Citat:
Ursprungligen postat av
Katzyn
Så jävla sjukt. Jag vill inte ens tänka på hur den flickan känner om hon fått veta att hennes förövare frikändes för att hennes språkbruk när hon beskrev övergreppet tydligen inte var tillräckligt juridiskt korrekt för rätten.
Är det alltså ett krav att barn ska kunna använda ett juridiskt och anatomiskt korrekt språkbruk för att kunna få sina våldtäktsmän fällda i rätten? Annars är det fritt fram att våldta småbarn, om inte föräldrarna lärt dem ordbokssvenska för könsorgan?
Inser att jag måste sätta mig med mina döttrar och förklara att snippa tydligen bara är det yttre, skulle -gud förbjude- en farbror göra något mot dem så är det viktigt att verkligen känna efter vad han gör så man kan förklara för andra okända farbröder hur långt in i vaginan han var. Fullkomligt rimligt i juridik-Sverige.
Samtidigt borde ju ingen vara förvånad, vi pratar om äldre herrar som har för vana att nicka till under förhandlingarna. Finns det verkligen så få yngre, piggare och mer uppdaterade personer att tillgå?