2023-02-28, 00:57
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är för att du i så fall är helt oanalytisk. Du har bestämt dig för att allt måste vara jättemycket Putins fel. Så blir det viktigt att undersöka varje begrepp, för tänk om det kan leda till fel slutsats - att det finns andra än Putin som är skyldiga.

Det mer analytiska är att välja begrepp och någon form av tankemetod, och se vad man kommer fram till - förutsättningslöst.

Nej, istället för att överanalysera allt och relativisera allt, så väljer jag vilka situationer som är värda att relativisera.

Innan kriget började så var jag sympatisk mot Putin, men när fasaden rämnade och kejsaren blev naken så kom jag efter mycket personligt tvivel fram till att Ryssland är parten som varit högst ansvarig, mest brutal och orsakat enormt mycket mer lidande än någon. Då blir det irrelevant och farligt att relativisera sönder detta då det enbart ger den brutala och aggressiva partern mer spelutrymme att utöva sina övergrepp

Även om du nu faktiskt är neutral, så är det underligt att dina slutsatser och relativiseringar oftast antingen indirekt gynnar ryssland eller rimmar direkt med pro-ryska åsikter. Detta är varför så många irriterar sig på dig, du hamnar i ett svart hål av oändlig diskussion där dina slutsatser oftast hamnar i det pro-ryska lägret samtidigt som du spelar oroad och påstår dig vara neutral.

Att fastna i att alltid försöka komma fram till en slags matematisk ekvation i optimal analytisk slutsats är extremt autistiskt och leder sällan någon vart i dessa självklara situationer. Ibland krävs försiktig analys, ibland krävs det starka reaktioner där man metaforiskt sätter ner foten
Citera
2023-02-28, 01:11
Medlem
Citat:
Jag är minst lika mycket mot det som du, troligen mer. Jag har sedan april förespråkat lösningar där många av de som dött, idag hade levat. Dvs genom fredsförhandlingar. Kom inte med dina moralkakor, din idiot.

Ryssland har hittills vägrat fred och att lämna Ukraina så någon reell möjlighet till fredsförhandlingar har aldrig existerat.
Citera
2023-02-28, 01:11
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det här är ganska intressant. Putinister vill se allt i stora historiska händelsekedjor där allt som inträffar är en direkt följd av något annat, och i det närmaste oundvikligt. Vilket också fråntar de agerande deras ansvar och skuld. Medans i verkligheten fattas alla beslut av enskilda individer. NATO tvingar inte Ryssland att begå nationellt självmord och folkmord på Ukrainarna. Det var ett val, ett medvetet beslut helt oavsett vad som skett i världshistorien eller vad "Nuland" (Eller NWO, Judarna, nazisterna et.al.) eventuellt känner om något. Och i detta krig är det också känt att beslutet fattades av ett fåtal individer nära Putin. Det var ingen oundviklig konsekvens, det var inget beslut av det ryska folket, eller den ryska odemokratiskt valda riksdagen. Det var inte ens ett beslut av den samlade ryska regeringen; utan det var bara några få människor i den ryska staten som bestämde det. Helt frivilligt i kallt blod spelade de med miljontals människors liv att de skulle vinna enkelt och känna sig viktiga efteråt.

Jag är mycket långt enig i det du säger.

Personligen känner jag inget "hat" gentemot Ryssland. Idag har vanliga ryssar ytterst få val.., de har historiskt sätt varit igenom detta skit tidigare, och länge. De som hade ekonomiska medel lämnade landet tvärt när det börja osa katt..

De som är kvar : Tja, gå ut och protestera och få ett rejält kok stryk utav polisen. Få mera stryk efter att du blivit fälld utav en domstol, och hamnar in i fängelse i flera år efter att du protesterat. Det är ju inte "saft och bullar" hos soc. som väntar om du om har en annan åsikt..

Vanliga ryssar misstänker jag försöker bara överleva. De har ingen "revanschlusta" för att Ukraina söker sig västerut.., inte har de heller märkt något "nazi-styre" i Ukraina när de har besökt sin släkt eller vänner i Ukraina.
Senast redigerad av Snapcount 2023-02-28 kl. 01:20.
Citera
2023-02-28, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Börjar poletten trilla ner nu för dig? Putin kanske inte utför en avnazifiering av grannen utan det är den gamla vanliga lebensraum expansionen som Putin utför med inslag av folkmord och utrensningar i dess fotspår.

Ja tror prutte inte vill införliva Ukraina till Ryssland.

Utan man vill ha en ny janokovitj i kiev.
Som är ryssvänlig ala luka i Belarus
Citera
2023-02-28, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Alliansfria är vi än, men inte neutrala. Det var avsikten bara under krigstid. Men nu är vi inte i krig, så vi får vara hur partiska vi vill, när det gäller andra konflikter. Till och med kriga i andra länder.
Många verkar inte förstå det här, men i praktiken gäller inte det du pratar om längre, då vårat syfte nu är att gå med i Nato.

