Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Bra sammanfattning. Och jag gillar inte de där, som försöker dra alla kvinnor över samma kam, genom att säga att "det här hade kunnat hända vilken kvinna som helst". De drar ner alla oss kvinnor till samma låga och dumma nivå. I själva verket skulle 99 procent av alla kvinnor ha sprungit därifrån, vid första anblicken av honom. Till och med INNAN de fick reda på hans kriminella CV, på grund av att det syns så tydligt på honom vad han är. När det gäller en del andra farliga män - som Peter Madsen, som en skribent i den här tråden älskar att dra upp - så hade ingen kunnat ana att han hade den sidan.
BO verkar ha haft otroligt låg självkänsla. Hon skrev flera gånger i sin kalender "Avsluta med Martin" och "Till Per att det aldrig blir vi". Hon visste om att Martin inte var bra men spänningen lockade? Hon vågade därför inte släppa stackars trygge Per. Typiskt osäkra människor att ha en back-up och därmed ge falska förhoppningar och leka med andras känslor.
Dessutom verkar BO ha gjort sig ekonomiskt beroende av Martin. Om hon fått 1500 kr/vecka av honom som jag tolkar det. En deprimerad osäker och osjälvständig kvinna som lätt hamnar i klorna på manipulativa kontrollerande män.
Jag tror "Lottor" är fler än 1% i vårt samhälle och hade det arbetats preventivt och de fått hjälp skulle kvinnomord åtminstone halveras enligt min mening. Varför dessa kvinnor inte pratas om mer är en gåta. Det ska tystas ner och männen får fritt fram att utnyttja deras sårbarhet. Varför kan kvinnor inte göras mer medvetna istället för att förvandlas till passiva och hjälplösa offer utan någon möjlighet att kunna undvika män som Martin?