2023-02-25, 23:42
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinstonO
Stort tack för det förtydligandet. En till pusselbit på plats.

Någon som vet varför han ändrar färg på sina byxor, från mellangrå i första förhöret till svarta i det bandade förhöret 25/4 -86?
Något vittne som säger i media att mördaren hade grå eller mörkgrå byxor?
Jag kan inte hitta särskilt många som anger mer signalement än ”mörka byxor”…

Var det inte LP som vid något tillfälle nämnde grå byxor?

Men när det har jag inte sett någon uppgift på. I så fall måste det ha nämnts före den 25:e april.

Förhörsledaren, som läst på de tidigare förhören, reagerar ju ganska starkt på bandet över ändringen.

En annan detalj är att de i receptionen ser keps med öronlappar, medan SE insisterar på en utan.
Citera
2023-02-25, 23:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Det var nyss uppe i tråden. Säg inte att nåt är avvikande eller konstigt. Förklara hur det knyter Stig Engström till mordet på Olof Palme.

Det mesta har varit uppe nyligen i SE-tråden?

Förklara hur det knyter SE till MOP? Vad är det för en märklig fråga? SE knyter väl sig själv till MOP via sina storys till tidningar och PU från dag ett?

Oavsett om SE är varande eller GM är mycket runt honom avvikande och konstigt, att påstå motsatsen blir larvigt och oseriöst.
Citera
2023-02-25, 23:45
Medlem
Citat:
Det var nyss uppe i tråden. Säg inte att nåt är avvikande eller konstigt. Förklara hur det knyter Stig Engström till mordet på Olof Palme.

1 Han blir ju plötsligt ett vittne i media utan att behöva vara det...

2 Han ber om utstämplingstiden för egen del...

Tycker du att han är ett vittne bara för han själv säger det ?
Citera
2023-02-25, 23:50
Medlem
Citat:

Man skulle enkelt kunna säga att det finns 3 alternativ..

1 GM ....1st i Sverige

2 Vittne på Sveavägen..... ca 15st i Sverige

3 Inget av det.....ca 8milj ( Du o Jag )

Eftersom Engström återvänder till Skandia så kan han inte använda sig av alternativ 3

Engström måste alltså bli ett vittne och kan inte som GM bara försvinna eftersom han av någon anledning återvänder..!

Man kan väl påstå att han lyckades bli ett vittne med hela Sverige även om han är GM..
Citera
2023-02-25, 23:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Men vet du om Engström meddelar utstämplingstiden när han får den ?

För annars tolkar man det enbart att det var till honom själv..

Till RB säger han att dom ligger på ordentligt både polis och media..

Är detta bara ett sätt att få RB att åka in till kontoret och ge Engström tiden för egen del så är det misstänkt

Nej, jag vet inte om han gav tidningarna utstämplingstiden. Det tror jag inte?

Polisen låg knappast på om utstämplingstid på förmiddagen, de kände ju inte till hans existens då ens. Det är ju lite "egensinnigt" av SE att vara så mån om tiden, att han ber RB kolla upp det på lördagen, det hade med lätthet kunnat vänta till måndag?
Citera
2023-02-26, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Nej, jag vet inte om han gav tidningarna utstämplingstiden. Det tror jag inte?

Polisen låg knappast på om utstämplingstid på förmiddagen, de kände ju inte till hans existens då ens. Det är ju lite "egensinnigt" av SE att vara så mån om tiden, att han ber RB kolla upp det på lördagen, det hade med lätthet kunnat vänta till måndag?

Ja det var ju oavsett inte ens en exakt tid för mordet...Alltså hans utstämplingstid!

Kom just på en sak..

Hur kan han som vittne ens börja fundera på hans utstämplingstid från början ?

Det är lite märkligt faktiskt för han vet på ca minuten vad klockan är ändå ...Då han skyndar till tåget..
Citera
2023-02-26, 00:10
Avstängd
Citat:
Ja det var ju oavsett inte ens en exakt tid för mordet...Alltså hans utstämplingstid!

Kom just på en sak..

Det är lite märkligt faktiskt för han vet på ca minuten vad klockan är ändå ...Då han skyndar till tåget..

