2023-02-25, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Du verkar ha missat att SE kämpade ganska hårt för att göra sig intressantare som vittne:

- SE var tvungen att förneka att han talade med HO för att "hinna ut i tid på gatan"
- SE var tvungen att ljuga om att han var utanför banken för att placera sig närmare mordet.
- När han insåg att den lögnen gjorde det konstigt att han inte sett mordet hittade han på att han tittade på sin mörka urtavla. En lögn som inte var så svår för honom eftersom själva lögnen innehöll den korrekta detaljen att visarna verkligen var svåra att se mot den svarta urtavlan.
- SE valde också att utelämna att han blev så skärrad på mordplatsen att han lufsade iväg till Bohemia ,strax efter att polisen lämnat platsen, för att sitta på Bohemia med ytterkläderna på några minuter för att lugna nerverna. SE var ganska blödig enligt de som kände honom.

När chocken från dagen innan släppt. En chock som Bohemiavittnena - Skandiaväktarna - Exhustrun vittnat om så började SEs kamp för att göra sig till ett centralt vittne. Att skjuta på sin semesterresa en dag var en sådan detalj som skulle kunna "återges" när SE berättade om hur viktig han varit för press och poliser redan från lördag morgon.

Att skjuta på resan var således ett sätt för SE att göra sin roll i utredningen större än den var. Som GM hade han så klart ansträngt sig att snabbt återgå till normala rutiner och åkt till dumpningsplatsen på Långtjärnen och Idre redan på Lördagen för att inte dra uppmärksamheten till sig.

Om han nu kämpade så hårt , varför åkte han då hem efter kaffet på Skandia?

Där var ju fullt med media TV och poliser kring midnatt
Citera
2023-02-25, 13:20
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Ok så det är anledningen till förhöret 11 mars?

Man ville ha det på band?

Annars tolkade jag det som ett onödigt dubbelarbete i en snurrig organisation.

Eftersom det förhöret är så pass detaljerat kan man misstänka att den som skrev utgick från ett band.

Om det nu var så att polisen var snurrig, som SE säger, eller om han själv kom på detaljer som han måste justera i sin story, för att de skulle passa in i hans vittnesberättelse. Var det verkligen de som ringde till honom, eller var det tvärtom?

Det den 10:e står som "uppföljning" och det den 11:e som "iakttagelse 20 meter ifrån mordplatsen".

Man kan undra hur de tre övriga, som inte fanns på papper, såg ut ...

Fast i och för sig, visst kan det ha varit snurrigt, med tanke på mängden tips.
Senast redigerad av Dalulven 2023-02-25 kl. 13:22.
Citera
2023-02-25, 13:48
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020

Sluta att hitta på att det var fullt med media på Sveavägen vid midnatt! Var finns deras arbete publicerat? Nej, just det, det finns inte!
Det fanns ingen media kvar på mordplatsen runt midnatt. När vittnena körts bort till kriminaljouren, eller i alla fall polishuset, och fotona var tagna så lämnade media. Nej SE kom ut på en mycket tom gata vid midnatt. Nyheten om att OP var skjuten hade inte gått ut i Stockholm vid midnatt utan bara i USA till exempel, men till USA var det en bit från Skandiahuset.

Göran R som intervjuas i Rapportsändningen som sändes kl 04.00 spelades in på Frejgatan. SE var väl aldrig på Frejgatan? Vi vet inte heller hur upprörd och chockad SE var då han lämnade Skandia. Väktarna tyckte han borde åka taxi och exfrun upplevde honom som euforisk när han kom hem efter den nervlugnande nattbussturen.

Det är fullständigt naturligt att SE inte återvände till den på media tömda mordplatsen vid midnatt. Bara att misstänkliggöra SE för detta borde kriminaliseras! Men det är väl så ni i cluedogänget jobbar: Hitta på så många lögner som går om SE och se vad som fastnar. Mediauppbådet på Sveavägen vid midnatt är ett av dessa ändlösa påhitt som inte fastnar.
Senast redigerad av ursprungligen 2023-02-25 kl. 13:51.
Citera
2023-02-25, 13:59
Medlem
Citat:
Att alla misstänkta GM skulle göra sig av med sina kläder är inte med sanningen överensstämmande.

Är du med ?

SE hade som vittne ingen anledning över huvud taget att göra sig av med sina kläder.

Är du med ?

