2023-02-28, 19:43
Medlem
HasseBanans avatar
Åtminstone som man upplever jag att man måste hävda sig något djävulskt för att ha en chans att få en kvinna attraherad. Ibland nästan så att man får vända ut och in på sig själv.

Det finns en hel del män som går in för att vara charmörer och de har säkert läst böcker som "The game" för att förstå hur de ska göra.

På 90-talet var det mer så att man som man inte skulle visa sig vara ute efter sex, för dessa män ansågs vara äckliga. Nu verkar det mer vara så, trots att vi lever i feminismens tidervarv, att som man måste du ta för dig och vara först på bollen, för att ha en chans. Män som visar respekt verkar mer och mer ses som mesiga och "blyga" trots att de kanske går efter den "regelbok" de blivit uppfostrade med.

Det motsägelsefulla är att män fortfarande förväntas visa respekt och inte vara "för på", men om de gör det på "rätt" sätt så är det okej. Vissa män kan bete sig och yttra sig som de vill och känner för i kontakt med kvinnor, medan andra, som gör på samma sätt, kan åka på en smäll eller bli sedda som desperata.

Innan värdesattes egenskaper som respekt och att inte vara för på. Idag är det rätt kluvet vad som gäller. Kvinnor som säger att de vill bli "tagna med storm" och att mannen måste visa ett aktivt intresse för att de ska bli attraherade.

Hur upplever ni konkurrensen? Får den vissa män att inse sin underlägsenhet och är det kanske detta som gör att vissa män blir stämplade som "incels"?
Citera
2023-02-28, 20:07
Avslutad
Ja det är den av flera anledningar, bla för bara ett litet överskott av män leder till kraftig snedkonkurrens.
Förminska frågan till låt säga en grupp av 11 män och 10 kvinnor på en i övrigt öde ö.

Den elfte mannen, i gruppen på sammanlagt 21 personer, hade hela tiden gjort att alla 10 kvinnor hade haft denne "elfte överskottsman" att falla tillbaka på eller ersätta de andra med.
Citera
2023-02-28, 20:14
Medlem
Arazands avatar
Livet är en tävling, allting är en tävling. Knappast en hemlighet, däremot en sanning som kan vara svår att acceptera. Som det ser ut nu jobbar många män i EXTREM motvind, så det är bara att "gilla" läget, försöka maximera sina chanser om man har tur och är född med potential eller inte kastat bort den. Alternativ nummer 3 är dock det som ligger mig närmast om hjärtat och det är helt enkelt en kula i huvudet. Högre success rate, garanterat.
Citera
2023-02-28, 20:16
Medlem
Arazands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Jag kan inte vara den enda i Sverige som blir uttråkad.

Klarar inte ens av att skriva några dagar längre. Skitkul! Och inte är det mitt fel.
Kan du förklara vad du menar att det inte är ditt fel? Att män är sämst på att hålla konversation? Kan jag tänka mig, men tror det är enormt många som verkligen gör sitt yttersta för att visa sitt mest smickrande jag. Då särskilt med tanke på den extrema konkurrensen idag som män lever med
Citera
2023-02-28, 20:24
Medlem
CompressorVanes avatar
Det är inte svårt alls att skaffa tjej. Det är lätt. Frågan är varför man vill det. De kan vara ett helvete att bli av med också.

Avel pga att du har tex arv, det förstår jag, men annars!?
Citera
2023-02-28, 20:29
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arazand
Kan du förklara vad du menar att det inte är ditt fel? Att män är sämst på att hålla konversation? Kan jag tänka mig, men tror det är enormt många som verkligen gör sitt yttersta för att visa sitt mest smickrande jag. Då särskilt med tanke på den extrema konkurrensen idag som män lever med
Mitt intresse dör snabbt för jag har verkligen kämpat hårt med att skriva med massor av killar genom åren.

Och nej, de gör sämre och sämre ifrån sig. Problemet är att de inte anstränger sig ett skit och man blir inte intresserad. Några gör det mer men som regel vill de ha snabba träffar och då sitter jag med kanske 20 matchningar och vill känna intresse först. Kan man inte skriva och ställa några som helst personliga frågor, är jag knappast den som tror att det blir roligare vid träff. Nej för då ska jag sitta som underhållning och hålla låda i timmar och stå ut med att killen som inte är intressant ännu, plötsligt försöker tvinga till sig kyssar eller sitta för nära inpå.

Om jag hade haft någon att gå på krogen med hade jag helt klart valt att gå ut och snacka med folk och kanske ragga upp någon istället för att plågas genom nätet.

Män skryter snarare om att de träffar tjejer för sex och ifrågasätter varför jag är singel. Riktiga idioter där ute på "marknaden" (soptippen)
Citera
2023-02-28, 20:31
Medlem
Jo konkurrensen för män är stenhård. Fakta är att färre kvinnor vill ha relationer med män.

Bara 37 % av männen mellan 20 -30 har en relation.

