2023-02-26, 20:22
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1000fjodor
Grovt förtal av avliden, därav nedtagen enligt GW.

Visst. Skyll på det.
Den där osedvanligt fula rapporten, som ledde till en polisanmälan av ML, vill de ju inte skylta med.
När man läser den så ser man hur osedvanligt klumpigt allt har gått till.
Polisledningen vill sopa beteendet under mattan, eller vad säger ni som är mer insatta än jag?
Citera
2023-02-26, 20:23
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Helt plötsligt ska alla fälla krokodiltårar över en kvinnomisshandlande korrumperad stalker.

Hmmm,

Inte ett enda bevis har presenterats gällande kvinnomisshandel, inte ens ett enda indicie.
Inte ett enda bevis har presenterats gällande korruption, inte ens ett enda indicie.
Inte ett enda bevis har presenterats gällande stalking, inte ens ett enda indicie.

Så vem är det som sitter och sprutar krokodiltårar egentligen!?
Citera
Medlem
Alonens avatar
Hela jävla polis-ledningen verkar ju vara som en gödselstack!

Ju mer man rotar, desto mer skit hittar man…
Citera
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Den vedervärdiga mannen Runar Viksten skall vara med i Agenda.

Misstänker att både Thornberg och Staaf trots allt mår ganska dåligt efter att ML tog livet av sig vilket inte tycks bekymra Runar Viksten det minsta.

Viksten utnyttjar sina femton minuter of fame maximalt och ställer givetvis upp i TV och försvarar sin utredning.

Viksten måste vara årets största svin.

Varför är Viksten ett svin för att han har gjort sitt jobb & lämnat in en opartiskt rapport om en Polischef som uppenbarligen missskött sitt jobb å det grövsta?

Är man på en såpass högt uppsatt Chefposition & uppenbart vetat att det han gjorde under tiden med Linda Staafs befordringar var grova tjänstefel, då tycker jag att man ska vara förbered på att bli granskad & få hård kritik.
Citera
2023-02-26, 20:26
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Det som stör mig mest av allt är att alla nu helt plötsligt kommer på att Mats blev orättvist behandlad. Inte ett ljud om det innan han dog.
Jävla hyckarland man lever i!
Moralpanik och rädda sitt egna skinn det är fan allt handlar om i Sverige.

För de flesta av oss var det väl ändå så att vi behövde få se rapporten för att inse att det faktiskt är så att han blivit orättvist behandlad. Inget konstigt alls med det, tycker jag.

Dock rådde det ingen tvekan alls om, redan från start, att det var helt åt helvete att polisen utredde sig själv med sin egen utredare, och det var det fler än mig som påtalade redan från början!

Att polisledningen har moralpanik och gör vad som helst för att rädda sitt eget skinn är ingen nyhet, det är väl ungefär det många av oss har konstaterat sedan en tid tillbaka i denna affär.
Citera
2023-02-26, 20:26
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morganisk
Var det någon som sparade rapporten innan den togs bort?

Var ju ganska intressant läsning. Det verkar som att Löfving hade lätt för att bli svartsjuk och provocerad. Staaf satt vid något tillfälle och berättade om hennes och Löfvings relation för Kollegan Ebba vid en lunch, Ebba hade då fått intrycket av att Löfving varit fysiskt våldsam mot Staaf och då velat upprätta en anmälan. Anmälan för misshandel lades dock ner och Staaf avfärdade det som ett "missförstånd", för Löfving hade bara "varit elak", det var alldeles för trivialt för en åklagare att ta vidare. Däremot hade ryktet spridits som en löpeld inom kontoret. Enligt rapporten var Löfving ovetandes om orsaken till anmälan.

Rätta mig om jag har fel, men hade inte Staaf åkt hem till Löfving för att berätta om nya förhållandet med ÖB? Typ för att vara uppriktig eftersom Löfving hade väldigt lätt för att bli svartsjuk, enligt henne.

Staaf beskrev även deras relation som väldigt destruktiv, men gav inte någon konkret beskrivning av "väldigt destruktiv". Finns så väldigt mycket att läsa om Löfvings påstådda beteenden i både rapporten och media. Jag motsäger inte det men vad vet vi egentligen om Staafs beteenden? Ponera att hon startade ryktesspridning och åkte hem till honom för att köra upp hennes nya relation med ÖB i hans ansikte, att driva honom till impulsiv? Är iaf inte bara Löfving som bidragit till den sk destruktiva relationen.

Jag har skärmdumpat hela skrivelsen Ari Stenman skrev från sid 81. Men det innan orkade jag inte läsa. Dock är ju skrivelsen Ari Stenman det essentiella. Det var enkom meningar från denna som Expressen citerade.
Citera
2023-02-26, 20:29
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Är rapporten borttagen ifrån deras hemsida iaf

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1063575

"Runar Vikstens rapport om polischef Mats Löfvings agerade har tagits bort från polisens hemsida."

