2023-02-25, 19:18
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Nja Kristersson gillar stora bastanta kvinnor, och talmannen skulle jag tippa egentligen inte alls intresserar sig för kvinnor. Kungen har hjärtfel!

Linda skulle nog få svårt att ”välta” Kristersson, frugan är en blivande präst, och stor som en friggebod. Åsså tre kines-ungar hemmavid, adopterade.

Talmannen har redan en kärring som han hittade på internet! (Modigt att berätta…)

Å Knugen är nog ett ännu hopplösare projekt, ny-op å lite skraltig, å Silvia vaktar som en svartsjuk hök!

Näää Linda Klättermus får nog hålla sig till ÖB ett tag till…

Lindas enda väg upp är väl om dvärgen Mållgan återkommer till maktens korridorer, han sätter på allt över 30 kg…
Citera
2023-02-25, 19:20
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Löfving gjorde väl framför allt två stora avgörande misstag:
1. Var gift med jobbet.
2. Gav efter för klättermusen.
Helt rätt. Många bryr sig också för mycket om hur andra ser en. Det är verkligen sorgligt.
Citera
2023-02-25, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morganisk
Att ta livet av sig utav ren sorg i ett sånt här läge verkar som en extrem överreaktion.

Känns självklart att Staafs untjyttjande, Thornbergs svek, Vikstens svartmålning, medias uthägning och förlusten av vänner skulle leda till en depression. Men Löfving hade barn, familj och nära vänner som fanns där, han visste det. Han var även polis i 42 år och gav åtminstone mig intrycket av att vara en bestämd person med skinn på näsan. Att slå sig fram som polis och bli chef lär dessutom vara ett karriärsval som utan tvekan kräver en benägenhet för aggression. Vill även minnas att han hade förföljt Staaf och även om den polisanmälan som följde inte ledde någonstans så var han ju inte direkt den typen som gav sig efter ett svek. Han ville sätta dit henne, han blev polis för att han drivs av att sätta dit människor som förtjänar det.

Hur fan skulle han kunna få återupprättelse för det enorma svek och svartmålning som Thornberg/Viksten/Staaf/media låg bakom?

Självmord. Han fick det sista ordet. Låste dörren och kastade nyckeln, en sista käftsmäll. Han ville inte bli svikt och gå under ensam. Över en natt gick han i allmänhetens ögon från att vara gubbsjuk och korrumperad till en äkta människa med en gedigen karriär som klarspråkig polis bakom sig. Drevet är nu svikarnas. Livet som polis var det enda han kände till ändå, han kanske var nöjd. Löfvings vän sa att bland det sista han sa var att han förlorat sin heder. Var självmordet ett försök till att ta tillbaka den på något sätt? Enda sättet att inte leva resten av livet med svansen emellan benen?

Kan även tänka mig att det första han gjorde när rapporten släpptes var att supa ner sig, vilket skulle lättat för såna här tankegångar men jag kanske bara talar för mig själv. Allt det här är bara spekulationer.

Det tragiska är när man läser hans brors intervju att enligt brodern var jobbet viktigt, men hans nära och kära var alltid viktigast. Ändå tog han livet av sig bara för "hederns" skull.

Det räckte inte med att ha barn, barnbarn, syskon, vänner etc som alla helhjärtat stöttade honom. För honom var nederlaget med hedern så enormt att han inte kunde tänka sig att leva vidare. Inte ens för barnbarnens eller barnens skull..

Det är den här sorgen och på sätt och vis "sveket" som hans nära och kära tvingas att leva med för resten av sitt liv. Plus ångesten att man inte åkte hem till honom utan litade på att han "lät ok" per telefon.

Den eventuella "hämnden" träffade nog helt fel.
Citera
2023-02-25, 19:27
Medlem
dialektikers avatar
Linda Staaf, Tv 4:
"Jag har varit tydlig med att det endast varit en ytlig relation"...bla, bla, bla.

https://www.tv4.se/artikel/324XlWQUHm2PEUmCNzsJBX/linda-staaf-ger-sin-bild-av-polisledningskandalen

(OBS, OBS, Ni måste titta klart på den första videon för att se nästa video där hon specificerat får frågan om just relationen. Tv 4 har försökt gömma den frågeställningen.)

Nä, det har du inte Linda. Det finns på papper att du sagt att det var en 6 år lång relation, och ett sexuellt förhållande. Du ville ha mer av ML. Men blev avvisad.
Var det därför du gick till Ari Stenman, för att hämnas på ML?
Citera
2023-02-25, 19:27
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Visst är det så. En människa i Mats Löfvings situation ska inte vara ensam, men just som du skriver uppfattar omgivningen många gånger inte hur illa ställt de är innan det är försent. Det är svårt, inte minst eftersom vi inte vill "lägga oss i" men det mest kärleksfulla man kan göra för en människa i kris är att lägga sig i och slå larm. Det finns hjälp att få. Jag tror fullt och fast att Mats Löfvings liv hade kunnat räddats.

”I can’t agree with you more”

Det är så förfärligt att det blev såhär. Jag är oxå övertygad om att Mats hade kunnat räddas. Någon borde ha ”lagt sig i” och roddat till så dom fick in han på ett vårdintyg etc.

