troligen har inte ett enda offer, de som ska räddas, dödats. Så jakten dödar fler än den räddar.

Båda exemplen ovan visar att kvinnor precis lika gärna som män har blod på sina händer. Så åtminstone vill jag att metoo-fantasterna slutar känna sig moraliskt överlägsna. Det är ni inte.
Citera
2023-03-01, 10:30
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ingen har anklagat honom för sån skit som ni vill kasta på honom. Misstänkt tjänstefel. Må ha varit nog så allvarligt i hans ögon.

Står inget särskilt graverande om honom på nätet överhuvudtaget faktiskt.
Han är inte namngiven, men om du minns så hade polisen en del uppmärksammade fester osv.
Beskyllningar har funnits om mycket annat också inom den högsta polisledningen. Även med sexuella inslag.
Och ett gemensams tema är i sedvanlig ordning det här att man "inte släpper fram kvinnor" i ledande position.

Och när man gör det, får man skit för det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in