"Inte heller polisens nationella mediecenter känner till varför rapporten plockats bort.

– Det är inget jag känner till eller är medveten om, säger presstalespersonen Stefan Marcopoulos till Aftonbladet."

För att citera immenhusen från den 23:e

Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Bilaga 5. Passa på att spara innan det plockas ned.

https://polisen.se/siteassets/dokument/ovriga_rapporter/utredning-om-vissa-forhallande-i-samband-med-polisanmalningar-mot-polischef.pdf/download

/AI
Citera
2023-02-26, 20:32
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Varför är Viksten ett svin för att han har gjort sitt jobb & lämnat in en opartiskt rapport om en Polischef som uppenbarligen missskött sitt jobb å det grövsta?

Vi kan väl då konstatera att du är ett minst lika stort svin som viksten, eftersom du påstår att han gjort sitt jobb och varit opartisk, när han inte har gjort sitt jobb och inte varit opartisk. Därtill ägnar du dig åt förtal av avliden genom att framföra lögner om att denne misskött sitt jobb å det grövsta, trots att det inte finns ett enda belägg för att så skulle vara fallet.

Citat:
Är man på en såpass högt uppsatt Chefposition & uppenbart vetat att det han gjorde under tiden med Linda Staafs befordringar var grova tjänstefel, då tycker jag att man ska vara förbered på att bli granskad & få hård kritik.

Vad du inte har fattat är att Löfving aldrig haft något emot att bli granskad. Inget konstigt med det, då han inte haft något att dölja. Problemet är att han, eller organisationen, aldrig blev granskad. Istället skrev viksten ihop en massa subjektivt tyckande och använde sedan sitt tyckande för att dra "slutsatser". Slutsatser som eftersom de baserats enbart på tyckande, helt saknade relevans och grund i fakta.

Det visade sig också när rapporten kom. Det finns inte en enda detalj i rapporten som visar att Löfving gjort något fel.
Citera
2023-02-26, 20:36
Medlem
Porryhatters avatar
Rapporten går fortfarande att få tag på via Wayback machine:

https://web.archive.org/web/20230000000000*/https://polisen.se/siteassets/dokument/ovriga_rapporter/utredning-om-vissa-forhallande-i-samband-med-polisanmalningar-mot-polischef.pdf/download

Direktlänk för nedladdning från tidsnummer 2023-02-23 22:30:07:

https://web.archive.org/web/20230223223007/https://polisen.se/siteassets/dokument/ovriga_rapporter/utredning-om-vissa-forhallande-i-samband-med-polisanmalningar-mot-polischef.pdf/download
Citera
2023-02-26, 20:39
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Den vedervärdiga utredaren Viksten har inte lämnat in någon oberoende rapport. Det hela är ett beställningsjobb av en utav de tre som borde utredas, dvs RPC Thornberg.
Thornberg har tidigare använt Viksten för att undgå kritik när han var chef för SÄPO och det finns inget som tyder på att utredningen är opartisk, snarare det motsatta, nämligen att fria Thornberg och ÖBs älskarinna ifrån all skuld.

Svinet Viksten verkar njuta av skada andra människor.
Citera
2023-02-26, 20:46
Medlem
smoerreboms avatar
Jag lyssnade på veckopanelen i kvartal igår. Tycker det är lite märkligt att alla tre, till och med Alice hoppade på tåget om att det varit ett sånt drev mot honom? Alltså att den här utredaren hade presskonferens direkt sådär kan jag se var lite märkligt men vad består drevet i egentligen? Antar att det är media som åsyftas. De måste ju skriva om detta, att höga chefer på landets viktigaste myndighet knullar och ger varandra jobb osv är en stor sak. Sen när den här jävla utredaren meddelar att han bedömt att allt beror på Löfving, ska de inte rapportera det eller vad? Jag fattar inte riktigt var det här tankegodståget om "drev" kommer ifrån

Är det nåt på twitter jag inte känner till eller är det Daniel Nyhlen o Co man tänker på eller vad? De har väl mest frossat i vilken femme fatale Linda H är

Jag hatar ju svenska sunkkrönikejournalistnollor minst lika mkt som alla andra på flashback men de kan ju inte utgå ifrån att folk kan ta livet av sig hela tiden.

Verkar vara rätt ogenomtänkt av snubben oxå, han hade fått mycket fin pension och hade lätt kunnat dra till Slovenien eller nåt och knullat unga tjejer där
Citera
2023-02-26, 20:48
Medlem
GW är upprörd och erbjuder Löfvings bror hjälp med att stämma familjen, han beskrev rapporten som grovt förtal (av avliden). Tror de flesta som läst rapporten kan se det. Kommer säkerligen sluta med att Thornberg avgår.

https://www.tv4play.se/program/efter-fem/gw-rasar-h%C3%B6gsta-polisledningen-har-helt-f%C3%B6rlorat-fotf%C3%A4stet/20455161?offset=0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in