Ja prutte och erdogan lurade in oss i Nato det känns stabilt att dom får som dom vill.
Citera
2023-02-28, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Jo det kan man undra, men om du har sett klippet så ser du att Putler har kopierat Hitlers tal.

Du kan nog lägga ner dina förhoppningar om att Putin är kommunist, han förespråkar allt som kommunismen inte står för.
Jag har fortfarande svårt för hur du som gammal kommunist tror fascisten Putin också är kommunist?
Sovjetunionen och dess kommunistiska ideologi försvann i samband med sammanbrottet.

Vad får dig att tro att Ryssland är ett kommunistiskt samhälle?

Att det alltid varit kommunistiskt.
Citera
2023-02-28, 01:50
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Jag är minst lika mycket mot det som du, troligen mer. Jag har sedan april förespråkat lösningar där många av de som dött, idag hade levat. Dvs genom fredsförhandlingar. Kom inte med dina moralkakor, din idiot.

Fredsförhandlingar om vad?
Citera
2023-02-28, 02:01
Medlem
GatlingGunnars avatar
Citat:
Det är för att du i så fall är helt oanalytisk. Du har bestämt dig för att allt måste vara jättemycket Putins fel. Så blir det viktigt att undersöka varje begrepp, för tänk om det kan leda till fel slutsats - att det finns andra än Putin som är skyldiga.

Det mer analytiska är att välja begrepp och någon form av tankemetod, och se vad man kommer fram till - förutsättningslöst.

Nu ska vi använda oss av en väldigt enkel och pragmatisk metod, vad motiverar dig och vilket mål söker du uppnå genom den metod du valt? Extremt enkla frågor, dock kommer du sannolikt att använda dig av ansvars-diffusion eller förskjutning, detta eftersom din personlighetskomposition är negativtisk. Med andra ord finner du njutning i att irritera andra och i att sabotera för dina medmänniskor. Du kan nu se frågeställningen som retorisk då svaret, vilket du ändå hade ålagt mig att prestera, redan avhandlas!
Citera
2023-02-28, 02:37
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja tror prutte inte vill införliva Ukraina till Ryssland.

Utan man vill ha en ny janokovitj i kiev.
Som är ryssvänlig ala luka i Belarus
Det var väl det Rysslands president sa i sitt tal 22 februari 2022? Som följde upp hans anförande i juni 2021.
Putin explicitly denied that Ukraine had ever had “real statehood,” and said the country was an integral part of Russia’s “own history, culture, spiritual space.”

Putin’s speech, which went on for nearly an hour, was a new twist in the long-running battle to define Ukraine’s place in the world. In it, Putin set out his belief more forcefully than ever before that Ukraine is intrinsically Russian, that its three decades as a nation-state have been incoherent, and that the country owes its existence to a series of mistakes by bumbling Soviet leaders. (He made a series of similar arguments in an essay published last summer.)

In the speech, Putin laid out his version of Ukrainian history. He started by saying that modern Ukraine was a creation of Vladimir Lenin, who carved a Soviet Republic out of what Putin said was Russian land.
Ett ogiltigförklarande av, och ett hot mot Ukrainas existens.
Citera
2023-02-28, 03:14
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=PJeGbXyIIis

Drönarjakt med superavancerade hi-tech-bilar.

Rysslands förmodade krigsplan för luftherravälde.

Intressant analys från ikväll.
Citera
2023-02-28, 03:17
Medlem
Nytt video-reportage från fronten i Bachmut.

https://www.youtube.com/watch?v=NA77b9vGCy4

Fyfan. Snacka om sönderskjutet och söndersprängt och sönderallt. Tragiskt att se. Åk hem nu äckelryssar eller fortsätt att dö i drivor utomlands.
Senast redigerad av Chillgren 2023-02-28 kl. 03:21.
Citera
2023-02-28, 03:38
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Nej. Men fria tänkande människor måste få ha egna åsikter. Troll är ett sagoväsen som inte finns i verkligheten, bara i din fantasi.

Jag tror inte det här kriget hade startat om TRUMP hade vunnit valet. Är jag då ett rysstroll som påstår att kriget startade och pågår delvis pga vad den korrupta Biden pysslade med... Och demokrater startar krig.

Och ja, västmedia har spytt ut osmaklig propaganda sen dag 1. läste ukrainska flyktingar intervjuas i lokalpress och de sa att media i västa var ofullständig, och ukrainsk media var enbart propaganda. De var tvungna ringa hem för att få uppdateringar som var korrekta och som de sa: " det är inte ljusa bilder som målas upp."
Du förväxlar ryZztroll och troll, det förstnämnda är inget sagoväsen. Pingvinen startade kriget och ingen annan men denna gång har han skitit i det blå skåpet ( till skillnad mot bajsväskan och att skita ner sig som han brukar)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in