Citat:
Ursprungligen postat av
Zebrima
Ja och någon natt innan försvinnandet grät ju Maddie förfärligt medan föräldrarna var ute och åt. Kanske gav de henne en extra hög dos för att hon inte skulle vakna och gråta igen. Eller så gav båda föräldrarna en dos ovetande om att den andre redan gett. Om de täcker upp för varandra i detta så tror jag att båda föräldrarna är lika skyldiga till det som hänt.
Men en annan teori är ju att Maddie vaknade, klättrade upp på/vid soffan, föll ner och slog sig så illa att hon avled. Jag har för mig det fanns spår vid soffan och att man även är tveksam över om hon ens sov i sängen den kvällen utan dog kvällen innan. Familjen höll sig undan de andra familjerna dagen hon försvann och något med in- pcj utcheckningslistorna på creche var väl också konstigt den dagen.
Ja, båda hundarna markerade ju bakom soffan. Kommer inte ihåg om man fick fram nåt DNA där. Men om Madeleine ramlade mellan fönstret/väggen och soffan, så bör det trånga utrymmet ha dämpat fallet. Blodutgjutelsen bör väl då ha blivit liten, kan jag tänka.
Är ju inte helt orimligt att hon kan ha varit omtöcknad och ouppmärksam av tabletterna och därför tappat balansen. Det här kan ju även ha hänt exempelvis tidigt på morgonen när alla sov och att föräldrarna hittade henne när dom vaknade. Då kan dom ha placerat henne i väskan i garderoben medan dom planerade hur dom skulle klara sig ur situationen. Alla tennislektioner och inskrivningen på dagiset kan ha fungerat som "alibi".
Finns också utrymme för att en olycka kan ha inträffat på kvällen. Det tar bara några minuter att gå till kyrkogården. 600 meter är ingenting. Både Kate och Gerry är snabbtänkta och dessutom religiösa. En kyrkogård kan säkert ha varit en tröst i bedrövelsen. Senare på natten fick dom tillgång till kyrkan nere vid havet så att dom kunde be.