2023-02-25, 16:01
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du kan nog räkna med att de personer som är positionerade på så sätt att de kan ta över när Putler hängs, är minst lika illa som Putler själv. Ryska folket tycks trivas med att bli kuvade av en stark diktator. De har aldrig haft någon ordentlig demokrati så det är orealistiskt att tänka sig att Ryssland efter Putler får en progressiv ledning som leder dem till att öka sitt välstånd.
Ett efterblivet folk, som har på grund av sin utsatthet genom världshistorien blivit tvungna att tro på sin ledare även hur brutal han än varit.
Idioterna tror verkligen att dom lever i någon slags supermakt som har något och bestämma om inom världspolitiken.
Såg någon idioti gubbe som var så stolt överv att han varit i tjänst i Rysslands armé i 30 år, men han stod och letade något att sälja i någon sophög.

Sverige hade kunnat göra Ryssland svenskt 2 gånger, Jacob De la Gardie intog Moskva 12 mars 1610 och hade Kalle dussin bara varit någon dag snabbare till Poltava så hade ryssen inte hunnit bygga upp dom nya redutterna så hade vi vunnit.
Sen får man inte glömma slaget vid Narva, finns det något slag som varit så överlägsen i världshistorien? 10 000 svenskar emot 40 000 ryssar, bland svenskarna dog det 667 st, och bland ryssarna dog det 9000 och 20 000 ryssar kapitulerade.
Ryssen har aldrig kunnat kriga!
Citera
2023-02-25, 16:02
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det går rykten på Telegram om att det är panik hos ryssen nu när UAF har bombat Mariupol flera dagar i rad. Ska röra sig om rätt stora förluster för ryssen när farbror Himars hälsar på alltså.

Citat:
In Mariupol, hitting the bc warehouse and mokshan technique. Consequences of cotton yesterday: -2 BMP -1 tank -1 ACS up to 50 invaders in a state of 200 or a heavy 300.

https://t.me/Donbas_Operativniy/28807
Citera
2023-02-25, 16:03
Medlem
Citat:
Nu börjar Leopard-stridsvagnarna dyka upp i Ukraina. Både tyska och polska stridsvagnar har anlänt.

https://twitter.com/klitschko/status/1629429022982565888

Är det någon som vet hur det ligger till med long-range-Himars? Är det på gång?

Plötsligt går det väldigt fort. Det händer mycket saker som vi inte får veta, i form av förberedelser och överenskommelser av olika slag.

Vi ser bara hur politiker hanterar frågan utåt.

Trist för stolpskottet Nidhogen eller vad miffot kallar sig. Han och några andra rysstroll försäkrade ju oss om att det skulle ta ett par år innan dom första Leoparder skulle anlända till Ukraina, om alls!
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Kadyrovs far var det, han blev sedan mördad av ryssfientliga islamister varefter hans son tog över.

Förutom att Kadyrov den yngres tik-tok-armé upphöjts till ett ryskt elitförband har den tjetjenska maffian fått fritt spelrum i utbyte mot att agera som en inhemsk dödspatrull. Flera av Putins fiender har ju mördats av tjetjenska kriminella.

Ryskt elitförband? Vad är det?
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Det finns ingen tydlig arving. Det finns ett antal personer som har börjat bygga upp personliga armeer för att kunna sätta muskler bakom sina krav.

Nästa ledare kommer ha ett svårt jobb att säkra sin egen makt och då är chanserna för att invasionen av Ukraina prioriteras ner.
Ryska ledare måste mörda runt lite för att säkra makten så värden slipper deras destruktivitet ett par decennier tills det är dags igen.

Det är märkligt vad bristen på ett demokratiskt system avlar fram massmördare. I den skolan ligger Ryssland bland dom främsta.
Senast redigerad av Taggad 2023-02-25 kl. 16:13.
Citera
2023-02-25, 16:07
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Jag ser inte något annat sätt än att Ryssland besegras så hårt att de inte längre har någon armé att tala om. De behöver åka på ett så stort nederlag att ledningen omöjligen kan dölja det för sin egen befolkning.
Då kan det i bästa fall bli en folklig resning, där också polisen ställer sig på folkets sida.
Men detta känns väldigt orealistiskt.

