2023-02-26, 00:10
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Efter att Nazi-Ryssland har försökt att inta Bakhmut i snart 8 månader finns nu ingenting mer än ruiner kvar.

https://t.me/Donbas_Operativniy/28894
Såhär behandlar alltså ryzzen de städer man anser är ryzka....och ska " befria "
Sjysst framtid som väntar de presumtiva nya ryska områdena.
Citera
2023-02-26, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Kollar man videon från dom ukrainska soldaterna (redigering) så låter det som dom redan är mer eller mindre omringade. Det var exakt detta jag och andra befarade när ryssarna började ta mark norr och syd om staden. Dom skulle ha börjat ge mark för ett bra tag sedan.

https://rumble.com/v2at0wg-bakhmut-meat-grinder-ukrainian-militant-recorded-a-video....html

Jo, men det är två(?) soldater i ett dike. Det kan inte ge hela bilden. Säger inte att de inte har det jävligt, men betyder inte att 10.000 och all utrustning är fast på det stället.
Citera
2023-02-26, 00:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Säker på det? Det skulle betyda att runt 10 000 ukrainska soldater är fast i staden, vilket jag inte tror. Det vore ett grovt tjänstefel att låta sig omringas.

Zelenskyjs kanonmat.
Citera
2023-02-26, 00:20
Avstängd
Citat:
Kollar man videon från dom ukrainska soldaterna (redigering) så låter det som dom redan är mer eller mindre omringade. Det var exakt detta jag och andra befarade när ryssarna började ta mark norr och syd om staden. Dom skulle ha börjat ge mark för ett bra tag sedan.

https://rumble.com/v2at0wg-bakhmut-meat-grinder-ukrainian-militant-recorded-a-video....html

Jag förutspådde det här för flera veckor sedan.
Citera
2023-02-26, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag förutspådde det här för flera veckor sedan.
Står ingenstans om detta.

Ni har förutspått detta sen augusti.
Citera
2023-02-26, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Jo, men det är två(?) soldater i ett dike. Det kan inte ge hela bilden. Säger inte att de inte har det jävligt, men betyder inte att 10.000 och all utrustning är fast på det stället.

Ryssarna har tagit berhivka och yahidne i norra backmut. Man befinner sig söder om chasiv yar och h32 vägen är i stort stängd. Vilket betyder att en ynka bro mellan ryssarnas positioner är öppen. Dom som flyr den vägen kommer att vara väldigt utsatta. Så visst så kan dom alla rusha den vägen, men det är inte lätt för ryssarna kommer att angripa från alla håll, även från luften och med artilleri. Dom skulle ha påbörjat organiserad reträtt för ett bra tag sedan, mot chasiv yar för att undvika detta.
Citera
2023-02-26, 00:36
Medlem
Citat:
Ryssarna har tagit berhivka och yahidne i norra backmut. Man befinner sig söder om chasiv yar och h32 vägen är i stort stängd. Vilket betyder att en ynka bro mellan ryssarnas positioner är öppen. Dom som flyr den vägen kommer att vara väldigt utsatta. Så visst så kan dom alla rusha den vägen, men det är inte lätt för ryssarna kommer att angripa från alla håll, även från luften och med artilleri. Dom skulle ha påbörjat organiserad reträtt för ett bra tag sedan, mot chasiv yar för att undvika detta.

Det kan dom ha gjort också. Vi får veta senare. Om vi ens får några uppgifter som går att lita på.
Citera
2023-02-26, 00:39
Avstängd
Citat:

Det är kört för Ukraina nu. Jag tror att Zelenskyj kommer att fly till Israel.
Citera
2023-02-26, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är kört för Ukraina nu. Jag tror att Zelenskyj kommer att fly till Israel.

Vet inte om man kan säga att det är kört än, ukrainarna har bevisat att man inte ger sig i första taget. Men med tanke på hur mkt ukraina har lagt på att försvara backmut så blir det ett svårt nederlag, helt klart. Att backmut kommer att falla sa jag för ett tag sedan, det var uppenbart. Nu är frågan hur dom kommer att hantera det. Backmut var kraftigt fortifierat. Tvivlar på att det stämmer med resten av ytan efteråt mot dnieperfloden. Nu kan vi snart få se hur kriget slutar, eller iaf om ukraina klarar att stå emot.
Senast redigerad av salad 2023-02-26 kl. 00:55.
Citera
2023-02-26, 01:24
Medlem
88SONs avatar
Haha, den enda anledningen till att Bakhmut blivit en sån rejäl snackis är att Ryssarna har fokuserat enorma resurser i området, det enda naturliga för försvararen är då att så effektivt som möjligt försvara positionen och blöda ut fienden. Med tanke på att de har haft månader av förberedelse och mängder med underrättelse/tips från väst så känns det osannolikt att de irrationellt låtit en stor mängd soldater bli omringade i staden. Det går emot all modern taktik och doktrin

Låt säga att Bakhmut faller, ryssarna får kontroll över en mindre stad som är mer eller mindre i ruined, till stor kostnad. Vad härnäst? Ifall de har styrka kvar, anfalla mot Kramatorsk, där har de flera försvarslinjer att bryta igenom, sedan har de Kramatorks och Slovjansk som är förberedda, försvarade och står på högre höjder att bryta igenom. Med tanke på hur lång tid det tagit i Bakhmut så lär det ta minst 2-3 månader innan de lyckas ta Kramatorsk och Slovjansk
Citera
2023-02-26, 01:28
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Vet inte om man kan säga att det är kört än, ukrainarna har bevisat att man inte ger sig i första taget. Men med tanke på hur mkt ukraina har lagt på att försvara backmut så blir det ett svårt nederlag, helt klart. Att backmut kommer att falla sa jag för ett tag sedan, det var uppenbart. Nu är frågan hur dom kommer att hantera det. Backmut var kraftigt fortifierat. Tvivlar på att det stämmer med resten av ytan efteråt mot dnieperfloden. Nu kan vi snart få se hur kriget slutar, eller iaf om ukraina klarar att stå emot.
Två ryzka snillen spekulerar?
Bachmut har ju redan en gång i kriget varit under ryzk kontroll men det har såklart ni snillen koll på..?
Citera
2023-02-26, 02:42
Medlem
https://twitter.com/jpe25216052/status/1627188440377831426

-Redan 2016 informerar här John McCain och Lindsey Graham ukrainarna om att USA kommer bistå med allt som krävs för att förgöra Ryssland i det krig som ska komma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in