Det är inte ovanligt att män över 50 använder en vinterrock flera år. Detta händer än i våra dar minsann!

Är du med ?

Man måste i normala fall inte ha mellanslag före frågetecken!

Är du med?

Hur lyckas du i ditt inlägg påstå att SE är GM? Vad baserar du den fantasin på?

Där är jag inte med!

Sitter på tåget upp till Palmekonferansen. Kollar tråden.

Ser man ditt inlägg. Hoppas inte alla är lika otrevliga som du.

Bara det att du måste använda härskartekniker i din argumentation tyder på låg kapacitet hos dig.

Jag har inte skrivit att SE är GM. Det är en sk "halmdocka" du målar upp.

Det är dags för dig att titta dig själv i spegeln.

Det står oss fritt att uttrycka spekulationer åt båda hållen. Det står oss båda fritt att söka stöd i materialet.

DET ÄR DU som uttrycker dig kategoriskt att SE är på Bohemia.

När du skriver "ÄR", så sätter du dig på en jävla hög häst.

Det är du själv som brister i din argumentation när du inte har bevis för att SE sprang in på Bohemia.

Jag och många med mig försöker både titta på SE som vittne och SE som GM.

Ingen har lyckats hitta nått som avgör vilket som är sant eller mest plausibelt.

Jag vill helst inte skriva mer med dig i detta forum det närmaste dagarna pga av konferensen och din otrevliga sätt att argumentera.

Alla notiser från inlägg där du svarar mig kommer raderas och jag kommer inte läsa ditt svar..... på 48 h.

Trevlig Helg
Citera
2023-02-25, 14:17
Medlem
Citat:
Sluta att hitta på att det var fullt med media på Sveavägen vid midnatt! Var finns deras arbete publicerat? Nej, just det, det finns inte!
Det fanns ingen media kvar på mordplatsen runt midnatt. När vittnena körts bort till kriminaljouren, eller i alla fall polishuset, och fotona var tagna så lämnade media. Nej SE kom ut på en mycket tom gata vid midnatt. Nyheten om att OP var skjuten hade inte gått ut i Stockholm vid midnatt utan bara i USA till exempel, men till USA var det en bit från Skandiahuset.

Göran R som intervjuas i Rapportsändningen som sändes kl 04.00 spelades in på Frejgatan. SE var väl aldrig på Frejgatan? Vi vet inte heller hur upprörd och chockad SE var då han lämnade Skandia. Väktarna tyckte han borde åka taxi och exfrun upplevde honom som euforisk när han kom hem efter den nervlugnande nattbussturen.

Det är fullständigt naturligt att SE inte återvände till den på media tömda mordplatsen vid midnatt. Bara att misstänkliggöra SE för detta borde kriminaliseras! Men det är väl så ni i cluedogänget jobbar: Hitta på så många lögner som går om SE och se vad som fastnar. Mediauppbådet på Sveavägen vid midnatt är ett av dessa ändlösa påhitt som inte fastnar.

Jasså när var TV där då ?

Intervjuade faktiskt folk som varit på Bohemia
Citera
2023-02-25, 14:20
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:

Exakt.

Det finns mängder med foton och rörlig bild från brottsplatsen samma natt. Var de bara där några min efter 23:30?!

När är alla intervjuer och dylikt gjorda för Rapportinslaget?!
Citera
2023-02-25, 15:10
Medlem
niokilometers avatar
Citat:

Citat:

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Exakt.

Det finns mängder med foton och rörlig bild från brottsplatsen samma natt. Var de bara där några min efter 23:30?!

Fanns ingen anledning för Engström att gå tillbaka till mordplatsen. Ambulansen med LOP har lämnat platsen. De tidiga vittnena likaså. Nu var den mesta press och media vid Sabbatsberg. Där var där det hände nu.
Engström som redan var sen hem. Missat sista tåget. Frun väntar. Semesterresa väntar. Det är naivt att tro att han ska tillbaka till mordplatsen kl 24 på natten. -7 grader ute. Mot nattbussen. Få sin sömn efter 18 timmars arbetsdag. Gissar att han efter lite tjatter med frugan stupar i säng. (de finns de som tror han var uppe hela natten för att inte missa någon nyhet han ska utnyttja nej glöm det, inte troligt)
Senast redigerad av niokilometer 2023-02-25 kl. 15:23.
Citera
2023-02-25, 15:30
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Exakt.

