2023-02-28, 15:22
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Seså, seså...

Förklara nu i stället varför inte ens ukraina-vänliga youtubekanaler som följer kriget använder ukrainska kartor och uppgifter om striderna.

Min förklaring: De är så lögnaktiga och snedvridna rasistiskt så ingen tror på dem längre.

Eftersom du inte svarar på frågan så antar jag att du håller med mig.

Är kartorna rasistiskt snedvridna? Hur blir dom det?
Citera
2023-02-28, 15:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Om du skriver att Nato är i krig här så har det den praktiska betydelsen att du blir taggad av 20 arga ukrainarunkare.

Ja kanske här på FB! Men inte ens Ryssland hävdar nog officiellt att de är i krig mot NATO? Det är mer som "Kriget mot knarket", "Kriget mot cancer". Inte riktigt krig. Jag tror faktiskt inte NATO kan göra en krigsförklaring utan det kan nog bara stater göra.

För mig är diskussionen om NATO är i krig en sådan distraktion från viktigare saker som själva kriget i Ukraina; som att tjata om Nuland, WEF, judenazister eller Northstream också är. Bryr mig inte så mycket om det.
Citera
2023-02-28, 15:25
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Seså, seså...

Förklara nu i stället varför inte ens ukraina-vänliga youtubekanaler som följer kriget använder ukrainska kartor och uppgifter om striderna.

Min förklaring: De är så lögnaktiga och snedvridna rasistiskt så ingen tror på dem längre.

Eftersom du inte svarar på frågan så antar jag att du håller med mig.

Looki-looki, en no footage-fritänkare https://twitter.com/leifnixon/status/1629933514639515649?cxt=HHwWgoC9uar5154tAAAA
Citera
2023-02-28, 15:25
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Å andra sidan sprutmålas tråden dagligen av telegram- och facebookinlägg från obsykara konton med "uppdateringar" om diverse förluster.

Varför ifrågasätter ni inte dessa i samma omfattning?

För ingen hederlig människa använder telegram, ser man en t.me-länk så iggar man den bara
Citera
2023-02-28, 15:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Seså, seså... Förklara nu i stället varför inte ens ukraina-vänliga youtubekanaler som följer kriget använder ukrainska kartor och uppgifter om striderna. Min förklaring: De är så lögnaktiga och snedvridna rasistiskt så ingen tror på dem längre. Eftersom du inte svarar på frågan så antar jag att du håller med mig.

Jag kan inte svara på en halmgubbe; de använder fortfarande kartan från Deep state men de använder andra kartor också.

Oj är kartorna judenazistiska?
Citera
2023-02-28, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du är hjärntvättad.

Vanliga svenskar vill inte se ett utdraget krig och en mat- och energikris i Europa på grund av en konflikt mellan två f.d. sovjetrepubliker.

Har du inbillar dig att sanktionerna mot Ryssland skulle försvinna bara för att kriget avslutas?
Givetvis kommer sanktionerna fortsätta tills Ryssland även har lämnat ut krigsförbrytare samt gått med på att betala krigsskadestånd.

Ytterst dåligt argument av många proryssar som påstår att sanktionerna skadar Europa och därför måste kriget genast stoppas.
Sanktionerna började redan vid annekteringen av Krim och kommer att kvarstå i en lång tid framöver.
Citera
2023-02-28, 15:28
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Sällan man ser eskorten till Nato-flygplan på Flightradar.

https://www.flightradar24.com/DREAD012/2f5ac039
Med tanke på den ryska förlusten av sitt spaningsplan kan man nog inte vara nog försiktig.

Ryssen vill säkert ge igen....
Citera
2023-02-28, 15:30
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Förhandlingar om allt Putin vill få makt över/annexera som han inte har rätt till och aldrig kan ha makt över. Med andra ord - stöld mitt på ljusa dagen, och i full avslöjande.

Sjukt. Som att förhandla med en tjuv om att ska få behålla stöldgodset
Citera
2023-02-28, 15:30
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Med tanke på den ryska förlusten av sitt spaningsplan kan man nog inte vara nog försiktig.

Det kanske är därför de flyger med transponders på, ryssen har nu också bara Flightradar24 att kolla på för att se vad som är uppe och flyger.
Citera
2023-02-28, 15:32
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Finländsk officer som deltar i utbildandet av ukrainska soldater håller med och ger en bild som vanligtvis inte förmedlas i västmedier. Oftast består artiklarna av löjligt glorifierande av de ukrainska soldaterna, i klass med den uslaste Hollywoodrullen. Verkligheten tycks te sig annorlunda minst sagt:

https://svenska.yle.fi/a/7-10029576

Alltid intressant med lite andra synvinklar. Men hur kan han veta här?:

Citat:
– Finlands armé har världens bästa utbildning i konsten att kriga mot Ryssland, säger han. Vi har tränat saken i hundra år, och dessutom krigat två gånger.

https://svenska.yle.fi/a/7-10029576

Finland har inte krigat mot Ryssland på snart 80 år. Ukraina har krigat dagligen under ett års tid. Eller 9 års tid, om man räknar in stridigheterna i Donbass fr.o.m år 2014.
Citera
2023-02-28, 15:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
För ingen hederlig människa använder telegram, ser man en t.me-länk så iggar man den bara

Telegram är stort också i Ukraina så det finns proukrainska telegram-konton. Men jag har inte Telegram, jag tycker Twitter är bättre. Och uppgifter från telegramkonton kommer också till andra sociala medier.
Citera
2023-02-28, 15:34
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin

Nu är dock transpondrarna avstängda igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in