2023-02-28, 17:20
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det här med att vi inte ska kunna lita på vår oberoende media i väst är en av de desinformationskampanjer som Kreml kört de senaste 15 åren, genom sina trollfabriker. Det är verkligen beklagligt att du fastnat i den ryska propagandans garn och sprider sån här Kreml-propaganda vidare. Det finns en annan tråd för konspirationsteorier kopplade till Rysslands invasion av Ukraina om du vill diskutera en eventuell konspiration av ”lögnmedia”.

Tycker det är betydligt mer beklagligt hur ni får som har blivit lurade av träskmedia i alla år OCH NI VET DESSUTOM OM DET. Ändå fortsätter och köper alls skit de skriver.

Men till dagens lilla happenings.
Vad är din tanke om situationen i Bakmuth ?
Sista utbrytningen gick ju verkligen inte som den hade hoppas för Ukraina.

Ska soldaterna dra sig ur bakmoth eller ska juden zelensky få sin vilja igen att de ska offras 20 000 tappra ukrainare precis som det gjorde i Mariupol ?
Citera
2023-02-28, 17:22
Medlem
leachs avatar
Ser lite rostat ut
Maxar has these images of the A-50 AWACs aircraft at the Machulishchy Air Base in Belarus from today
https://liveuamap.com/en/2023/28-february-maxar-has-these-images-of-the-a50-awacs-aircraft

Se där ja
Congressional Armed Services Committee: Weapons must be sent to Ukraine without fear of Putin's escalation
https://liveuamap.com/en/2023/28-february-congressional-armed-services-committee-weapons

Oops, någon har rökt
Fires at occupied part of Kherson region
https://liveuamap.com/en/2023/28-february-fires-at-occupied-part-of-kherson-region
Citera
2023-02-28, 17:22
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Båda sidor ljuger vill jag bara förtydliga det.
Första offret i ett krig är sanningen.

De ljuger om hur det verkligen går.
Att ryssen offrar människoliv som det vore flugor och har en dålig försörjningslinje är inget jag tvekar på.

Men att de ska gå så jävla dåligt som träskmedia vill få er och tro är ju självklart bara nonsens.
Trots att vissa av hävdar att ryssen tappat mark. Så är det ju bara att kolla på kartan.
Håller ju precis lika mycket som vid krigets start.
Förutom det patetiska anfallet och inbrytningen de skulle göra mot Kiev
Fast ryssarna har mål med kriget som man inte uppfyller. Man förlorade även det man tog norrut och söderut. Visst stampar man på. men inte mycket mer. Vad har man tänkt åstadkomma. Ska man fortsätta så här ända till Kiev blir det tungt. Man sitter fast i sitt eget krig och kan inte komma ur det, inte heller vinna det. Ta en by här och en liten stad där, visst, men sen då.

Man har inte heller en idé om hur man har tänkt avsluta det, när attacken på Kiev misslyckades.
Citera
2023-02-28, 17:23
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Eh så du menar att Ryssland inte tappade Kharkiv och Kherson? Nu är det väl få här som använder media för att följa vad som händer men utvecklingen just nu är ganska samstämmig: Ryssland är på väg att ta Bakhmut men har haft stora förluster och misslyckats med Vuhledar där det varit några uppseendeväckande stora mängder pansar som sprängts.

Vad som är oklart är styrkebalansen till våren, kommer Ukraina ha tillräckliga styrkor för en offensiv och hur ser läget ut för de ryska styrkorna.

Kollar man på det stora hela så har de ungefär lika stor landyta som tidigare.
Sen att de bytt styre i vissa städer är inte i mitt tycke värt att nämnas.

Ja är rädd för att ryssen har beydligt mer manskap och utrustning att tillgå än vad träskmedia vill oss att tro att de har. Som i sin tur gör att väst påfyllning av vapen kommer göra detta ytters obehagligt vid fronten.

Lite nyfiket. Vad tycker du Ukrainarna ska göra i Bakmuth ?
Citera
2023-02-28, 17:25
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Men att de ska gå så jävla dåligt som träskmedia vill få er och tro är ju självklart bara nonsens.
Trots att vissa av hävdar att ryssen tappat mark. Så är det ju bara att kolla på kartan.
Håller ju precis lika mycket som vid krigets start.
Förutom det patetiska anfallet och inbrytningen de skulle göra mot Kiev

Citat:
Tycker det är betydligt mer beklagligt hur ni får som har blivit lurade av träskmedia i alla år OCH NI VET DESSUTOM OM DET. Ändå fortsätter och köper alls skit de skriver.

Sten, möt glashus.

Vi har blivit lurade, men själv har du inte ens koll på grundläggande saker som har skett. Undrar vem som är lurad.
Citera
2023-02-28, 17:28
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Fast ryssarna har mål med kriget som man inte uppfyller. Man förlorade även det man tog norrut och söderut. Visst stampar man på. men inte mycket mer. Vad har man tänkt åstadkomma. Ska man fortsätta så här ända till Kiev blir det tungt. Man sitter fast i sitt eget krig och kan inte komma ur det, inte heller vinna det. Ta en by här och en liten stad där, visst, men sen då.