Ja, jäkligt bra fråga. För mig berättar det att han inte var det han utgav sig för att vara. Han ville göra sig intressantare än vad han var, han fick fnatt när han fick reda på offret. Som vittne är ju hans utstämpling rätt ointressant egentligen? Han gick ju (enligt egen utsago) och blängde på sin svarta urtavla mer eller mindre från Skandias entré till han snubblade på LOP, så är det något han bör ha koll på är det ju klockslaget. Som lögnare att vilja bli ett vittne kan det ju vara intressant för honom med utstämplingstiden, eftersom han egentligen har noll koll, han vet bara att kan ha kom ut för sent för det mesta av värde, och sket antagligen i tumultet (trodde att det var fylleptrask), stod och kollade på avstånd, eller, så sket han även i det och bara gick förbi mot Kungsgatan, vände på klacken längre fram. Eller så var han GM.
Citera
2023-02-26, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Ja, jäkligt bra fråga. För mig berättar det att han inte var det han utgav sig för att vara. Han ville göra sig intressantare än vad han var, han fick fnatt när han fick reda på offret. Som vittne är ju hans utstämpling rätt ointressant egentligen? Han gick ju (enligt egen utsago) och blängde på sin svarta urtavla mer eller mindre från Skandias entré till han snubblade på LOP, så är det något han bör ha koll på är det ju klockslaget. Som lögnare att vilja bli ett vittne kan det ju vara intressant för honom med utstämplingstiden, eftersom han egentligen har noll koll, han vet bara att kan ha kom ut för sent för det mesta av värde, och sket antagligen i tumultet (trodde att det var fylleptrask), stod och kollade på avstånd, eller, så sket han även i det och bara gick förbi mot Kungsgatan, vände på klacken längre fram. Eller så var han GM.

Okej..

Vi leker med tanken att han och hans fru ska till Idre och han vill verka vara intressant i Media odyl..

Men det kan han ju vara utan sin utstämplingstid så det märkliga är att han är väldigt angelägen just om tiden...Men inte för att lämna den vidare utan att bara få den !

Som vittne blir det så ologiskt..
Citera
2023-02-26, 00:36
Medlem
Citat:

Kom just på en sak..

Kan ha och göra med klocktittandet. Ett alibispår eller ett märkvärdighetsspår. Han skulle kunna säga att när han kollade på klockan var hon xx.

Hypotetisk att han varken som vittne eller GM kollade på klockan alls.

Jag kollade på klockan i skottögonblicket och då var min klocka 23:21

Alt så minns han inte tiden i efterhand.
Citera
2023-02-26, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Kan ha och göra med klocktittandet. Ett alibispår eller ett märkvärdighetsspår. Han skulle kunna säga att när han kollade på klockan var hon xx.

Han kanske inte minns exakt..

Men du vet när man ska ta tåget kl 23:30...

Så när man är 200m ifrån så kollar man på klockan och ser 23:22 och tänker att det är lugnt...

Så visst har han en bra hum om vad klockan är !!

Iallafall bättre än utstämplingstiden som eg inte säger något !

Är Engström bara oskyldigt vittne så varför funderar han på sin utstämplingstid eg ?

Om polisen undrar om mordet skedde 23:21 eller 23:23 så skulle han utstämplingstid ändå inte vara så viktig
Citera
2023-02-26, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden

Min teori är att han vet att utstämplingen går fel..

Likt min mikrovågsugn som går 2min fel..

Alltså han hoppas att den ger 23:21 så han får alibi på utstämplingstiden i hans affekta hjärna...
Citera
2023-02-26, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Var det inte LP som vid något tillfälle nämnde grå byxor?

Men när det har jag inte sett någon uppgift på. I så fall måste det ha nämnts före den 25:e april.

Förhörsledaren, som läst på de tidigare förhören, reagerar ju ganska starkt på bandet över ändringen.

En annan detalj är att de i receptionen ser keps med öronlappar, medan SE insisterar på en utan.

Ja, det är ju flera saker som han vill trycka på för att komma bort från signalementet, även att han har knäppt rock (som inte fladdrar).
Men jag kan inte hitta något i media om grå byxor.
Tycker det är märkligt att han ändrar sig där. Men det är ju mycket som är märkligt med SE. Är han GM kanske det bara är ytterligare ett sätt att komma bort från sin ursprungliga klädsel.
Senast redigerad av WinstonO 2023-02-26 kl. 08:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in