Mats blev ju helt ensam i skitstormen, när alla andra bara tänkte på att rädda sina skinn.

Citera
2023-02-25, 19:31
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
1. Det var väl på inget vis något misstag att vara gift med jobbet, i detta fallet.

2. Misstaget var i så fall det motsatta, att han inte gav efter för klättermusen. Han avvisade henne, och det var väl i grund och botten det som fick klättermusen att till slut sätta allt på spel för att misskreditera honom. Det är tydligt att hon är narcissist och inte kan ta ett avvisande. Se bara till hennes kritik mot RPC för att hon inte fått personligt stöd av honom, inte blivit inbjuden av honom till diverse tillställningar etc. Hon är en psykopatisk narcissist ut i fingerspetsarna, det är ett som är säkert.
Hade han inte varit gift med jobbet hade han kunnat ta det bättre. Då hade det inte varit hans identitet.
Citera
2023-02-25, 19:38
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen

Linda skulle nog få svårt att ”välta” Kristersson, frugan är en blivande präst, och stor som en friggebod. Åsså tre kines-ungar hemmavid, adopterade.

Talmannen har redan en kärring som han hittade på internet! (Modigt att berätta…)

Å Knugen är nog ett ännu hopplösare projekt, ny-op å lite skraltig, å Silvia vaktar som en svartsjuk hök!

Näää Linda Klättermus får nog hålla sig till ÖB ett tag till…

Lindas enda väg upp är väl om dvärgen Mållgan återkommer till maktens korridorer, han sätter på allt över 30 kg…
Tycker den den där justitieministern gunnar strömmer ser ut som ett lämpligt offer.
Citera
2023-02-25, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Meningslöst inlägg. Du har inte fattat mkt. Men du! Testa och vara en offentlig person som jobbar som Polischef. Du blir uthängd hånad och åtalad i vad du anser är rena lögner. När alla går emot dig så tar vissa sitt liv. Du är efterbliven om du resonerar som du gör. Visa lite jävla respekt.

Varför så bestört över mitt inlägg? Finns väldigt många som blivit uthängda och hånade i vad de ansett vara lögner, framför allt under senaste åren. Vissa hamnar i fängelse och andra försvinner från det offentliga, men få tar livet av sig och det här är inte första skandalen som rör en svensk polischef. Jag spekulerar bara, om du tycker att det är respektlöst finns det andra trådar på fb. Det är en del frågetecken kring det här fallet.

Om dem detaljerade beskrivningarna som Staaf gett i förhör angående Löfvings förföljelser av henne stämmer så känns det mer troligt att han skulle kunna ta sveket från ledningen på större allvar, liksom en pusselbit som stärker bilden av att Löfving var väldigt känslomässigt investerad. Varför skulle han inte vara investerad om han riskerat sin karriär, gång på gång, genom att ge Staaf nya befogenheter i utbyte mot sex, bara för att se henne uppgradera till ÖB efteråt?

Thornberg tycker att det är Löfvings fel. Om En utredning skulle resultera i övervägandet av Löfvings avgång (vilket den gjorde) så har man hittad det svarta fåret. Löfving accepterar inte att bli ihågkommen som polisens svaga länk, han känner sig lurad och förråd när Staaf får stanna medan han blir sparkad och skuldbeläggs. Offentligheten och media är en konstant stress, om han ska rentvå sitt namn så måste det gå fort. Om han ska visa att styrelsen gick för långt, att han är knäckt och övergiven så krävs det ett självmord omgående. Löfving genomför och voila. Drevet har gjort en 180 och Löfving fick sin hämnd.

Hämnd är vad det är. Kortsiktigt, egoistiskt, onödigt... Men att en person av Löfvings karaktär skulle svälja vad han anser är hans heder i en så extremt pressad och mediebevakad stund är otänkbart för mig. Hade som sagt inte blivit förvånad om alkohol/piller togs i samband med självmordet. Eller så hade han sett tillräckligt mycket död under sina 42 år som polis för att redan vara avtrubbad nog.
Citera
2023-02-25, 19:39
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Att ta livet av sig utav ren sorg i ett sånt här läge verkar som en extrem överreaktion.

Känns självklart att Staafs untjyttjande, Thornbergs svek, Vikstens svartmålning, medias uthägning och förlusten av vänner skulle leda till en depression. Men Löfving hade barn, familj och nära vänner som fanns där, han visste det. Han var även polis i 42 år och gav åtminstone mig intrycket av att vara en bestämd person med skinn på näsan. Att slå sig fram som polis och bli chef lär dessutom vara ett karriärsval som utan tvekan kräver en benägenhet för aggression. Vill även minnas att han hade förföljt Staaf och även om den polisanmälan som följde inte ledde någonstans så var han ju inte direkt den typen som gav sig efter ett svek. Han ville sätta dit henne, han blev polis för att han drivs av att sätta dit människor som förtjänar det.

Hur fan skulle han kunna få återupprättelse för det enorma svek och svartmålning som Thornberg/Viksten/Staaf/media låg bakom?

