2023-02-26, 20:04
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Det som stör mig mest av allt är att alla nu helt plötsligt kommer på att Mats blev orättvist behandlad. Inte ett ljud om det innan han dog.
Jävla hyckarland man lever i!
Moralpanik och rädda sitt egna skinn det är fan allt handlar om i Sverige.
Helt plötsligt ska alla fälla krokodiltårar över en kvinnomisshandlande korrumperad stalker.
Citera
2023-02-26, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera99
Fick Lennart Saläng vara kvar som länspolismästare efter det här?
Trodde först artikel var ett aprilskämt.

Kul att ha blivit kommissarie för den här tjänsten.
Varför fick just du tjänsten?
Jag var bäst av alla på att köra leksakståg🚂
Tung kompetens för den tjänsten.

Lennart Saläng som varit flintis redan som ung - han är inte polis
men har gått Polischefsutbildningen likt Tommy Lindström, Den Vanskapta Hästen,
Göran Klänningen Lindberg o Karl-Åke Pettersson m fl - den finns inte kvar längre.
Tror man patrullerade lite eller var med o var väl i domstol 6 mån - den tog 2.5 år
o man måste ha en jur kand för att platsa - sen började man som polissekreterare
o blev normalt polismästare.

LS - Då Kaxballe o Leksakstågledare - idag o är ensam bitterballe om han nu fattar detta - har bott i
4 rok BR i Årsta tidigare - Men han lever i alla fall i motsats till Mats Dopping Löfving

Fakta om bostaden
Bostadstyp: HyresOrätt - Lägenhet Antal rum: 1 Kökstyp: Kokskåp Boarea: 34 kvm

Bostadskategori: Specialbostad för äldre eller funktionshindrade Byggår: 2011
Citera
2023-02-26, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Kan det vara så att rikspolischefen iscensatte
en jävig utredning i form av ett karaktärsmord
av Mats Löfving med syftet att rentvå sig själv
och Linda Staaf med justitieminister Gunnar
Strömmers godkännade....

Strömmer har inte godkänt något - han tyckte det var åthelvete o drev på
för att det skulle gå fortare - Strömmer har inte köpt ord för arbetsgivarens pengar

Gela fick nog en peng för att dra tillbaka sin stämningsansökan o förlikningsbeloppet är hemligt
svårt att tro att hon skulle vika ner sig med nollförkning

Coura Mbaye blev slutligen belönad av Mp med skattefritt jobb i Bryssel efter att ha dragit tillbaka
sin stämningsansökan
Senast redigerad av SisterJones 2023-02-26 kl. 20:15.
Citera
2023-02-26, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av videopac
Du är ju så borta att du nog aldrig kan inse hur dumt du skriver. Inte så ovanligt på FB dock.

Var har h*n fel?
Citera
2023-02-26, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Du snackar ju bara skit. Jag kan läsa dina tankar på stoppapressarna. ML var lojal mot allt vad Polis var, mot poliser, mot myndigheten. Han kommenterade inte en pågående utredning. Kanske han skulle gjort, men det hade varit tjänstefel. LS intervju är så illa i nyhetsmorgon, sen stå i uniform med tjänstevapnet i DN samma dag. FY FAN!

Det här är väl det som borde diskuteras. "Lojaliteten". Skit i Linda. Skit i att ML satte ett skott i pannan.

I vår grundlag står det att offentliga tjänster ska tillsättas efter "förtjänst och skicklighet". Efter att npm genomfördes på våra myndigheter har neporism och jäv varit REGEL vid tillsättandet av främst högre tjänster men det rinner neråt... hela tiden. Vi kan med lätthet se EN gemensam faktor - Dan Eliasson - som under sin tid som gd på FK, msb o Miv och sedan som rpc på SAMTLIGA ställen anklagades för nepotism o jäv.

Visst. Vi kan kalla Lunda Staf ett luder men MT är med "i den stora bilden". I kulturen. Lojal mot polisen men inte mor grundlagen och inte mot svenska folket.

Precis som Ribbenvik. Ojojoj vad folk skakar på verket nu när han fick sparken.

