2023-02-25, 23:44
Medlem
Jag förstörde möjligtvis hela mitt liv för ett par minuter sedan. Jag blev "lurad" till att skratta åt ett väldigt, väldigt mörkt skämt på internet med mitt ansikte synligt. Jag har generellt en väldigt mörk humor, men denna personen lyckades ta det ännu längre genom att låtsas vara en vanlig människa, tills han från ingenstans sade ett enormt mörkt skämt. Min nuvarande sömndeprivering samt mörka humor gjorde att jag skrattade åt det. Jag skrattade en kort sekund, innan jag direkt avbröt samtalet. Nu mår jag extremt dåligt, jag misstänker att denna person kommer att lägga ut detta på youtube och tiktok, och folk kommer försöka ta reda på vem jag är för att "cancella mig" och hänga ut mig som ett monster på instagram och tiktok samt dela klippet för att ta reda på vem jag är, ringa mitt jobb o.s.v..

Jag mår så jävla dåligt nu, vad fan ska jag göra? Jag är 99% säker att jag vet vem personen är, och kommer utpressa mig om jag försöker kontakta honom för att inte sprida klippet. Mår så jävla dåligt
Citera
2023-02-25, 23:47
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Är du någon form av kändis?

Om någon försöker utpressa dig så be dom dra ditt pepparn växer.

Edit: https://www.svenskakyrkan.se/jourhavandeprast
Jourhavande präst
Brottas du med ångest, ensamhet eller självmordstankar och behöver någon att prata med? Jourhavande präst erbjuder akut samtals- och krisstöd och är en del av Svenska kyrkans själavård. Jourhavande präst lyssnar, och det som sägs stannar mellan er. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.
Senast redigerad av CitrusInYourEye 2023-02-25 kl. 23:51.
Citera
2023-02-25, 23:51
Medlem
Om det publiceras en video där du syns, utan din tillåtelse kan du anmäla. Dock lär inte videon försvinna direkt.

Du kan ju alltid förbereda vad du ska säga om det blir publicerat offentligt för att försvara dig. Dock så låter det som du får skylla dig själv om du nu har skrattat åt något som är så brutalt som du beskriver.

Kanske ska du söka hjälp för det? För att få bort sin mörka humor, som du uttrycker det. Du verkar inte stå för dina åsikter, låtsas du vara någon som du inte är?
Citera
2023-02-25, 23:53
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anju
Jag förstörde möjligtvis hela mitt liv för ett par minuter sedan. Jag blev "lurad" till att skratta åt ett väldigt, väldigt mörkt skämt på internet med mitt ansikte synligt. Jag har generellt en väldigt mörk humor, men denna personen lyckades ta det ännu längre genom att låtsas vara en vanlig människa, tills han från ingenstans sade ett enormt mörkt skämt. Min nuvarande sömndeprivering samt mörka humor gjorde att jag skrattade åt det. Jag skrattade en kort sekund, innan jag direkt avbröt samtalet. Nu mår jag extremt dåligt, jag misstänker att denna person kommer att lägga ut detta på youtube och tiktok, och folk kommer försöka ta reda på vem jag är för att "cancella mig" och hänga ut mig som ett monster på instagram och tiktok samt dela klippet för att ta reda på vem jag är, ringa mitt jobb o.s.v..

Jag mår så jävla dåligt nu, vad fan ska jag göra? Jag är 99% säker att jag vet vem personen är, och kommer utpressa mig om jag försöker kontakta honom för att inte sprida klippet. Mår så jävla dåligt
Du oroar nog bara i onödan. Nämn en person som fått sitt liv förstört sådär.
Citera
2023-02-25, 23:53
Bannlyst
Citat:

Skrattade du åt en stackars liten våldtäkts-Wahibi som har fått socialbidraget indraget, eller varför tror du att ditt liv är över?
Citera
2023-02-26, 00:03
Medlem
Dina tidigare trådar:
Krypterade chattar.
Kryptovalutor.
Orolig över virusprogram sparar känslig data

Det är inte direkt svårt att koppla ihop att du sitter på darkwebb och tittar på barnporr.

"Låtsas vara en vanlig människa"

Finner inget som skulle vara så förödande i dessa samband annars.

ägd
Senast redigerad av crYptOiLLumUnATi 2023-02-26 kl. 00:12.
Citera
2023-02-26, 00:05
Medlem
myiasiss avatar
Meh...!

