2023-02-28, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Putin har helt rätt.

Kommunisterna Lenin och Chrusjtjov gav olagligt bort ryska områden till Ukraina.

Synd att Putin var för macho för att jobba med djupandning, acceptans och mindfullness då. Om Ryssland gått vidare som ett normalt land istället hade det kunnat blomstra. Nu är det kört för en lång tid. Han kunde varit på retreat med Modi istf att smida planer med Xi.
Citera
2023-02-28, 12:30
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Vad säger du om terminologibestämningen från Annalena Baerbock då?

Menade hon ett storkrig eller inte tror du?

Jag förstår inte ens varför du tog upp det hela då det är helt uppenbart vad hon menar och det som du svarade på var risken att Nato och Ryssland skulle hamna i ett storkrig.

Hon säger att de är i krig. Här har du videon igen: https://www.youtube.com/shorts/4JDt41zcZwg

Varför förneka detta på Flashback? Du får ju inse att det blir lika märkligt som när ryssarna insisterar på att detta inte är ett krig utan en SMO.
Citera
2023-02-28, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag skrev: "Du har helt rätt. Krig ska rena nationen. Vi genomför Natos uppgift, så blir vi rika sen. Det är tankemodellen."

Hur får du det till att Ukraina är proryska? De slåss mot Ryssland. Ukraina är inte proryska. Kanske du som ska ta en paus.

Det går inte att utesluta att jag kan ha missuppfattat dig. Dina inlägg i dag har varit rätt snurriga. Som jag uppfattat dig verkar du mena att Ukraina slåss i förhoppningen att "NATO sen ska göra dem rika". Sanningen är ju att de slåss för att de hellre dör än tillhör Ryssland. Motståndet mot ryssen är drivkraften. Inget annat. Är vi ense om detta?
Citera
2023-02-28, 12:33
Medlem
Det talas hela tiden om dödade ryssar - men många måste ju skadas.

Vad händer med dom - skickas de tillbaka till ryssland - fryser de ihjäl -
blir de tiggare på stora torget i Kiev
Citera
2023-02-28, 12:34
Medlem
raskenss avatar
Ukrainsk BMP matar på som fan, ser ut som dom tog två ryska pansarfordon.

https://www.instagram.com/p/CpLfPezgsXk/
Citera
2023-02-28, 12:34
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Hon säger att de är i krig. Här har du videon igen: https://www.youtube.com/shorts/4JDt41zcZwg

Varför förneka detta på Flashback? Du får ju inse att det blir lika märkligt som när ryssarna insisterar på att detta inte är ett krig utan en SMO.
Men vad menar hon för krig?

Menar hon ett storkrig som var vad vi diskuterade och som du slängde in videon som svar på.

Vad ryssarna benämner ett krig skiter jag fullständigt i. Deras verklighet är inte samma verklighet som din och min.
Citera
2023-02-28, 12:35
Medlem
attogs avatar
Citat:
Alternativet är logisk deduktion. Jag gav dig ett antal skäl till varför siffrorna var orimliga.

Han anger siffror i spannet 500-1000 döda varje dag. Säg en median på 600.
600 x 365 = 219 000 döda.
ryss-land har satt in 190 000+ 300 000 + DLP/NPR + Wagner 50 000(inkl 40 000 fångar) = +540 000

40% förluster har det spekulerats om, i olika kanaler. S k experter.
= + 216 000. Troligen mera.

216 eller 219, vem bryr sig om mellanskillnaden.
Finns som sagt var flera andra källor på detta.

Sedan får vi få gissningar på Ukrianska förluster, som inte är på månen eller närmare mars.

Men varför bryr du dig om de ryska förlustsiffrorna?
Det enda viktiga är att ryss-land lämnar Ukraina, snarast.
Senast redigerad av attog 2023-02-28 kl. 12:44.
Citera
2023-02-28, 12:36
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Det talas hela tiden om dödade ryssar - men många måste ju skadas.

Vad händer med dom - skickas de tillbaka till ryssland - fryser de ihjäl -
blir de tiggare på stora torget i Kiev
De som skadas permanent blir en belastning för samhället. De som skadas lindrigt kastas in som soldater igen så småningom.
Citera
2023-02-28, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
De som skadas permanent blir en belastning för samhället. De som skadas lindrigt kastas in som soldater igen så småningom.

Men var huseras dom - de armlösa benlösa - halta lytta blinda döva osv

Är det många ryska skadade som fryser ihjäl när det är kallt?
Citera
2023-02-28, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
https://www.youtube.com/watch?v=PJeGbXyIIis

Drönarjakt med superavancerade hi-tech-bilar.

Rysslands förmodade krigsplan för luftherravälde.

Intressant analys från ikväll.

Dom har redan luftherravälde
Citera
2023-02-28, 12:38
Medlem
Citat:

Har du möjligtvis en länk till Tysklands krigsförklaring mot Ryssland? (OBS! Inte krigsförklaringen från WW2) För jag har helt missat att något sådant skulle ha skett. Eller är det kanske så att du "fultolkat" en kort passage av en politikers tal och sedan på sant Kremlmanér presenterar detta som om det vore fakta?
Citera
2023-02-28, 12:40
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Men var huseras dom - de armlösa benlösa - halta lytta blinda döva osv

Är det många ryska skadade som fryser ihjäl när det är kallt?
De hamnar väl hos sina fattiga familjer igen misstänker jag.

De som inte har familjer vete fan. De hamnar väl i sina hembyar igen långt från Moskva där ingen hör talas om dem igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in