Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Det får vi se i framtiden, jag har hopp om dig så att säga. För alla andra så kan jag förstå dom för vi har blivit hjärntvättade av amerikansk propaganda sedan barnsben. Det är dags att börja tänka själva någon gång, vårda våra traditioner och älska vårt land som har en sådan fantastisk historia. Ni matas med propaganda och lögner dag ut och dag in från statsmedia. Se bara pandemin, irakkriget och wokerörelsen som kidnappat och utnyttjar varje god egenskap hos vanliga människor i politiskt syfte.
Själv har jag sedan länge tagit mig ur hjärntvätten och trångsyntheten. Nyckeln till det är att sluta ta del av propagandan och tänka själv med ett brett urval av media, även alternativ och då utländska. Jag läser och ser i stort sett ingen svensk statsmedia utan skämms djupt för dom då det ändå sker, dom är sorgliga och inte längre journalister. Jag ser det hela ur mitt, Sverige och Europas perspektiv och vad som är bra för oss, inte USA. Se bara som exempel Jimmy Dore (vänster) och Tucker Carlson (höger) i just USA där yttrandefrihet fortfarande fungerar hjälpligt och makten i Washington hatar dom. Ser du några svenska journalister i statsmedia som vågar?
Den här Ukrainakonflikten sätter verkligen rekord i falskhet och extrem propaganda, något vi inte sett sedan andra världskriget. Det är sorgligt att det fortfarande fungerar trots ett internet med oändligt av källor och kunskap att inhämta. Folk placerar sig själva i sin ekomammare på sociala medier och dunkar ovetande varandra i ryggen (det är väl tryggast så). Men det släpper i framtiden då våra ungdommar fått nog.
För Ukraina finns tyvärr bara ett öde och det blir värre ju längre tiden går och ju mer väst eskalerar. Jag tycker vi avslutar denna konflikt med att lyssna på Ryssland, förhandla fram en gemesam lösning för oss och sen sparkar vi ut USA ur Europa för dom hör inte hemma här med sin krigslust och falskhet.
Det finns stollar som Jimmy Dore och Tucker Carlsson i Sverige också. Vem som helst kan starta sin egen media.
Ja, den extrema ryska propagandan har avslöjats för alla i och med kriget. Vissa lättlurade tror dock ändå på den.
Typ genocide i Donbas, 14000 dödade etniska ryssar av Ukraina, det var inte ryssar som startade kriget, det var inte ryssarna som bombade teatern i Mariupol med texten BARN utanför, Ryssarna massmördade inte civila i Bucha, det var Ukraina som skickade Totchan mot tågstationen i Kramatorsk etc etc etc.
Den falska ryska propagandan tar aldrig slut.