2023-02-27, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Är det inte helt uppenbart att Linda hade tänkt avancera ännu högre 🤔? I utredningen framgår det ju att hon är kränkt över att inte få ha medverkat vid olika tillfällen.

Hon blev ju omplacerad till hemligt jobb EFTER ATT HA BLIVIT LOVAD JURISTJOBB PÅ JUSTITIEDEPARTEMENTET - klart hon både blir förbannad o känner sig lurad.

Polisen som skall stå för Sanning Heder och Rättvisa - har en PolisHÖGskola som INTE är en
Högskola o genomgången har man inga högskolepoäng

Trots att Gatupolisen tjänar 175,000 kr mån o Doppingen typ 150,000 kr mån o Linda 75,000 kr mån
o en jävla massa poliser betalar statlig skatt värvar man volontärer som skall jobba graaatiiiis

Det är ju något så jävla ruttet inom Ankdammspolisen
Senast redigerad av SisterJones 2023-02-27 kl. 18:15.
Citera
2023-02-27, 18:13
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streethouse
Självmord är inte rationella beslut. Vad jag vet är det inte klarlagt att det var självmord.
Han hittades skadad i hemmet, hur kunde han hittas, konstateras skadad, mordutredning, mellan raderna beskrivet som självmord timmarnadefter samtalet där han fick sparken.

För mig låter det som att skott hördes och han hittades på ett blodigt golv.
Citera
2023-02-27, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon ska göra en översyn av Polismyndighetens internationella polissamarbete.
Internationellt arbete,,,,,fasen här kan hon få hur mycket k.k som helst. Bara sätta igång att klättra
Citera
2023-02-27, 18:37
Medlem
dialektikers avatar
Vad tycker ni om tongångarna här mot Mats Löfving?
https://www.tv4.se/klipp/va/13807339/efter-massiva-kritiken-mot-polisen-risk-for-rikets-sakerhet

"Oerhört allvarligt. Risk mot rikets säkerhet. Linda Staaf är ett brottsoffer.
Våldsanmälningar. Åklagare la ner anmälan"

Om jag hade varit Mats Löfving, så hade jag känt det som att jag utmålats som värsta våldsmannen, och att folk som STARKT var på Linda Staafs sida, ville få in mig i fängelse.

Som seriös polischef som fått mycket respekt skulle jag verkligen kunna känna att det var ett otroligt hot som låg över mig.

De uttrycker sig dramatiskt, starkt och otroligt klandrande mot Mats Löfving, trots att polisanmälan avskrivits av åklagare.

Ni vet ju hur starkt folkpöbeln kan driva på hur utfallet ska bli i mål som drivs i rättssalar, också.
Citera
2023-02-27, 18:45
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Hon blev ju omplacerad till hemligt jobb EFTER ATT HA BLIVIT LOVAD JURISTJOBB PÅ JUSTITIEDEPARTEMENTET - klart hon både blir förbannad o känner sig lurad.

Polisen som skall stå för Sanning Heder och Rättvisa - har en PolisHÖGskola som INTE är en
Högskola o genomgången har man inga högskolepoäng

Trots att Gatupolisen tjänar 175,000 kr mån o Doppingen typ 150,000 kr mån o Linda 75,000 kr mån
o en jävla massa poliser betalar statlig skatt värvar man volontärer som skall jobba graaatiiiis

Det är ju något så jävla ruttet inom Ankdammspolisen
Det här ett typiskt svenskt fenomen nör någonting av vikt har hänt, palmemordet, tsunamin i Thailand osv, alla kastar skit på varandra, det är som när barnen leker ” hela havet stormar ”!

Utredningarna löser av varandra och ansvaret slingrar sig som en mask som agnas på krok!

Att slinka undan är en svensk paradgren.
Citera
2023-02-27, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Uppenbart att Michael Syren, ville jaga för att få en ny polisanmälan mot Mats Löfving.
Han tog solklart Linda Staafs parti "att hon kände en oro för sin egen säkerhet".
Det här ville han gräva i och sätta dit Mats Löfving.
Att känna att man kan få en polisanmälan på sig av det här slaget, kan kännas dramatiskt även som en vanlig medborgare.
Han hade heder och ära i att vara polischef.
Han kanske delvis blev knäckt av att Expressen och drev ville jaga honom med en ny polisanmälan?