Man har inte heller en idé om hur man har tänkt avsluta det, när attacken på Kiev misslyckades.

Jag har ju ingen som helst aning om vad puttler har för planer.
Rent historiskt så torskar alltid ryssen första året och sen vinner dem. Hur det blir nu kommer vi få se.

Man har ju även vädret imot sig. Det är ju en jäkla stor parameter i det hela.
Regnar väl just nu i bakmuth och plusgrader.
När tjälen brister så blir det lätt gungfly under. Då är det inte lätt att ta sig fram.

Ja vi får hoppas att alla tar sig i kragen och då menar jag båda sidor och att man kommer till en lösning.
Citera
2023-02-28, 17:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Jo dina ointressanta gnällinlägg som aldrig tillför något nytt gör tråden onödigt seg att läsa så visst har jag ett skit med det att göra.

Hur gick det med den ukrainska motoffensiven vid Bachmut?
Citera
2023-02-28, 17:31
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Ha ha! På hans miner ser det ju ut som att han inte riktigt tror på vad han själv säger.

Förövrigt ser han bra alkad ut!
För att uttrycka det diplomatiskt så ser han ut att ha lite högt blodtryck iaf. Påminner en del om galningen Gurulyov som också sitter i ryska parlamentet. Men sanningen är ju att efter att Nazi-Ryssland satt in alla soldater och vapen de har så har de lyckats inta några kilometer mark i Ukraina. Det finns väl knappt ingen som på allvar tror längre att Nazi-Ryssland skulle lyckas inta hela Ukraina och förinta landet. För mig känns det helt osannolikt iaf. Dessutom har ju UAF redan lyckats ta tillbaka hälften av marken som ryssen intog tidigare i kriget. Känns ju snarare för mig som att ryssen är på väg att slängas ut ur Ukraina helt och hållet. Ny mobilisering måste komma snart i Nazi-Ryssland iaf annars så är det retirera igen som gäller.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-02-28 kl. 17:35.
Citera
2023-02-28, 17:34
Medlem
Finländsk officer kritiserar Ukrainas armé: Den duger inte till anfall och striderna slutar med en smärtsam överraskning – "Ryssland förlorar inte det här kriget"
https://svenska.yle.fi/a/7-10029576
Citera
2023-02-28, 17:37
Medlem
Reimers avatar
Liten tilläggsuppdatering från Kenneth Gregg angående Bakhmut.

Citat:
Tilläggsinformation. Mina pojkar söder om Bakhmut meddelar att de har attackerat turisterna och pushar dem österut. Detta betyder att den södra kniptångens ända är ur spel.
Jag har ännu inte kommit i kontakt med mina pojkar norr om staden, de i södra delen vet inte vad som sker i norr. Jag vet att vi satt hårt på att stoppa dem så vi får ge oss till tåls tills infon kommer.
SLAVA UKRAINI

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440

Citat:
28.02.2023 uppdateringen. Situationen är nu kritisk kring Bakhmut. På den östra sidan av kanalen har turisterna tagit kontroll över 90% av området. Norr om staden har turisterna breddat sin spjutspets och avanserar i en allt för snabb takt. De har avanserat 3,5 km de senaste 24 timmarna och ifall de tar både Krohmove och Bohdanivka är det dags att lämna staden. Bild 1 var igår och bild två i morse. Just nu försöker vi slå tillbaka turisterna och vi har ansenliga förluster. Turisterna har på nytt fört in mera folk så de är fast beslutna att ta Bakhmut. Väntar att få ett livstecken från mina pojkar under kvällen så jag återkommer.
Citera
2023-02-28, 17:38
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jag tycker iaf att det är ett intressant samband att antiwaxers och Putinisterna verkar utgöra samma läger precis som de krokar arm med nazister (ja inte Hollywood-nazister då), The great reset-lägret med Soros Deep state och Flat Earth-rörelsen. En märklig cocktail av alla avarter och knäppskallar som synkroniserat spammar inlägg som om de fått manus direkt från trollcentret i St Petersburg.

Ryssland ljuger betydligt mer än Ukraina och kanske det enda man är bra på i Ryssland.

Verkar utgöra ja. För att du vill det. Inget kan vara mer bekvämt för makten som forcerar kriget i Ukraina att sammankoppla kritiker med "plattjordare".

Sedan eftersom ni ständigt skriker om utedass i Ryssland. Och deras värdelösa arme. Deras värdelösa samhälle. Deras värdelösa gener. Deras undermåliga intelligens.

Men ändå, enligt er, lyckas uppbringa en internetbaserad armé som infilitrerar varenda tidningsredaktion, även självaste Flashback, påverkar presidentval runt om i hela världen och kontrollerar människors tankar!

Samtidigt som ni ihärdigt vill påskina att deras fysiska armé är så undermålig att se står och kastar tomma konserver på Ukrainas superhjätar.

Att ni inte insett att ni målat in er i ett hörn med era absurda motsägelser.
Citera
2023-02-28, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
För att han har makten över propagandasystemet. För de som genomskådar propagandan sitter antingen i fängelse, har ramlat av höga byggnader eller flytt landet.

Några har blivit förgiftade också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in