2023-02-27, 23:15
Medlem
Sgt.Blands avatar
Nu har japanska maffian Yakuza lierat sig med UAF haha. Fan man blir sugen på att damma av kängorna när man ser sånt här alltså, vilka hjältar!!

https://twitter.com/Feher_Junior/status/1630330272288763917
Citera
2023-02-27, 23:16
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Har du läst vad Ken skrev?

Vem är Ken?
Citera
2023-02-27, 23:19
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Dumheter. Klart Putin är livrädd för Nato. Han har inte rört ett hårstrå i de baltiska staterna, och knappt vågat fisa utanför Polens gräns. Putin har vansinnig respekt för Nato.
Han utgick ifrån att det skulle vara lika lätt att ta hela Ukraina som det varit att ta Krim och få kontroll på Donbas. Putins dagar är räknade, och nu är bara frågan hur många ryssar och ukrainare han drar med sig i döden. Putin kommer bli ihågkommen som en misslyckad dispot som drog Ryssland ner i årtionden av fattigdom och misär. Om han får en grav efter att han hängts, så kommer folk att spotta och kissa på den.

Ja, naturligtvis hade han respekt för Natos militära styrka redan innan invasionen av Ukraina avslöjade Rysslands militära svaghet.

Vad jag menar är att om han varit rädd för att ett aggressivt Nato skulle ge sig på Ryssland, vilket är den bild som målas upp från ryskt håll i olika versioner, hade han aldrig gett sig på Ukraina. Han har vetat hela tiden att Nato inte har några offensiva ambitioner gentemot Ryssland. Innan invasionen var Ukraina exempelvis inte en seriös kandidat till medlemskap i Nato, och intresset för att stödja ett ukrainskt återerövrande av Krim och utbrytarrepublikerna i Donbass var minimalt.
Citera
2023-02-27, 23:19
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Putin började inte tala om någon Nato-utvidning förrän 2008 ungefär samtidigt som hans två mandatperioder var till ända. Jag tycker det låter som ett svepskäl och klassisk härskarteknik att hitta en yttre fiende för att kuva sin egen befolkning och tillskansa sig makten.
Det här är ett väldigt tydligt exempel på varför ett demokratiskt styrelseskick är så överlägsen en diktatur då en maktfullkomlig mans nycker på egen hand kan starta den här typen av krig med otroliga konsekvenser.

Om man nu ska se det från Putins perspektiv, att hans rädsla för Nato är befogad så har han med sina handlingar lyckats med konststycket är skaka liv i Nato som aldrig förr med fler medlemmar och betydligt längre gräns med Nato. Är Putin så dum att han inte kunde förutse detta?

Så kan det säkert vara, svepskäl eller ej så är det retoriken som förts och som Ryska folket verkar ha köpt.
Citera
2023-02-27, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Vulehdar består mestadels av höghus, därav att det är svårt att inta, det blir lite som ett fort över lokala plattmarken. Jag ser 2 villor på klippet.

Finns ett lite längre klipp där man ser när man rullar in. Då ser man höghusen genom dimman. Undrar hur många ukraina har som håller området.
Citera
2023-02-27, 23:21
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Har aldrig sagt att det är skäl för invasion, sagt att det troligen varit en bidragande orsak till kriget.
Du har fel, och det är bevisat sedan länge. Släpp det bara.

Två dagar efter Rysslands invasion av Ukraina släppte den ryska regimen av misstag ett manifest som proklamerar att syftet med invasionen var att ena det som Putin och hans diktatur menar är ”det ryska folket”. Manifestet var satt att automatiskt publiceras exakt kl. 8 på morgonen två dagar efter att invasionen inletts. Manifestet är uppenbart skrivet före invasionen eftersom man berättar hur bra det gått att avsätta den ukrainska regimen och att Ukraina (som man kallar små-ryssar) nu kommer sluta sig till de andra ryska folken (vitryssar och mördar-ryssar från Ryssland).
Senast redigerad av Saruman 2023-02-27 kl. 23:24.
Citera
2023-02-27, 23:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Polen går från klarhet till klarhet. Nu får andra länder steppa upp lite till.
#Poland will give #Ukraine another 10 Leopard 2 tanks, as well as 60 upgraded PT-91 and T-72 tanks.
This was stated by the head of the office of the Prime Minister of Poland, Michał Dworczyk.
https://twitter.com/nexta_tv/status/1630285063437836295

Början på de 20 nya pansarbrigaderna!

Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Reporting fromm Ukraine som du verkar uppskatta produceras i USA och använder ryska kartor och uppgifter - i alla fall i det avsnitt jag tittade på idag. Det är han jag tror skall se upp.

Vilken tur, jag trodde KGB skulle lönnmörda mig! Jag skriver inget som inte alla andra vet redan, det gäller de flesta Yotubers också. "Reporting from Ukraine" frågar nog sina kontakter vad han kan släppa. Han är ofta också lite efter vissa "rykten", han vill veta att de stämmer innan han gör en video, han går ju inte igenom alla fronter varje dag med de senaste ryktena (Som Denys), utan går igenom en plats åt gången. Han är från Mykolaiv.

Jag följde en del pro-ryska förr men de visade sig alltid ha fel i det långa loppet för de var allt för optimistiska i sin rapportering (Åt ryska hållet). Kollar man bakåt några månader i deras videos så ser man ju det. Prognoserna då har ju visat sig helt fel.
Citera
2023-02-27, 23:24
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Så kan det säkert vara, svepskäl eller ej så är det retoriken som förts och som Ryska folket verkar ha köpt.
Vi ska inte underskatta det ryska folket. Jag själv har träffat många nyanlända ryssar i Stockholm det senaste halvåret, betydligt fler än ukrainare. Flykten från Ryssland verkar vara massiv (rösta med fötterna). Här är en nyproducerad doku från Vice om en stor rysl population i Mexiko som har kommit dit på långa omvägar, mycket intressant. https://www.youtube.com/watch?v=6fz1przuo0c
Till Argentina verkar de också vallfärda. https://www.youtube.com/watch?v=HPIXi1T07pU
I en diktatur vet man ju aldrig vem som tycker vad.
Citera
2023-02-27, 23:26
Medlem
Varför kan man inte se den påstådda motoffensiven i norra backmut som man sa hade skärt av ryssarna? Jag kan inte se det på någon karta. Var det överdrifter?
Citera
2023-02-27, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Ryssarna ser ut att vara i vulehdar nu.

https://www.youtube.com/watch?v=QPJoZxHrjyI
Nja...här är Sky News inne i Vulehdar med senaste rapporten om läget, vad jag ser så är där endast den Ukrainska militären.

Publicerat idag Måndag 27 februari-23

https://news.sky.com/story/inside-the-town-of-vuhledar-on-ukraines-frontline-where-everything-is-bombed-12821454
Citera
2023-02-27, 23:30
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Ja, naturligtvis hade han respekt för Natos militära styrka redan innan invasionen av Ukraina avslöjade Rysslands militära svaghet.

Vad jag menar är att om han varit rädd för att ett aggressivt Nato skulle ge sig på Ryssland, vilket är den bild som målas upp från ryskt håll i olika versioner, hade han aldrig gett sig på Ukraina. Han har vetat hela tiden att Nato inte har några offensiva ambitioner gentemot Ryssland. Innan invasionen var Ukraina exempelvis inte en seriös kandidat till medlemskap i Nato, och intresset för att stödja ett ukrainskt återerövrande av Krim och utbrytarrepublikerna i Donbass var minimalt.
Korrekt. Nato har hela tiden varit en förevändning som Putler använt för sina olika invasioner och folkmord. Hade han inte skyllt på Nato så hade det varit något annat. Sannolikt en påhittad nazist-konspiration bestående av jude-media. Och hade han inte skyllt på det så hade det varit USA och ”västlig hegemoni”.
Den här gången råkade det vara Nato. Nu ser vi till att Putler hamnar i en omärkt grav så att det inte blir någon nästa gång.
Citera
2023-02-27, 23:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Skickar Putin sina motståndare som soldater till fronten i Ukraina?
https://twitter.com/Azovsouth/status/1630131324332720129
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in