Nu försöker journalisterna skylla allting på en hafsig polisutredning, men de var ju de som jagade på den.

Håller inte med, journalisterna talade för oss medborgare för en gångs skull. Det var VI alla som ville ha svar vad som i helvete pågår. Journalisterna var på för att visa att detta går inte sopa under mattan. Medborgarna vill veta….

Mats var ett kontrollfreak med relationer och jobb. Jag dömmer inte vi alla har vår grejj.
Han såg människor som spelmarkörer, ovh gjorde som han ville.

Linda också ett kontroll freak men som älskar äldre män i chefspositioner så hon kan få känna sig viktig och få fördelar och vara skyddad . Hon är ingen spion men hon verkar leva i en fantasi värld att hon e någon special agent som kan tydligen skriva och tala arabiska och har högsta betyg i tyska språket och läser spansk litteratur regelbundet.Detta vet vi är en överdrift. Att kunna så många språk som hon uppger behövs mycket fri tid. Men hur har hon det när hon ska jaga bovar, och flyga flygplan i mörkret, samt suga av mats , och förföra öb samtidigt som hon har hundkennel eller hundklubb och går alla dessa utbildningar samtidigt som hon kör taxi ? Hon kanske är Linda Bond? hennes män har varit chefer. I allafall dom vi fått läsa om. Jan staaf , Mats löfving och nu ÖB Bydén.

Anders thornberg suger , han är lam och ska inte ens jobba som polischef. Jag tror han e jävligt smart men han kom till som chef då “alla” inom polisen visste detta om staaf och löfving.Han ville väl ignorera fet och inte ta i det fast han innerst inne tyckte på löfving och linda är äckliga och omoraliska som ligger runt på jobbet och har massor av drama. Sedan är det gängkrig sista åren i sverige så ja, thornberg hoppases på att detta inte skulle komma fram . Men nu gjorde det det. ALLA 3 skulle fått avgå med omplaceringar etc.

Varför Anders inte behövt gå av är nog för att relationen var innan han kom till ovh han ska nu få skiten för det. Ja det ska han, för det bevisar på att han inte vågade gå emot sin egna ledning som ska fixa och styra upp skiten inom polisen. Det finns massor av teorier och tankar från oss alla.

Jag beklagar Mats bortgång,det var tragiskt.men låt oss inte glömma huvudfokuset att vi medborgare som betalar deras höga löner ska få svar på detta.

På ett sätt trodde linda att hon skulle komma undan och hon nu fått upprättelse, men då ska Mats ta sitt liv mitt i allt och stir the shit ännu mer.
Ironiskt endå att nu är det värre än vad det var för inblandade än vad det var innan Han tog sitt liv… Kanske hade det en mening? Att nu kommer man verkligen rensa polischeferna och förnya den falska polisledningen
Senast redigerad av reinadelsur 2023-02-27 kl. 18:47.
Citera
2023-02-27, 19:11
Medlem
Staaf, vem pippar on just nu, ÖB?
Citera
2023-02-27, 19:15
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Håller inte med, journalisterna talade för oss medborgare för en gångs skull. Det var VI alla som ville ha svar vad som i helvete pågår. Journalisterna var på för att visa att detta går inte sopa under mattan. Medborgarna vill veta….

Mats var ett kontrollfreak med relationer och jobb. Jag dömmer inte vi alla har vår grejj.
Han såg människor som spelmarkörer, ovh gjorde som han ville.

Linda också ett kontroll freak men som älskar äldre män i chefspositioner så hon kan få känna sig viktig och få fördelar och vara skyddad . Hon är ingen spion men hon verkar leva i en fantasi värld att hon e någon special agent som kan tydligen skriva och tala arabiska och har högsta betyg i tyska språket och läser spansk litteratur regelbundet.Detta vet vi är en överdrift. Att kunna så många språk som hon uppger behövs mycket fri tid. Men hur har hon det när hon ska jaga bovar, och flyga flygplan i mörkret, samt suga av mats , och förföra öb samtidigt som hon har hundkennel eller hundklubb och går alla dessa utbildningar samtidigt som hon kör taxi ? Hon kanske är Linda Bond? hennes män har varit chefer. I allafall dom vi fått läsa om. Jan staaf , Mats löfving och nu ÖB Bydén.