Detta kommer troligtvis sjunka ännu mer.

Dels så borde kvinnor inse detta och jobba för att fler kvinnor ska existera i Sverige.

Dels borde männen förstå att det inte är någon bra situation och försöka öka andelen kvinnor.

Vi måste jobba tillsammans,
Citera
2023-02-28, 20:32
Medlem
Arazands avatar
Citat:
Mitt intresse dör snabbt för jag har verkligen kämpat hårt med att skriva med massor av killar genom åren.

Och nej, de gör sämre och sämre ifrån sig. Problemet är att de inte anstränger sig ett skit och man blir inte intresserad. Några gör det mer men som regel vill de ha snabba träffar och då sitter jag med kanske 20 matchningar och vill känna intresse först. Kan man inte skriva och ställa några som helst personliga frågor, är jag knappast den som tror att det blir roligare vid träff. Nej för då ska jag sitta som underhållning och hålla låda i timmar och stå ut med att killen som inte är intressant ännu, plötsligt försöker tvinga till sig kyssar eller sitta för nära inpå.

Om jag hade haft någon att gå på krogen med hade jag helt klart valt att gå ut och snacka med folk och kanske ragga upp någon istället för att plågas genom nätet.

Män skryter snarare om att de träffar tjejer för sex och ifrågasätter varför jag är singel. Riktiga idioter där ute på "marknaden" (soptippen)
Känns så otacksamt att läsa hur andra män suger på det sociala och får världens chanser när jag gör varje möjlig ansträngning att vara bra nog... och det leder inte ens till en enda matchning på månader
Citera
2023-02-28, 20:33
Medlem
Citat:

Och nej, de gör sämre och sämre ifrån sig. Problemet är att de inte anstränger sig ett skit och man blir inte intresserad. Några gör det mer men som regel vill de ha snabba träffar och då sitter jag med kanske 20 matchningar och vill känna intresse först. Kan man inte skriva och ställa några som helst personliga frågor

Ett problem här lilla gumman, som man så får du inget intresse i en kvinna genom att sitta å skriva.
Så där har du varför ingen anstränger sig.

Och det är inte ditt fel, eller delvis. Hela grejen med Tinder å alla slags appar som finns, gör att varenda man får sitta å skriva i evigheter med flera kvinnor utan nån som helst framgång.
Till slut så vill ingen skriva något mera. För intresse finns helt enkelt inte i en kvinna man aldrig har träffat. Som du ser, så har det blivit en ond cirkel bara som går runt å runt.

Tacka vet jag att man tagit bort allt sånt där, man blir bara hjärntvättat av skiten. Det gäller alla som använder dejting appar.
Senast redigerad av Noccofocus 2023-02-28 kl. 20:38.
Citera
2023-02-28, 20:34
Medlem
Glostrups avatar
Det verkar snarare som att folk är mindre anpassningsbara än förr.Alla förhållanden kräver en viss kompromissvilja från båda parter, och ju sämre man kompromissar (för lite, för mycket, för extremt, inte alls) desto svårare är det både att få ett varaktigt förhållande och att få det att hålla.

Att dejta är en försäljning från båda parter, oavsett vilken omskrivning man vill använda. Det handlar om att hitta det hos den andre som attraherar en själv, samtidigt som man måste finna en liknande resonans hos motparten. Om man misslyckas med endera, så blir det inget.

Den som torrvaror man kan ta nån dussinfilosofs råd och bli Casanova, är helt ute och cyklar. Det som funkar bäst på båda håll är att vara genuin och nyfiken. Mästrande, neggande, påfåglande och allt annat som jag har hört från mindre framgångsrika kompisar är ren dynga. Likaså att spela spel och dröja med att svara. Relationer som byggs på spel och fasader är dömda att misslyckas.

Så för att summera: Konkurrensen är inte hårdare, folk är bara fånigare, ytligare och räddare för att visa sig sårbara. Den som försöker göra dejting till en vetenskap eller ett spel kommer antingen misslyckas eller få ett kasst förhållande. Vi är alla människor, hur jäkla svårt kan det vara?
Citera
2023-02-28, 20:35
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arazand
Känns så otacksamt att läsa hur andra män suger på det sociala och får världens chanser när jag gör varje möjlig ansträngning att vara bra nog... och det leder inte ens till en enda matchning på månader
Kärlek är svårt för oss alla som sökt partner länge. Saken är att det är mycket som hela tiden ska klaffa.

Jag tror att jag ändå vill ge dig rådet att inte outa dig med bilder här på Flashback för det kan göra det svårare för dig sen...

Finns det andra sammanhang där du kan försöka träffa tjejer? Har du något intresseområde?
Citera
2023-02-28, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Det är inte svårt alls att skaffa tjej. Det är lätt. Frågan är varför man vill det. De kan vara ett helvete att bli av med också.

Avel pga att du har tex arv, det förstår jag, men annars!?
Det beror mycket på om man jämför med sina förutsättningar och tror det gäller för andra också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in