"-Har du hört om den dövstumme som missade tåget? -Han svor så han fick skavsår i händerna!"

Det var åt det skämtet du skrattade åt. Hur personen i fråga klippt & klistrat ditt deltagande i mer prekär situation är bara att förneka. Släpp det och gå vidare.

Hade jag gjort.
Citera
2023-02-26, 00:08
Medlem
Citat:

Du spekulerar och dessutom förstorar du konsekvenser som då skulle kunna inträffa.

Du hetsar upp dig och mår dåligt över något som inte hänt. Ta det lugnt.

Händer det så får du ta det då.
Citera
2023-02-26, 00:08
Medlem
men på riktigt, ta det lugnt nu. Vem fan bryr sig om dom ser ett klipp på när en person skrattar åt ett mörkt skämt? Visst att det kan kännas jobbigt när det gäller en själv, men du har ju verkligen inte sabbat ditt liv pga detta, för inte en jävel kommer att bry sig om vad du har för sjuk humor.

Tror dom flesta av oss här på flashback har en sjuk humor, men tror det är långt ifrån ens 5% som skulle bry sig om nån mupp skulle smygfilma och dela det på youtube.
Citera
2023-02-26, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CitrusInYourEye
Är du någon form av kändis?

Om någon försöker utpressa dig så be dom dra ditt pepparn växer.

Edit: https://www.svenskakyrkan.se/jourhavandeprast
Jourhavande präst
Brottas du med ångest, ensamhet eller självmordstankar och behöver någon att prata med? Jourhavande präst erbjuder akut samtals- och krisstöd och är en del av Svenska kyrkans själavård. Jourhavande präst lyssnar, och det som sägs stannar mellan er. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.
Är ej kändis, mitt förra jobb hade ca 120 anställda på kontoret, många unga tjejer som hade tiktok och garvade över det på rasterna. Har inget nuvarande jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Om det publiceras en video där du syns, utan din tillåtelse kan du anmäla. Dock lär inte videon försvinna direkt.

Du kan ju alltid förbereda vad du ska säga om det blir publicerat offentligt för att försvara dig. Dock så låter det som du får skylla dig själv om du nu har skrattat åt något som är så brutalt som du beskriver.

Kanske ska du söka hjälp för det? För att få bort sin mörka humor, som du uttrycker det. Du verkar inte stå för dina åsikter, låtsas du vara någon som du inte är?
Han publicerar på en amerikansk hemsida, kommer inte ge upp mitt juridiska namn till deras myndigheter för att överklaga om klippet skulle läggas ut. Dessutom sprider hans "fans" klippen vidare, så ingen idé att försöka vinna juridiskt.

Ok, så med din logik så måste alla veta allt om varandra, annars är man en dålig person? Känns det logiskt att alla skulle berätta sina mest jobbigaste upplevelser, annars är man oärlig? Tror du att du skulle säga något konstigt när du inte sovit på 48 timmar? Tycker du det rimligt att en person ska dömmas för vad denne säger när den är avslappnad och blir överrumplad av något fullkomligt bizarrt? Tvärtom, kunde inte i min vildaste fantasi tro att någon kunde uttrycka sig så chockartat via en mun, mitt "skratt" var snarare en kåpningsmekanism över hur hemskt det han sade var.

Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Du oroar nog bara i onödan. Nämn en person som fått sitt liv förstört sådär.
Denne kille är amerikan, i USA har folk blivit cancellade för saker som inte ens varit "bevisade", jag kan bli rökt.

Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Haddock
Skrattade du åt en stackars liten våldtäkts-Wahibi som har fått socialbidraget indraget, eller varför tror du att ditt liv är över?
Nej, en vit kille i USA.

Citat:
Ursprungligen postat av crYptOiLLumUnATi
Dina tidigare trådar:
Krypterade chattar.
Kryptovalutor.

Det är inte direkt svårt att koppla ihop att du sitter på darkwebb och tittar på barnporr.

Finner inget som skulle vara så förödande i dessa samband annars.
ägd
Detta ignoranta inlägg är DEN EXAKTA ANLEDNINGEN till att jag mår dåligt, den här häxjaktsmentaliteten över rättvisa som tiktokare och twitter användare använder för att förstöra liv samtidigt som de drar förhastade slutsatser.

