Citat:
Och vad har det med Mats död att göra menar du?
Vad beträffar hennes kompetens, så har hon en jurist-kandidatexamen på 270 poäng (4.5 år) och en ekonomikandidatexamen (3 år). Suttit ting i två tingsrätter, jobbat som revisor hos polisen och sedan som ekonomichef. Jag vet inte vad som krävs för att bli underrättelsechef hos NOA. Men Linda har iaf. båda jobbat inom polisen (som chef), i tingsrätten och har två fina utbildningar innan hon började på NOA. I mina öron låter det som en välutbildad kvinna (7.5 år på universitet som har givit henne 2 kandidatutbildningar) med fint CV och hon var ju inte novis vad gäller juridik, polisorganisationen, chefsrollen osv. När hon började på NOA fick hon gå på särskilda internutbildningar/chefsutbildningar som gav henne en "polismans befogenheter".
Men som sagt: jag vet inte vilken kompetens som behövs för att vara underrättelsechef på NOA. Det jag vet är ju att chefer inte jobbar "På golvet" så att säga... Utan brukar ha hand om personalfrågor, budgetarbete, lönesättning, information från ledningen ner till personalgruppen, beslutsfattande utifrån de beslut som fattas av ledningen etc. Linda var alltså en form av sådan mellanchef och hade chefer över sig som var utbildade poliser med lång erfarenhet (såsom Mats tex.). Utifrån detta kan Linda mycket väl haft alldeles perfekt kompetens för yrket om man ser till hennes CV och eventuella arbetsuppgifter som underrättelsechef på NOA.
Jag vet dock inte riktigt vad du far efter när du menar att hon skulle ha dragit något "feministkort"? Vad är ett "feministkort" för något menar du?