1. Intervjun med Göran B (skrev fel tidigare "R") som varit på Bohemia i Rapportinslaget är filmad utomhus på Frejgatan efter att hans sällskap gått hem dit och druckit whiskey och är av TV ihopklippt så man tror att han filmas på mordplatsen. Man ser att bakgrunden är mörkare på Frejgatan än på Sveavägen.
2. Bilderna med förtvivlade människor är filmade efter att nyheten om att OP blivit skjuten gick ut på radio efter 01.00
3. Att det fanns media på plats 23.30 är oomtvistat. Det lögnen handlade om var att media fanns på platsen vid midnatt då SE gick till Odenplan till nattbussen.

Det blir inte trovärdigt att ljuga om att media fanns på platsen vid midnatt. Var finns i så fall denna rapportering? Var de där men publicerade och sände inget? Så jobbar väl inte media?

Edit: Som niokilometer skriver så finns det mycket rapportering från sabb runt midnatt, så där fanns det media, men ingen påstår att SE var där heller.
Senast redigerad av ursprungligen 2023-02-25 kl. 15:47.
Citera
2023-02-25, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Fanns ingen anledning för Engström att gå tillbaka till mordplatsen. Ambulansen med LOP har lämnat platsen. De tidiga vittnena likaså. Nu var den mesta press och media vid Sabbatsberg. Där var där det hände nu.
Engström som redan var sen hem. Missat sista tåget. Frun väntar. Semesterresa väntar. Det är naivt att tro att han ska tillbaka till mordplatsen kl 24 på natten. -7 grader ute. Mot nattbussen. Få sin sömn efter 18 timmars arbetsdag. Gissar att han efter lite tjatter med frugan stupar i säng. (de finns de som tror han var uppe hela natten för att inte missa någon nyhet han ska utnyttja nej glöm det, inte troligt)

Du menar att han inte ens var lite sugen på media samma kväll ?

Idre härjade ..

På morgonen bjöd han hem media istället ..

Idre fick skjutas upp..
Citera
2023-02-25, 15:37
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Sitter på tåget upp till Palmekonferansen. Kollar tråden.

Ser man ditt inlägg. Hoppas inte alla är lika otrevliga som du.

Bara det att du måste använda härskartekniker i din argumentation tyder på låg kapacitet hos dig.

Jag har inte skrivit att SE är GM. Det är en sk "halmdocka" du målar upp.

Det är dags för dig att titta dig själv i spegeln.

Det står oss fritt att uttrycka spekulationer åt båda hållen. Det står oss båda fritt att söka stöd i materialet.

DET ÄR DU som uttrycker dig kategoriskt att SE är på Bohemia.

När du skriver "ÄR", så sätter du dig på en jävla hög häst.

Det är du själv som brister i din argumentation när du inte har bevis för att SE sprang in på Bohemia.

Jag och många med mig försöker både titta på SE som vittne och SE som GM.

Ingen har lyckats hitta nått som avgör vilket som är sant eller mest plausibelt.

Jag vill helst inte skriva mer med dig i detta forum det närmaste dagarna pga av konferensen och din otrevliga sätt att argumentera.

Alla notiser från inlägg där du svarar mig kommer raderas och jag kommer inte läsa ditt svar..... på 48 h.

Trevlig Helg

Vi kanske stöter på varandra på konferensen. /Trevlig helg U

Edit: Det var inte min mening att du skulle känna dig kränkt över att jag skrev "Är du med ?" mellan raderna. Jag ville bara vara lika "härskarteknikig" som du var i ditt eget inlägg jag besvarade.
Senast redigerad av ursprungligen 2023-02-25 kl. 16:00.
Citera
2023-02-25, 15:44
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Idre härjade ..

Idre fick skjutas upp..

Väktarna hade tipsat SE om att ta taxi hem. SE var lite ur gängorna helt enkelt och valde att gå direkt till nattbussen istället för den mediatomma mordplatsen. Någon enstaka polis fanns nog på mordplatsen, men de hade ju redan snäst av SE tidigae (avsnäsningsteorin).

Men även denna naturliga detalj blir misstänkt i "cluedolandet".
Citera
2023-02-25, 16:08
Medlem
niokilometers avatar
Citat:

Idre härjade ..

Idre fick skjutas upp..

Tror inte media var där på morgonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in