2023-02-27, 20:59
Medlem
differentdayss avatar
2 av 5. Alltid en vinkel man låser fast sig vid och tolkar allt utifrån.

Rätt uppenbart att vissa människor som cirkulerat i utredningen bara har bestämt sig för hur allt gått till.
Citera
2023-02-27, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Cedergren var ju Christersson langare. Christersson hade inget skäl att skjuta Cedergren. Jag känner till teorin men det är bara spekulationer.

När det gäller droger och pengar kan jag se många snledningar till att det skulle kunna skurit sig dom emellan. En arg, impulsiv knarkare med stort bagage och svajig ekonomi kan få för sig vad som helst.

Dock enbart spekulationer.
Citera
2023-02-27, 21:12
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Skandiamannen kommer senare enl den här hypotesen.

Jag tror att mannen som antas vara CP är mannen som gick bakom paret Palme. Själv tror jag inte att det var C.

Det stämmer. Gick verkligen Christersson efter paret Palme? Tror inte jag heller.
Citera
2023-02-27, 21:17
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Citat:
Det stämmer. Gick verkligen Christersson efter paret Palme? Tror inte jag heller.

Vem är Christersson? Syftar ni på CP?
Citera
2023-02-27, 21:23
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Lisbeth hade ju ingen annan att gå på, hon såg ju inte den riktiga GM som stod länge vid brottsplatsen som taxichauffören såg, han spanande väl på honom i minst 30min innan mordet skedde. Och helt plötsligt efter mordet så står Christer där och kollar på. Och vill inte hjälpa till att ringa polis eller göra något utan springer därifrån. De var de Lisbeth såg, och allt var över på bara några minuter. Så jag kan förstå på något sätt att Lisbeth kunde peka ut Christer, för han var den enda hon såg på platsen eftersom hon aldrig han reflektera över den riktiga GM för de gick så snabbt. Men jag ger mig inte, Crille mördare inte Olof Palme, han var där i annat ärende (köpa knark) som han gjorde varje dag, just denna kväll/natt va han på fel plats helt enkelt, Mordet är utfört av en utlänning, beställd från en boende i Sverige/Stockholm

Varför var han där och köpte knark varje dag menar Du?
Citera
2023-02-27, 21:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Lisbeth hade ju ingen annan att gå på, hon såg ju inte den riktiga GM som stod länge vid brottsplatsen som taxichauffören såg, han spanande väl på honom i minst 30min innan mordet skedde. Och helt plötsligt efter mordet så står Christer där och kollar på. Och vill inte hjälpa till att ringa polis eller göra något utan springer därifrån. De var de Lisbeth såg, och allt var över på bara några minuter. Så jag kan förstå på något sätt att Lisbeth kunde peka ut Christer, för han var den enda hon såg på platsen eftersom hon aldrig han reflektera över den riktiga GM för de gick så snabbt. Men jag ger mig inte, Crille mördare inte Olof Palme, han var där i annat ärende (köpa knark) som han gjorde varje dag, just denna kväll/natt va han på fel plats helt enkelt, Mordet är utfört av en utlänning, beställd från en boende i Sverige/Stockholm
Om jag förstått din teori rätt så stod gärningsmannen uppe vid Dekorima och väntade på paret Palme ?

I så fall måste gärningsmannen känt till att paret Palme varit på bio på Grand.
Alternativt att han sett paret tidigare då de vandrade längs sveavägen och på något sätt "skyndat sig före" och skjutit vid mordplatsen.. är det så?

Att de skulle på bio var ju sent påkommet. Jag tror inte en sekund att det fanns personer som på ett eller annat sätt följt efter paret någon gång under kvällen. Anledningen är enkel, det fanns inget dessa kunde planera något efter. Inget officiellt möte eller dyl.
Citera
2023-02-27, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kobenhavnlufthavn
Problemet är att Jepsson inte uppfattat en andre man springa in i gränden.

Den teorin håller med andra ord inte. Hinsehäxan säger att CP sagt att han tog tunnelbanan från Hötorget, men den uppgången vid mordplatsen var stängd, och produktionen hävdar att CP sprang in i gränden?

Hon säger också att Krister vart en pundare och om han skulle kommit över en revolver så skulle kan sålt denna direkt för få pengar till droger eller så skulle han råna närmsta butik.
Christer var intelligent men hade något fel i huvudet och kunde inte planera någonting
Citera
2023-02-27, 21:58
Medlem
Citat:

En sådan som Christer drar uppmärksamhet till sig, vittnen skulle kommit ihåg honom.
Citera
2023-02-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av probe53
Varför var han där och köpte knark varje dag menar Du?

Mer eller mindre, det vart ett jävla spring på honom. Samma kväll som mordet så vart han på oxen o drog i sig nära en 0,7 vodka själv, sedan snubblade han ut o tog vagnen hem där spinnars som skulle vakta hans lägenhet låg o sov på golvet i fyllan. Christer väckte honom o sa att han inte fått tag på något tjack vilket vart lögn, det spinnars stuckit så tryckte Christer i sig skiten själv…. Missbrukares liv. Dessa hopplösa individer har inget med Palmemordet att göra.

Någon här som träffats spinnares på riktigt eller vet vad som hände med honom?
Citera
2023-02-27, 22:06
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Vem är Christersson? Syftar ni på CP?

Det gör jag 😅 Blev lite fel där. Det här mordet är fascinerande på då många sätt. Minns när jag vaknade upp på morgonen och flög på morgon tv’n, de pratade om en förskjutning, Stockholm och Olof Palme. Det gick inte att pussla ihop. Chocken var total.
Citera
2023-02-27, 22:06
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Om jag förstått din teori rätt så stod gärningsmannen uppe vid Dekorima och väntade på paret Palme ?

I så fall måste gärningsmannen känt till att paret Palme varit på bio på Grand.
Alternativt att han sett paret tidigare då de vandrade längs sveavägen och på något sätt "skyndat sig före" och skjutit vid mordplatsen.. är det så?

Att de skulle på bio var ju sent påkommet. Jag tror inte en sekund att det fanns personer som på ett eller annat sätt följt efter paret någon gång under kvällen. Anledningen är enkel, det fanns inget dessa kunde planera något efter. Inget officiellt möte eller dyl.
Jag tror ju att det var CIA, så dom inväntade säkert ett tillfälle att knäppa Palme. I så fall höll dom ett öga på bostaden och avlyssnade telefonen. Samtalet med Mårten slutade med att Palme o Lisbeth kanske skulle gå på bio. Och efter bion dyker ett tillfälle upp att ta honom.

En agent följer efter paret och fortsätter rakt fram när paret korsar Sveavägen. Han behöver inte ens skynda på stegen eftersom Lisbeth stannar och fönstershoppar efter vägen ner mot Tunnelgatan. Strax efter 23.20 (när sista trottoarflannörerna passerat) placerar sig agenten vid Dekorima och skjuter Palme när paret går förbi honom. Han försvinner därifrån och när den knäböjande Lisbeth tittar upp möter honom blicken på mannen som gick bakom paret utefter Sveavägen. En äldre man, enligt Fauzzi. Mannen blir rädd av nån anledning och sticker därifrån.

Ok, jag kanske ändrar till en annan berättelse i morgon..... Just nu känns den här bra.
Citera
2023-02-27, 22:08
Avslutad
Varför var inte den där roliga gubben med handledsväska med?
Senast redigerad av farfar 2023-02-27 kl. 22:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in