Jag tror att det mest realistiska utfallet är att frontlinjen stabiliseras ungefär där den nu befinner sig och det blir ett nytt kallt krig som varar i 40 nya år.
Jag tror, märkväl jag tror att västs precionsvapen kommer avgöra detta. Ukraina kommer kunna slå ut på distans ammunitionsdepåer, baser, bränsledepåer, transporter mm + moderna stridsvagnar som med hjälp av lite flyg kommer att tvinga ut Ryzzen från Ukraina.
Citera
2023-02-25, 16:10
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Nästa ledare kommer ha ett svårt jobb att säkra sin egen makt och då är chanserna för att invasionen av Ukraina prioriteras ner.
Det håller jag verkligen med om. Men kommer de acceptera att lämna Ukraina helt? Inklusive Krim? Ukraina kommer slåss tills de får tillbaks allt sitt territorium, inklusive Krim, och om näste diktator i Ryssland vill behålla Krim så kommer denne inte kunna komma undan kriget.
Citera
2023-02-25, 16:10
Medlem
Ukrainsk drönare trollar ryssen i Donetsk.
Lägg märke till hur snabbt man lämnar sina skadade på klassiskt ryskt manér! Brum brum 🏎

https://twitter.com/NOELreports/status/1629404230606807040
Citera
2023-02-25, 16:11
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Jag ser inte något annat sätt än att Ryssland besegras så hårt att de inte längre har någon armé att tala om. De behöver åka på ett så stort nederlag att ledningen omöjligen kan dölja det för sin egen befolkning.
Då kan det i bästa fall bli en folklig resning, där också polisen ställer sig på folkets sida.
Men detta känns väldigt orealistiskt.

Jag tror att det mest realistiska utfallet är att frontlinjen stabiliseras ungefär där den nu befinner sig och det blir ett nytt kallt krig som varar i 40 nya år.
Tycker inte det låter särskilt troligt. Ryssland kommer behöva trycka in drygt en tredjedel av nuvarande resurser för att kunna hålla linjen stabil under förutsättning att de allierade inte ökar sitt stöd. Det är fullständigt ohålbart under flera års tid. De slåss redan mot klockan och gräver djupt i sina reserver för att hålla skenet uppe.

De allierade ökar vad de skickar varje månad. Det är svårt att sia om vilken nivå som stödet skulle stabiliseras på om man ska behöva hålla på med detta under flera år. Notera att USA lägger i dagsläget ca 30% av de löpande resurserna som de betalade för att hålla igång Afganistan. Så troligvis kan USA tredubbla stödet innan de planar ut. Lägg då till de övriga allierade.

Ryssland kan absolut inte hålla på med detta under flera år. I The art of war står det någit i stil med att krig kan bara vinnas om man gör det snabbt.
Citera
2023-02-25, 16:16
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ukrainsk drönare trollar ryssen i Donetsk.
Lägg märke till hur snabbt man lämnar sina skadade på klassiskt ryskt manér! Brum brum 🏎

https://twitter.com/NOELreports/status/1629404230606807040
Det ser ut som att man släpper en liten harmlös knallbomb men dom där är fullproppade med splitter.
Lagom mysigt att få flertal snart infekterade småhål i kroppen.
Citera
2023-02-25, 16:16
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Jag tror, märkväl jag tror att västs precionsvapen kommer avgöra detta. Ukraina kommer kunna slå ut på distans ammunitionsdepåer, baser, bränsledepåer, transporter mm + moderna stridsvagnar som med hjälp av lite flyg kommer att tvinga ut Ryzzen från Ukraina.
Det är lockande att vilja tro på den tanken. Men när ryssen gömmer sig i tättbebyggt område är det väldigt svårt för Ukraina att gå in där. Just nu är det till Rysslands nackdel att kriget förs ute på åkrar och fält, men det kommer bli tufft för Ukraina när de behöver gå in i de städer som Ryssland ockuperat. I städerna hjälper inte stridsvagnar, utan det behövs manskap som går från dörr till dörr och söker fram fienden. Samtidigt kan ryssen sitta med prickskyttar i höga hus för att plocka ut manskap, och anfalla Ukrainas pansarfordon med pansarbrytande vapen.
Citera
2023-02-25, 16:18
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Det håller jag verkligen med om. Men kommer de acceptera att lämna Ukraina helt? Inklusive Krim? Ukraina kommer slåss tills de får tillbaks allt sitt territorium, inklusive Krim, och om näste diktator i Ryssland vill behålla Krim så kommer denne inte kunna komma undan kriget.
För att behålla Krim så behöver nästa ledare ha kapacitet att slåss både mot UAF och interna utmanare. Det förutsätter i princip att det inte finns några interna utmanare. Jag är ingen expert på Rysk inrikespolitik men jag ser ingen potentiell grupp som kan få ett så enhetligt stöd. Jag tror att hade någon sådan funnits så hade det redan varit en välkänd person.

Det är ju mycket enklare att lämna Krim och skylla allt på Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in