Anders thornberg suger , han är lam och ska inte ens jobba som polischef. Jag tror han e jävligt smart men han kom till som chef då “alla” inom polisen visste detta om staaf och löfving.Han ville väl ignorera fet och inte ta i det fast han innerst inne tyckte på löfving och linda är äckliga och omoraliska som ligger runt på jobbet och har massor av drama. Sedan är det gängkrig sista åren i sverige så ja, thornberg hoppases på att detta inte skulle komma fram . Men nu gjorde det det. ALLA 3 skulle fått avgå med omplaceringar etc.

Varför Anders inte behövt gå av är nog för att relationen var innan han kom till ovh han ska nu få skiten för det. Ja det ska han, för det bevisar på att han inte vågade gå emot sin egna ledning som ska fixa och styra upp skiten inom polisen. Det finns massor av teorier och tankar från oss alla.

Jag beklagar Mats bortgång,det var tragiskt.men låt oss inte glömma huvudfokuset att vi medborgare som betalar deras höga löner ska få svar på detta.

På ett sätt trodde linda att hon skulle komma undan och hon nu fått upprättelse, men då ska Mats ta sitt liv mitt i allt och stir the shit ännu mer.
Ironiskt endå att nu är det värre än vad det var för inblandade än vad det var innan Han tog sitt liv… Kanske hade det en mening? Att nu kommer man verkligen rensa polischeferna och förnya den falska polisledningen

Men var det inte väldigt mycket "vi ska sätta våldsmannen bakom lås och bom, för det stackars brottsoffret Linda Staaf" över inslaget?
https://www.tv4.se/klipp/va/13807339/efter-massiva-kritiken-mot-polisen-risk-for-rikets-sakerhet

Jag förstår om ML kände sig hotad av tongångarna.
Det var ju inte bara hotet om att han skulle bli sparkad, som borde känts?
Citera
2023-02-27, 20:01
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Det är bra att du skriver det. Problemet verkar inte ha med henne att göra, utan det att Löfving borde ha delegerat besluten till någon annan.

Lönenivån har setts som rimlig, och hon tycks ha skött sin tjänst på ett bra sätt.

Den här ”privatutredningen” initierad av RPC Thornberg stinker mer än Ebbe Carlssond rumpa gjorde.

Eftersom konsekvenserna blev så allvarliga gör den kanske det.

Men i en annan, bara litet annan, verklighet hade ju ML gått upp till Tornberg på morgonen, fått reda på att "så här kan vi inte ha, vill du sluta genast eller skall vi titta på någon rimlig avvecklingstjänst för dig, men inte med personalansvar och inte på ledningsnivå".
Citera
2023-02-27, 20:15
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Löfving begick lika mycket självmord som Epstein.

Tanken har slagit mig oxå… bara fria fantasier, tänk om Linda smugit hem till Mats… ”skall vi göra bra igen…”

Åsså skjutit honom med Mats tjänstevapen… sen springa hem å krypa in i offerkoftan…

Hennes DNA kan ju finnas kvar sedan tidigare ”besök”
Senast redigerad av Alonen 2023-02-27 kl. 20:28.
Citera
2023-02-27, 20:29
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Tanken har slagit mig oxå… bara fria fantasier, tänk om Linda smugit hem till Mats… ”skall vi göra bra igen…”

Åsså skjutit honom med Mats tjänstevapen…

Hennes DNA kan ju finnas kvar sedan tidigare ”besök”

Visserligen är det här Flashback, men nån jävla gräns för galenskap...
Citera
2023-02-27, 21:02
Medlem
outback4s avatar
Inte första gången en på ytan torr tjänsteman tar livet av sig. All auktoritet tycks sitta i uniformen för Mats.
Sov han i polisuniformen? Putsade han knapparna tills solen gick ner för gott?
Enligt brodern var Mats Sveriges främsta brottsbekämpare någonsin
Okej. Så Mats var såå stolt att han gick in i det eviga mörkret hellre än bli granskad? Så orättvist behandlade har ju ingen människa blivit i Sverige tidigare, eller hur?
Nä brorsan. Kliv ner från den höga hästen. Det blåser kallt där uppe.
Mats var en fegis. Ville verka cool för han hade en pistol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in