Jag har hållt på med krypto för att jag förlorat mycket pengar på börsen, krypterade chattar ville jag ha för att skydda mig med han som skulle sälja krypto till mig för jag litade inte på localcryptos chat-funktion.

Och med denna diffusa info så drar du alltså slutsatsen att jag är ett pedo som skulle blivit prankad av ett annat pedo, samtidigt som vi båda visade ansikterna för varandra på darkwebb? Du är det självaste exemplet av förhastade slutsatser och ignorans.
Citera
2023-02-26, 00:24
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Citat:
Är ej kändis, mitt förra jobb hade ca 120 anställda på kontoret, många unga tjejer som hade tiktok och garvade över det på rasterna. Har inget nuvarande jobb.

Han publicerar på en amerikansk hemsida, kommer inte ge upp mitt juridiska namn till deras myndigheter för att överklaga om klippet skulle läggas ut. Dessutom sprider hans "fans" klippen vidare, så ingen idé att försöka vinna juridiskt.

Ok, så med din logik så måste alla veta allt om varandra, annars är man en dålig person? Känns det logiskt att alla skulle berätta sina mest jobbigaste upplevelser, annars är man oärlig? Tror du att du skulle säga något konstigt när du inte sovit på 48 timmar? Tycker du det rimligt att en person ska dömmas för vad denne säger när den är avslappnad och blir överrumplad av något fullkomligt bizarrt? Tvärtom, kunde inte i min vildaste fantasi tro att någon kunde uttrycka sig så chockartat via en mun, mitt "skratt" var snarare en kåpningsmekanism över hur hemskt det han sade var.

Denne kille är amerikan, i USA har folk blivit cancellade för saker som inte ens varit "bevisade", jag kan bli rökt.

Nej, en vit kille i USA.

Detta ignoranta inlägg är DEN EXAKTA ANLEDNINGEN till att jag mår dåligt, den här häxjaktsmentaliteten över rättvisa som tiktokare och twitter användare använder för att förstöra liv samtidigt som de drar förhastade slutsatser.

Jag har hållt på med krypto för att jag förlorat mycket pengar på börsen, krypterade chattar ville jag ha för att skydda mig med han som skulle sälja krypto till mig för jag litade inte på localcryptos chat-funktion.

Och med denna diffusa info så drar du alltså slutsatsen att jag är ett pedo som skulle blivit prankad av ett annat pedo, samtidigt som vi båda visade ansikterna för varandra på darkwebb? Du är det självaste exemplet av förhastade slutsatser och ignorans.

Har du ringt till prästen?

Annars kan du lätta ditt hjärta här, vad skrattade du åt?
Citera
2023-02-26, 00:40
Medlem
Citat:

Nej, en vit kille i USA.

Jag kan inte svara om jag skulle reagera lika, med ett ”skratt” eller inte om det dyker upp någon konstig fråga eller påstående. Nu var jag ju inte där, kan knappast förstå exakt vad som hände mer än det kryptiska som du berättat och därefter lägga ihop det med min erfarenhet. Just nu är mitt liv kaos, jag antar det värsta för att då blir det lättare om det inte blir så. Jag har dessutom inte varit vaken så länge nu. Men du bör kanske sova, så om några timmar kanske du kan komma fram till mer rationella lösningar själv.

Hur du är, hur du reagerade och om du står för det kan jag ju bara gissa. Så ingen idé med påhopp. Detta är fb, det får du förvänta dig när du skriver så kryptiska inlägg här.

Men om förstår om du inte vill avslöja sitt juridiska namn och bestrida detta om det komme ut. Men om andra följare ändå kan koppla det till dig är du väl ändå redan avslöjad? Då förlorar du väl inget på att försöka få bort videon OM DEN NU PUBLICERAS. Men återigen du sitter på mer fakta än mig. Jag försökte bara vara behjälplig med några enstaka tips. Men det är lördagkväll, alkoholen flödar och det är Flashback vi skriver på.

Gör det di tycker är rätt, om du ska vara så kryptisk så är det ingen idé att leta efter råd här. Vi kan aldrig någonsin förstå hur du känner, upplever eller vad sanningen faktiskt är kring vad som hänt. Du är den enda som vet om vad som du står för.

Så återigen, lös det på det vis du tycker är bäst, skit i vad folk skriver här. Då kanske vi nått slutet av denna tråd?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in