2023-02-25, 19:07
Medlem
Madrids föräldrar har väl godkänt DNA test vad jag läste. Borde inte svaret komma snart?
Citera
2023-02-25, 20:19
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Tjejen som påstår sig vara Madeleine och Amelia Mccann, Madeleines syster

Finns ändå en del likheter

https://www.instagram.com/p/CpA4rAwt...d=YmMyMTA2M2Y=
Citera
2023-02-25, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEMONOMICON

Hon är dock kopia av sin mamma och även lik sin pappa. Antagligen stressas inget dna på, då dom redan vet att Madeleine tyvärr inte finns mer
Citera
2023-02-25, 21:34
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Ja och någon natt innan försvinnandet grät ju Maddie förfärligt medan föräldrarna var ute och åt. Kanske gav de henne en extra hög dos för att hon inte skulle vakna och gråta igen. Eller så gav båda föräldrarna en dos ovetande om att den andre redan gett. Om de täcker upp för varandra i detta så tror jag att båda föräldrarna är lika skyldiga till det som hänt.

Men en annan teori är ju att Maddie vaknade, klättrade upp på/vid soffan, föll ner och slog sig så illa att hon avled. Jag har för mig det fanns spår vid soffan och att man även är tveksam över om hon ens sov i sängen den kvällen utan dog kvällen innan. Familjen höll sig undan de andra familjerna dagen hon försvann och något med in- pcj utcheckningslistorna på creche var väl också konstigt den dagen.
Ja, båda hundarna markerade ju bakom soffan. Kommer inte ihåg om man fick fram nåt DNA där. Men om Madeleine ramlade mellan fönstret/väggen och soffan, så bör det trånga utrymmet ha dämpat fallet. Blodutgjutelsen bör väl då ha blivit liten, kan jag tänka.

Är ju inte helt orimligt att hon kan ha varit omtöcknad och ouppmärksam av tabletterna och därför tappat balansen. Det här kan ju även ha hänt exempelvis tidigt på morgonen när alla sov och att föräldrarna hittade henne när dom vaknade. Då kan dom ha placerat henne i väskan i garderoben medan dom planerade hur dom skulle klara sig ur situationen. Alla tennislektioner och inskrivningen på dagiset kan ha fungerat som "alibi".

Finns också utrymme för att en olycka kan ha inträffat på kvällen. Det tar bara några minuter att gå till kyrkogården. 600 meter är ingenting. Både Kate och Gerry är snabbtänkta och dessutom religiösa. En kyrkogård kan säkert ha varit en tröst i bedrövelsen. Senare på natten fick dom tillgång till kyrkan nere vid havet så att dom kunde be.
Citera
2023-02-25, 22:00
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie
Hon är dock kopia av sin mamma och även lik sin pappa. Antagligen stressas inget dna på, då dom redan vet att Madeleine tyvärr inte finns mer

Har också den känslan. Men ett DNA test brukar väl även ta minst 3-4 veckor innan man kan sammanställa ett svar osv?

Däremot kan jag tycka att Julias mamma kan väl göra Dna test för att lugna dottern.
Hade min dotter fått psykos och trott att hon varit någon annan hade jag gärna bevisat ett dna-test innan psykosen har blivit världskänd och stämplad som psykfall liksom
Citera
2023-02-25, 22:19
Medlem
Citat:
Har också den känslan. Men ett DNA test brukar väl även ta minst 3-4 veckor innan man kan sammanställa ett svar osv?

Däremot kan jag tycka att Julias mamma kan väl göra Dna test för att lugna dottern.
Hade min dotter fått psykos och trott att hon varit någon annan hade jag gärna bevisat ett dna-test innan psykosen har blivit världskänd och stämplad som psykfall liksom

Känns som de borde snabbas på men det beror nog på att de kanske finns något bevis på att hon är död.
Jo absolut, kan tyckas men dom kanske tycker detta är trams osv. Kan förstå det
Citera
2023-02-25, 22:59
Medlem
Leeanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingorqueen
Madrids föräldrar har väl godkänt DNA test vad jag läste. Borde inte svaret komma snart?

Nej de har inte godkänt något DNA-prov det var bara någon som utgav sig att vara de som sa det till Julia (iaf vad hon sagt senare om det.)

De enda som de vill är nu att Julias föräldrar gå med på att ta DNA-prov. Men de vägrar som sagt.

Fia ger mig inventing Anna vibbar. Hon har ju sagt att när hon bodde i Sverige så löste hon ett fall med en försvunnen tjej. Problemet är bara att ingen har hört talas om detta fall. Sedan har hon på sin IG skrivit att Madeleine kommer att hittas i Tyskland någon gång 2022-2024. Och att Madeleine är duktig på att sjunga… gissa vem som gillar att sjunga?
Citera
2023-02-27, 12:52
Medlem
Megaforces avatar
Citat:

Det tar ca 2 veckor att sekvensiera ett enklare DNA-test av släktforskningstyp. Den räcker för att fastställa om hon kan vara McCann eller ej. Analysen tar ungefär en halvtimme om man gör via släktforskningssajter. Det är inte nödvändigt att ta DNA-test på föräldrarna utan man kan kolla på träffar på släktingar då McCann och Julias föräldrar inte är nära släkt med varandra.

Polisens tester är lite annorlunda och jämför bara med brottsregister och spaningsdna (t.ex. försvunna personer). Det talar inte direkt om var personen har sin härkomst. Men det går att göra mer ingående tester för att kontrollera djupare.
Citera
2023-02-27, 23:17
Medlem
Hannitys avatar
Citat:

Tycker Julia har tydligt slaviska drag (polsk/rysk/ukraina). Det har inte Amelia McCann.
Citera
2023-02-28, 23:22
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannity
Tycker Julia har tydligt slaviska drag (polsk/rysk/ukraina). Det har inte Amelia McCann.

Ja alltså egentligen vet man ju redan att det inte är hon, och att hon lider av psykiska besvär (som hennes mamma gått ut med, hon har slutat ta sin medicin..)

Men man önskar ju såklart att det hände något nytt i fallet, så man får ett avslut. Så det är roligt att spekulera men egentligen helt onödigt.

Synd att hon fick så stor medial uppmärksamhet, måste kännas extra jobbigt för paret Mccann när sånt här kommer upp, eftersom det troligtvis var dom själva som hade väck Maddie.
Citera
2023-03-01, 07:05
Medlem
Leeanns avatar
Nu har iaf Fia åkt till Julia (det trodde jag faktiskt inte hon skulle göra) och ska göra sin utredning där. Hm kan hon vara något annat på spåret? Jag tror hon vet att Julia inte är Madeleine men kanske har hon hittat något annat eller gör hon det bara för att hålla showen levande.
Citera
2023-03-01, 12:32
Medlem
På nåt sätt får jag känslan av att Fia åker till Julia på grund utav gratis PR. Julia är ju superuppmärksammad över hela världen nu och då känns det ganska lätt att utnyttja det för gratis reklam. Jag tror för övrigt inte ett dugg på att hon skulle vara Madeleine, men jag hoppas hon finner det hon letar efter. Känns som hon har grävt ett hål som det kommer vara svårt att ta sig upp från om hon ljuger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in