Jag har få förhoppningar att saker kommer förändras. De sitter där de sitter. Barndomskamraterna. Studiekamrater. De gamla kollegorna. De nya o de gamla liggen- som en megafettpropp i ett kloaksystem och nu bär Linda är skurken o Mats offret så poff blir klumpen aldrig upptäckt.
Citera
2023-02-26, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Strömmer har inte godkänt något - han tyckte det var åthelvete o drev på
för att det skulle gå fortare - Strömmer har inte köpt ord för arbetsgivarens pengar

Om Strömmer hade haft lite kurage och stoppat denna cirkus i tid men nu lät han det ske och ML tog sitt liv.
Citera
2023-02-26, 20:15
Medlem
Är rapporten borttagen ifrån deras hemsida iaf

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1063575

"Runar Vikstens rapport om polischef Mats Löfvings agerade har tagits bort från polisens hemsida."

"Inte heller polisens nationella mediecenter känner till varför rapporten plockats bort.

– Det är inget jag känner till eller är medveten om, säger presstalespersonen Stefan Marcopoulos till Aftonbladet."
Citera
2023-02-26, 20:16
Medlem
Citat:
Om Strömmer hade haft lite kurage och stoppat denna cirkus i tid men nu lät han det ske och ML tog sitt liv.

Självklart OM HAN ÄGNAT SIG ÅT MINISTERSTYRE
Citera
2023-02-26, 20:16
Medlem
Grovt förtal av avliden, därav nedtagen enligt GW.

Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Är rapporten borttagen ifrån deras hemsida iaf

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1063575

"Runar Vikstens rapport om polischef Mats Löfvings agerade har tagits bort från polisens hemsida."

"Inte heller polisens nationella mediecenter känner till varför rapporten plockats bort.

– Det är inget jag känner till eller är medveten om, säger presstalespersonen Stefan Marcopoulos till Aftonbladet."
Citera
2023-02-26, 20:18
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Runar Vikstens rapport om polisens agerande kring ärendet med Mats Löfving och Linda Staaf har tagits bort från polisens hemsida.
https://www.expressen.se/nyheter/rap...isens-hemsida/

Runar Vikstens rapport borttagen från polisens hemsidahttps://www.svt.se/nyheter/inrikes/runar-vikstens-rapport-borttagen-fran-polisens-hemsida

Hm, det luktar inget annat än att de vill skydda Staaf.
Varför ska hon skyddas på detta sätt, när det luktade mer svartsjuka hos henne än ML?
Och hennes otrevliga stalkande (som utredaren påpekade henne om) blev det ingen som helst polisanmälan av.

De har tagit bort utredningen från polisens hemsida för att skydda både Linda Staaf, Ari Stenman och Viksten va?
Idag när Aftonbladet och Expressen blottade hur Linda Staaf ljugit, så blev det för mycket?
En kvinna får ju inte hängas ut.

(Jag stör mig på sånt här fast jag är kvinna själv.)
Citera
2023-02-26, 20:21
Medlem
Man trodde att polisen hade i uppgift att bekämpa brottsligheten
men den ägnar större resurser till en osannolik självdestruktion
Citera
2023-02-26, 20:22
Medlem
Var det någon som sparade rapporten innan den togs bort?

Var ju ganska intressant läsning. Det verkar som att Löfving hade lätt för att bli svartsjuk och provocerad. Staaf satt vid något tillfälle och berättade om hennes och Löfvings relation för Kollegan Ebba vid en lunch, Ebba hade då fått intrycket av att Löfving varit fysiskt våldsam mot Staaf och då velat upprätta en anmälan. Anmälan för misshandel lades dock ner och Staaf avfärdade det som ett "missförstånd", för Löfving hade bara "varit elak", det var alldeles för trivialt för en åklagare att ta vidare. Däremot hade ryktet spridits som en löpeld inom kontoret. Enligt rapporten var Löfving ovetandes om orsaken till anmälan.

Rätta mig om jag har fel, men hade inte Staaf åkt hem till Löfving för att berätta om nya förhållandet med ÖB? Typ för att vara uppriktig eftersom Löfving hade väldigt lätt för att bli svartsjuk, enligt henne.

Staaf beskrev även deras relation som väldigt destruktiv, men gav inte någon konkret beskrivning av "väldigt destruktiv". Finns så väldigt mycket att läsa om Löfvings påstådda beteenden i både rapporten och media. Jag motsäger inte det men vad vet vi egentligen om Staafs beteenden? Ponera att hon startade ryktesspridning och åkte hem till honom för att köra upp hennes nya relation med ÖB i hans ansikte, att driva honom till impulsivitet eller efterföljelse? Är iaf inte bara Löfving som bidragit till den sk destruktiva relationen.
Senast redigerad av morganisk 2023-02-26 kl. 20:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in