Citat:
Ursprungligen postat av
suffragistviolence
Stämmer att hon efter vittneskonfrontationen bestämt hävdar att det var CP som sköt. Men initialt kunde hon inte beskriva mördarens utseende och när hon började ”minnas” beskriver hon en man som knappast passar in på CP. Den man som stirrar på henne vid mordplatsen är ju knappast mördaren. Blir ganska tydligt om man läser förhören.
Beskrivningen av mördarens rörelsemönster bör dessutom tas med en nypa salt. Olika vittnen säger olika saker och vi vet egentligen väldigt lite om hur han rörde sig.
I en mordutredning finns EN röd tråd.
Det är bevis.
Jag anser Palmemordet otroligt klantigt skött från början till slut.
Att man inte genast spärrade av ett betydligt större område med tanke på bevismaterial så som patronhylsor mm.
När nyherna rullades upp i media var den version jag skrev här ovan det händelseförlopp som polisen utgick ifrån.
Men min egen teori är att denna version lät på tok för banal och enkel för att kunna vara sanningen om mordet.
-"så enkelt kunde det inte vara" sa flera journalister mm.
Vid förhör med LP sa "den proffesionella" polisen till LP vid utpekandet: "Vet du vem nr 8 är ?, jo det är en alkoholist från Rotebro".....
Lisbeth svarade då: -"Ja det kan man se".. men som sagt, hon ändrade aldrig sin inställning.
Ser man då till bakgrunden, ägde Sigge Cedergren restaurang Oxen på Malmskillnadsgatan, strax ovanför Sveavägen. CP var ofta där och var involverad i SC:s kriminella affärer.
Med tiden hade CP skulder till SC.
Det har ryktats, vilket EJ är bekräftat att folk i den "kretsen" hört att CP hade problem i sin relation till SC vilket kan vara anledningen till att CP tog det beslut han gjorde. CP hade ju mördat tidigare.
SC bodde i uppgången vid biografen Grand. Han bar oftast s.k "ryssmössa" på vintern.
I det vimlet som uppstod då biogragbesökarna gick ut från Grand, där CP väntade på SC, tog han helt enkelt fel person. En person som också bar "ryssmössa"..
En anledningen till att CP "stirrade" någon sekund efter skotten kan vara att CP insåg att han skjutit fel person.