Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Uppenbart att Michael Syren, ville jaga för att få en ny polisanmälan mot Mats Löfving.
Han tog solklart Linda Staafs parti "att hon kände en oro för sin egen säkerhet".
Det här ville han gräva i och sätta dit Mats Löfving.
Att känna att man kan få en polisanmälan på sig av det här slaget, kan kännas dramatiskt även som en vanlig medborgare.
Han hade heder och ära i att vara polischef.
Han kanske delvis blev knäckt av att Expressen och drev ville jaga honom med en ny polisanmälan?
Nu försöker journalisterna skylla allting på en hafsig polisutredning, men de var ju de som jagade på den.
Håller inte med, journalisterna talade för oss medborgare för en gångs skull. Det var VI alla som ville ha svar vad som i helvete pågår. Journalisterna var på för att visa att detta går inte sopa under mattan. Medborgarna vill veta….
Mats var ett kontrollfreak med relationer och jobb. Jag dömmer inte vi alla har vår grejj.
Han såg människor som spelmarkörer, ovh gjorde som han ville.
Linda också ett kontroll freak men som älskar äldre män i chefspositioner så hon kan få känna sig viktig och få fördelar och vara skyddad . Hon är ingen spion men hon verkar leva i en fantasi värld att hon e någon special agent som kan tydligen skriva och tala arabiska och har högsta betyg i tyska språket och läser spansk litteratur regelbundet.Detta vet vi är en överdrift. Att kunna så många språk som hon uppger behövs mycket fri tid. Men hur har hon det när hon ska jaga bovar, och flyga flygplan i mörkret, samt suga av mats , och förföra öb samtidigt som hon har hundkennel eller hundklubb och går alla dessa utbildningar samtidigt som hon kör taxi ? Hon kanske är Linda Bond? hennes män har varit chefer. I allafall dom vi fått läsa om. Jan staaf , Mats löfving och nu ÖB Bydén.
Anders thornberg suger , han är lam och ska inte ens jobba som polischef. Jag tror han e jävligt smart men han kom till som chef då “alla” inom polisen visste detta om staaf och löfving.Han ville väl ignorera fet och inte ta i det fast han innerst inne tyckte på löfving och linda är äckliga och omoraliska som ligger runt på jobbet och har massor av drama. Sedan är det gängkrig sista åren i sverige så ja, thornberg hoppases på att detta inte skulle komma fram . Men nu gjorde det det. ALLA 3 skulle fått avgå med omplaceringar etc.
Varför Anders inte behövt gå av är nog för att relationen var innan han kom till ovh han ska nu få skiten för det. Ja det ska han, för det bevisar på att han inte vågade gå emot sin egna ledning som ska fixa och styra upp skiten inom polisen. Det finns massor av teorier och tankar från oss alla.
Jag beklagar Mats bortgång,det var tragiskt.men låt oss inte glömma huvudfokuset att vi medborgare som betalar deras höga löner ska få svar på detta.
På ett sätt trodde linda att hon skulle komma undan och hon nu fått upprättelse, men då ska Mats ta sitt liv mitt i allt och stir the shit ännu mer.
Ironiskt endå att nu är det värre än vad det var för inblandade än vad det var innan Han tog sitt liv… Kanske hade det en mening? Att nu kommer man verkligen rensa polischeferna och förnya den falska polisledningen