Självmord. Han fick det sista ordet. Låste dörren och kastade nyckeln, en sista käftsmäll. Han ville inte bli svikt och gå under ensam. Över en natt gick han i allmänhetens ögon från att vara gubbsjuk och korrumperad till en äkta människa med en gedigen karriär som klarspråkig polis bakom sig. Drevet är nu svikarnas. Livet som polis var det enda han kände till ändå, han kanske var nöjd. Löfvings vän sa att bland det sista han sa var att han förlorat sin heder. Var självmordet ett försök till att ta tillbaka den på något sätt? Enda sättet att inte leva resten av livet med svansen emellan benen?

Kan även tänka mig att det första han gjorde när rapporten släpptes var att supa ner sig, vilket skulle lättat för såna här tankegångar men jag kanske bara talar för mig själv. Allt det här är bara spekulationer.
Bra tankar. Har också tänkt att det kan vara så men hoppas hellre på annat.
Citera
2023-02-25, 19:43
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Varför så bestört över mitt inlägg? Finns väldigt många som blivit uthängda och hånade i vad de ansett vara lögner, framför allt under senaste åren. Vissa hamnar i fängelse och andra försvinner från det offentliga, men få tar livet av sig och det här är inte första skandalen som rör en svensk polischef. Jag spekulerar bara, om du tycker att det är respektlöst finns det andra trådar på fb. Det är en del frågetecken kring det här fallet.

Om dem detaljerade beskrivningarna som Staaf gett i förhör angående Löfvings förföljelser av henne stämmer så känns det mer troligt att han skulle kunna ta sveket från ledningen på större allvar, liksom en pusselbit som stärker bilden av att Löfving var väldigt känslomässigt investerad. Varför skulle han inte vara investerad om han riskerat sin karriär, gång på gång, genom att ge Staaf nya befogenheter i utbyte mot sex, bara för att se henne uppgradera till ÖB efteråt?

Thornberg tycker att det är Löfvings fel. Om En utredning skulle resultera i övervägandet av Löfvings avgång (vilket den gjorde) så har man hittad det svarta fåret. Löfving accepterar inte att bli ihågkommen som polisens svaga länk, han känner sig lurad och förråd när Staaf får stanna medan han blir sparkad och skuldbeläggs. Offentligheten och media är en konstant stress, om han ska rentvå sitt namn så måste det gå fort. Om han ska visa att styrelsen gick för långt, att han är knäckt och övergiven så krävs det ett självmord omgående. Löfving genomför och voila. Drevet har gjort en 180 och Löfving fick sin hämnd.

Hämnd är vad det är. Kortsiktigt, egoistiskt, onödigt... Men att en person av Löfvings karaktär skulle svälja vad han anser är hans heder i en så extremt pressad och mediebevakad stund är otänkbart för mig. Hade som sagt inte blivit förvånad om alkohol/piller togs i samband med självmordet. Eller så hade han sett tillräckligt mycket död under sina 42 år som polis för att redan vara avtrubbad nog.
Jag har en åsikt och jag framför den. Vi tror olika gällande om dom haft en relation eller inte. Ang det resterande kan inte säga emot något alls. Ha det!
Citera
2023-02-25, 19:44
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Tycker den den där justitieministern gunnar strömmer ser ut som ett lämpligt offer.

Ja!

Linda å Strömmer - vilket par!

Linda skulle kanske kunna suga upp honom i brygga, rida av honom hårt, så han blev av med lite fläsk, typ 40-50 kg…
Senast redigerad av Alonen 2023-02-25 kl. 19:54.
Citera
2023-02-25, 19:47
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Linda Staaf, Tv 4:
"Jag har varit tydlig med att det endast varit en ytlig relation"...bla, bla, bla.

https://www.tv4.se/artikel/324XlWQUHm2PEUmCNzsJBX/linda-staaf-ger-sin-bild-av-polisledningskandalen

(OBS, OBS, Ni måste titta klart på den första videon för att se nästa video där hon specificerat får frågan om just relationen. Tv 4 har försökt gömma den frågeställningen.)

Nä, det har du inte Linda. Det finns på papper att du sagt att det var en 6 år lång relation, och ett sexuellt förhållande. Du ville ha mer av ML. Men blev avvisad.
Var det därför du gick till Ari Stenman, för att hämnas på ML?
Det finns så många motstridiga uppgifter kring detta att det är obegripligt för mig hur utredare Viksten kunnat slå fast att Linda Staaf och Mats Löfving hade ett förhållande under många år och att det därför förelåg jäv.

Till exempel framkom det härom veckan att Mats Löfving haft en relation med en facklig företrädare under tiden eller efter att de båda satt som ledamöter i Polismyndighetens nationella skyddskommitté. Mats Löfving har bekräftat denna relation, som alltså skulle ha inletts och pågått samtidigt som han stalkade Linda Staaf. Linda Staaf som han - enligt Linda Staaf själv - avvisat. Vem i helvete stalkar någon man inte vill ha samtidigt som man inleder en relation med någon annan?!? Det faller ju på sin egen orimlighet.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lofving-utreds-for-ytterligare-misstanke-om-jav
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in